Magic ?

P

PW2000

Guest
hmmm, Nico heeft interesse in de DBA en DBH, wat moet hij nu met 2 B757's, ruikt hij z'n kans ?
 
OK refresh, managing director Nico Hemmer , Magic Blue. Hebben ook A300's. Nico ook bekend van bij Schreiner en TNT.
 
Maar komt dat Magic Blue nu ook uit de blokken of niet......Zou misschien niet een slechte tijd zijn om nu in NL met iets te komen...al heb ik sterk mn twijffels over die A300...waarom in godsnaam die A300...

Ik denk dat het misschien wel een erg goed moment is om nu een maatschappij op te starten....nu alle anderen aan de grond zitten.....

maar goed...mijn bescheiden mening vanuit dit gekke milka land
 
RD707 said:
...al heb ik sterk mn twijffels over die A300...waarom in godsnaam die A300...

Wat dacht je van: goedkoop.

MagicBlue haalt het einde van het jaar niet.
 
76 er Nico is een van de meest ervaren managers die er in de Nederlandse luchtvaart rondloopt dus je opmerking
MagicBlue haalt het einde van het jaar niet.
slaat nergens op omdat het bedrijf als voortzetting van Farnair al jaren bestaat. :1855:

De mensen die er werken weten wat luchtvaart is, wat een kostprijs is en dat een verkoopprijs hoger dan een kostprijs moet zijn. Drie fundamentele problemen van Edv en vrienden omdat zij juist dat niet weten :eek:

Waarom de A300? Die hebben ze al jaren op de vergunning, dus geen nieuwe crew training, manuals etc nodig. Daarnaast als je late modelen koopt heb je hele goede toestellen voor heeeel weinig! :eek:
 
Vracht heeft geen vakantie. Pax wel dus hoe ga je A300 kisten vullen buiten het hoogseizoen? Als een 757 al te groot buiten de zomer hoe krijg je dan een A300 vol? Het moet toch geld opleveren en met een half volle kist is dat vrij moeilijk.
 
It's magic!

It's magic!

Corfu als een van de genoemde bestemmingen met een A300? (leeg misschien). Op Turkije kan je 'm misschien gebruiken maar voor de rest zullen ze vast wel iets anders inzetten. Ik hoop alleen dat ze nog wel even een andere naam verzinnen want alles met "Magic" erin kan je toch niet serieus nemen...
 
hoe ga je A300 kisten vullen buiten het hoogseizoen?

Door ze stil te zetten. Je hebt zowat geen rente kosten omdat de kisten goedkoop zijn. Een oude truc die een MP of HV niet kan doen omdat de kisten te duur zijn:ze moeten vliegen!
 
observer said:
Daarnaast als je late modelen koopt heb je hele goede toestellen voor heeeel weinig!

Voor zover ik gelezen heb krijgt Magic ex JAS (of ANA) toestellen. Met driemanscockpit, dus late modellen zijn het in ieder geval niet. Ze zijn zo goedkoop omdat ze economisch zijn afgeschreven voor paxvervoer. Wat dat betekent is dat de kosten voor onderhoud niet meer opwegen tegen de opbrengsten. Want je kunt er vergif op innemen dat er net toevallig eentje stuk gaat op laten we zeggen Bodrum, op gegarandeerd de drukste dag van het jaar. Murphy at work. En dan moet je ineens onderdak gaan zoeken voor pakweg 300 pax, een probleem dat je met vrachtpallets niet hebt.

Magic wil vanaf 30 juni gaan vliegen naar Spanje, Griekenland, Turkije en Portugal. Dat gaat ze best lukken. En dan in de herst de Bussen weer in de woestijn parkeren en je personeel weer op straat schoppen. Leuk.
 
76 er, je hebt helemaal gelijk. Vanaf nu moet iedereen maar verdeelt over het hele jaar op vakantie! Dan zijn we de pieken en dalen kwijt, vliegen we allemaal in in nieuwe A320s het hele jaar door:rolleyes: .. Volgens mij trek je teveel conclusies, HV doet ook al het onderhoud, stilzetten en subleases in de winter alsook hun training dus
en je personeel weer op straat schoppen. Leuk
is voorbarige domme stemming makerij! :eek:
 
Re: It's magic!

Re: It's magic!

Wiper said:
Corfu als een van de genoemde bestemmingen met een A300? (leeg misschien).

I'm not familar with A300 performance but I have seen DC-10 at Corfu (if I remember correctly this is no longer allowed).

I've also seen a 747 (Aer Lingus) land at Heraklion and Concorde landing at Las Palmas :cool:

Nothing is as bizarre as reality!
 
76-er, ik denk dat je helemaal gelijkt hebt. Magic Blue heeft een Turkse link en ik vraag me echt af of die toko van de grond komt. Die A300 zijn goedkoop en erg onderhouds gevoelig. Hoe kan je een zekere operatie garanderen? De marges in de charter business zijn erg klein en sta een keer technisch dan is je winst van een hele week als sneeuw voor je zon verdwenen.
 
Is het uberhaupt wel toegestaan om als nederlandse operator vluchten uit te voeren met A300's van AMS naar Turkije cq Griekenland??
 
Back
Top