Magic ?

20 jaar oude TC geregistreerde A300B4 op nederlands register krijgen is bijna onmogelijk. Ik zou zeggen, succes. Daarom is onze Nico op zoek naar de ex DB 757 vliegtuigen. Lekker makkelijk en lekker snel.
 
TLV

TLV

Moet 'ie wel in TLV gaan kijken, waarschijnlijk naast de PH-AHI (of 4X-EBY zoals 'ie nu heet) van Sun d'or....
 
Er zit wel wat in, zo'n parttime airline.

Vliegen wanneer de yields op z'n best zijn, alles daarna weer in de motteballen zetten tot de volgende zomer.

Misschien is Nico zo dom nog niet..:biertje:
 
Part time airline

Part time airline

What's the difference wz MP? Alles in de CGO in de winter en ICA eruit. Tijd om een ander kistje te zoeken dan de bejaarde 76!
 
Sorry

Sorry

Sorry had geen rekening gehouden met je nickname 76-er. No offence.

Grtz. NKAWTG
 
Re: Part time airline

Re: Part time airline

NKAWTG said:
Tijd om een ander kistje te zoeken dan de bejaarde 76!

Hé, geen kwaad woord over m'n 76!

Een fantastische dispatch reliability, dat met 6000 uur per jaar, en als bonus ook nog zo ongeveer de heavy twin met de beste safety record.

Nu alleen nog even de winglets bij APB bestellen en ze kunnen met gemak weer 10 jaar mee.

Back on topic:

Jammer voor Nico dat de A300 voor zover ik weet er niet als convertible is. Dat zou handig zijn, nu heb je je personeel maar een paar maanden per jaar nodig.
 
Jammer voor Nico dat de A300 voor zover ik weet er niet als convertible is. Dat zou handig zijn, nu heb je je personeel maar een paar maanden per jaar nodig.

Mwoah, er bestaat nog altijd de optie om copiloten in dienst nemen en deze vet voor de rating laten betalen. Je geeft ze een knaak en een blik nasi als dagvergoeding en als het seizoen voorbij is schop je ze weer op straat. Als het nieuwe seizoen weer begint zijn de ratings van de voorgaande co´s toch verlopen, dus kun je weer nieuwe geldschieters in dienst nemen.

Ain´t (Dutch) aviation beautiful :rolleyes:
 
What a sad state of affairs

What a sad state of affairs

I'll sure be glad to leave this sorry mess behind - I feel for those who are stuck here.
 
Uit de nieuwe Reis Revue:

Vraagtekens bij MagicBlue Airlines

De chartertoekomst van nieuwkomer MagicBlue Airlines, die eind juni zou beginnen, staat op losse schroeven. Commercieel directeur Frits Schoenmakers (ex TUI, ex Belair) is plotseling opgestapt door 'een verschil van inzicht over de actuele marktsituatie en een vertraagde besluitvorming', laat hij als enige los. 'We kunnen het niet eens worden over een effectieve bewerking van de Nederlandse markt en dan moet je het voor gezien houden.' Schoenmakers, die tegenwoordig werkt vanuit zijn Freetime Consultancy in Leiden, gelooft niet meer dat MagicBlue nog dit jaar vakantiegangers gaat vliegen. 'Het duurde gewoon te lang en daar wilde ik niet in participeren. Maar ik heb er nu geen invloed op. Ik wens hen veel succes'.
 
Magic bestaat al jaren onder hun vorige naam Farnair. Farnair vloog op dezelfde AOC met F27 freighters en nog steeds met een wet leased A300F. Dit zijn de nieuwe ATP freighters.
 
Ok, dat snap ik. Dus Farnair gaat z'n naam veranderen in MagicBlue. Maaruh, waar zit die vrachtdeur dan?
 
Die kisten staan als het goed is op exeter.
Stonden op het punt om uitgeleverd te worden maar de kisten waren afgekeurd op de vangnetten in de cargoruimte.

Wat ik daarvan moet geloven weet ik niet maar t duurt wel erug lang nu. Ik weet dat er een groep jongens hun type hebben gedaan. Er zijn er een paar verhuurd aan een zweedse maatschappij en de rest wacht nog op zijn touch and go's.

Het is idd het oude farnair. Die hebben het toch best lang volgehouden toch..

De tijd zal het leren.
 
De ATP's worden/ zijn dus omgebouwd naar freighters. Vraag me af of we nog een pax kist (lees B757 die eerder genoemd werd) zullen zien in de kleuren van MagicBlue.
Hopelijk komt deze maatschappij snel definitief van de grond.

PS puur uit nieuwsgierigheid...weet iemand de background van deze guys die hun type hebben gedaan voor MB? Nederlands? Lowtimers?
 
De kisten staan er in Exeter heel goed bij, dat wel. Ik begrrrp aleen dat het bedrijf zelf niet zo goed draait. Je gaat ervan uit dat je vliegt meteen aantal ATP's en hebt de hele organisatie klaar staan en dan kan het maandenlang niet. Dat moet klauwen met geld kosten. De vliegers en de rest staan getraind en wel al maanden op de loonlijst, vervolgens het kan nog wel maanden duren.

Naar ik begreep heeft Nico H. z'n functie neergelegd en zal hij volgende maand over de horizon verdwijnen. Dat zijn geen goede tekenen voor een bedrijf dat zoveel plannen heeft.

Die 757s staan er niet. Op z'n vroegst zullen die er pas volgend jaar komen. Ze zullen toch niet in de winter gaan starten?
 
De 'Scramblers' beweren dat 2 van de 4 pax gaan vliegen. Eén van de routes: AMS-CDG. Go Figure...

Iemand dichter bij het vuur?
 
Please - no more!

Please - no more!

Does said:
Hopelijk komt deze maatschappij snel definitief van de grond.


The last thing we need is another airline fiasco - haven't there been enough of those already?

It's quite obvious these guys have no idea what they're doing - so what benefit is there if they start up?

Either run it properly or not at all!
 
Back
Top