Man valt bemanning vliegtuig aan

Dingen die met security te maken hebben, worden niet op openbare forums besproken... Verder is er veel te weinig info in het artikel vermeld om er ook maar iets zinnigs over te zeggen.
 
Aan de ene kant kan ik dit begrijpen maar aan de andere kant laat je de passagiers wel achter met deze man not ?

Of zijn dit standaard procedures bij de meeste airliners ?
Oh heerlijk zo'n plank voor iemands kop!

[Sarcasm] Tsssss! Inderdaad schande van de crew! Bah! Ze hadden die beste man inderdaad gewoon effe in de cockpit uit moeten nodigen, kopje rooibos thee erbij, Job Cohen als bemiddelaar. Gewoon lekker een goed gesprek in de privacy van de cockpit en vragen wat er precies aan het handje is is inderdaad veel beter dan die arme passagiers met een Brit met een N1 overspeed opschepen. Misschien dat de captain of F/O nog effe uit zijn stoel kon komen zodat die agressieve Brit achter de stuurknuppel kon plaatsnemen? Altijd een leuk Kodakmomentje voor de kids, en mogelijk wordt daar wordt ie daar wat rustiger van. :rolleyes: [/Sarcasm]

Zo, de iPhone is inmiddels weer opgeladen, ik pak effe een wijntje, lekkere steak erbij en volg het allemaal wel van een terrasje want de bank zal wel propvol zitten vanavond! :D
 
Jammer dat je zo reageerd.

Was gewoon benieuwd wat de procedure's zijn bij zo een situatie.

Maar veel plezier op die bank, [sarcasm] Hoop dat MG languit ligt zodat er geen plek voor je is, wordt toch weer op de grond zitten..balen man [/sarcasm]
 
Q10 said:
http://www.nu.nl/binnenland/2512700/man-valt-bemanning-vliegtuig-schiphol.html

"De crew had zich zelfs verschanst in de cockpit van het vliegtuig."

Aan de ene kant kan ik dit begrijpen maar aan de andere kant laat je de passagiers wel achter met deze man not ?

Of zijn dit standaard procedures bij de meeste airliners ?

Er staat niet dat de crew zich had verschanst: ''Naar nu blijkt had een deel van de crew zich zelfs verschanst in de cockpit van het vliegtuig."

Er is één procedure die passagiers en mogelijke terroristen best mogen weten; de cockpit deur blijft dicht. Hoe de man met de aanwezige crew in de cabine aangepakt wordt is afhankelijk van de betreffende situatie. Ze worden voor veel situaties getraind, je resources gebruiken (in dit geval andere passasgiers) is een mogelijkheid. Als er bepaalde crewleden ondertussen in de cockpit zijn kan het wellicht een goede beslissing zijn om daar tijdelijk te blijven, een amokzaaier kan ook zomaar een toneelspel zijn om crew uit de cockpit te lokken, waardoor de deur tijdelijk open is. De deur op slot houden verzekert dat er niemand naar binnen kan, wat uiteindelijk in het belang van iedereen inclusief passagiers is.
 
Als ik het zo lees, vind ik het televaag gehalte van dit bericht best hoog.

Zie ook het bericht van Nosig, het zou mij niet verbazen als de enige mensen die zich in de cockpit hebben verschanst, de piloten zijn geweest.

Als je het stuk leest, is ook duidelijk dat er wel degelijk nog crew aanwezig was in de cabine. Maar dan moet je inderdaad wel het hele stuk lezen en niet alleen het dik gedrukte stukje.
(Het lijkt me ook best heel erg gezellig worden als alle crew zich in de cockpit had verschanst.... Hoewel, 157 passagiers, hoe veel cabincrew moet ik dan mee rekenen?)
 
En wat een hoop speculatie nu toch weer van de zijde van de pers.

Bij de berichtgeving op nu.nl staat een Boeing 747 van Cathay afgebeeld terwijl het incident gebeurde aan boord van een Airbus A319 van easyJet.

En terwijl nu.nl nog bericht Naar nu blijkt had een deel van de crew zich zelfs verschanst in de cockpit van het vliegtuig bericht Luchtvaartnieuws.nl (geïnspireerd door de wijze van verwoorden door degene die dit topic heeft geopend???) De crew had zich zelfs verschanst in de cockpit van het vliegtuig .
De Televaag bedient zich in dezen overigens van dezelfde tekst als nu.nl
Ben benieuwd of en zo ja wanneer nu.nl en Luchtvaartnieuws.nl eea wijzigen.

Bronnen:
http://www.nu.nl/binnenland/2512700/man-valt-bemanning-vliegtuig-schiphol.html
(laatste wijziging momenteel 11/05/2011, 18:52)
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...ijkt_uit_naar_Schiphol_na_aanval_op_bemanning
(laatste wijziging momenteel 11/05/2011, 17:54)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9755218/__Man_valt_bemanning_aan__.html
(laatste wijziging momenteel 11/05/2011, 17:13)
 
In het grijze verleden (90's time frame) vlogen er altijd geuniformeerde (en dus herkenbaar als crew) GWK's van de TD mee voor outstation tech handling. Op een van de vluchten zorgden beschonken Oostblokkers voor genante momenten 'achter in de bus'...juniore cabin crew werd belast en betast.

Bij het uitstappen op locatie moest de GWK even zijn "zij-knippertje" uit zijn gereedschap tasje halen om de Oostblokkers van hun "tie-raps" te ontdoen, zodat ook zij aan hun vakantie konden beginnen.... No questions asked.
 
Bij de berichtgeving op nu.nl staat een Boeing 747 van Cathay afgebeeld terwijl het incident gebeurde aan boord van een Airbus A319 van easyJet.

Vind je het gek dat die man razend werd? Met 157 passagiers en maar 156 stoelen aan boord, zal hij wel diegene zijn geweest die geen stoel meer had ;).
 
Back
Top