maintenance

nonflyingdutchy

New member
Ik studeer Aviation aan de Amsterdamse Hogeschool voor Techniek.

Ik heb een vraag omtrent onderhoud.
Hoe gaat het onderhoud aan cockpit instrumenten. Wanneer worden ze onderhouden (na hoeveel uren, en wat is de relatie tussen A/B/C Check)


Alvast bedankt voor de reacties
:radar:
 
Last edited:
onderhoud aan instrumenten gebeurt volgens mij alleen met grote checks en verder is het wachten tot ze stuk gaan en dan vervangen ze het hele instrument. In de luchtvaart werken ze veel met het ruilprincipe. Je stuurt een kapot onderdeel terug en je ontvangt een gebruikte terug. Dan maken ze die van jou weer en sturen die weer naar volgende maatschappij.
 
Pornokoning said:
onderhoud aan instrumenten gebeurt volgens mij alleen met grote checks en verder is het wachten tot ze stuk gaan en dan vervangen ze het hele instrument. In de luchtvaart werken ze veel met het ruilprincipe. Je stuurt een kapot onderdeel terug en je ontvangt een gebruikte terug. Dan maken ze die van jou weer en sturen die weer naar volgende maatschappij.

Actually, instrument maintenance is carried out every time an aircraft is inspected by the engineers, during A/C checks instruments and other bits on the acft will be given extensive testing . Some companies, like KLM for example, will have in house repair shops for instrumentation, and for the smaller companies it's done loan agreement or a one for one agreement.

A checks, are usually on an interval of 500 hours (flight hours), so, A1=500hrs, A2=1000hrs, etc.

B checks are not really used anymore.

C checks, this is the BIG inspection. usually once a year, unable to tell you the number of hours, (can't remember right now :eek: )

If you have any other questions drop me a line.

ChEng
 
De checks zijn uitgevoerd op basis van:

* vlieguren en/of cyclus

Heb 3 testvluchten meegemaakt na de D-check, 2x 747 en een keer met een 737.
Super cool, met een 747 een GA maken op Eelde, al die mensen langs de baan.
 
Back
Top