MacBook Air

Immortal

Active member
Nu heeft niemand meer een excuus om geen laptop mee te nemen in zijn bagage. Hij past zelf in een envelop (!)

De MacBook Air is gewoon te dun. Volgens mij breekt hij zo. :wegkwijt:

Maar hij is wel mooi :cool:
 
ziet er heel erg strak uit.....

maar voor dat geld en die specs kan je beter wat anders kopen. Handig voor mensen die 24/7 aan het reizen zijn maar verder.
 
Absoluut geil apparaatje, maarrrrr
Hij heeft geen interne superdrive, nog wel een groot gemis. Hoewel hij wel heel handig wireless overal bij kan, is het denk ik net iets te vooruitstrevend. Nu heb je weer een extra losse superdrive nodig.
En een Mac koop je niet voor het geld ;)
 
Ik heb er een besteld, is voor mij een ideaal apparaat voor op het werk. CD/DVD speler zal ik niet missen. Overigens er is een losse superdrive met passend design en USB aansluiting verkrijgbaar voor wie wil.
Het enige nadeel is dat je de accu niet kunt verwisselen, dat wordt dus weer een duur bezoekje aan het applecenter als de accu na twee jaar een groot deel van de capaciteit verloren heeft.
Voor mij is gewicht/ afmeting het belangrijkste aangezien ik het ding de hele dag meesleep op mijn werk en mijn MacBook pro daar eigenlijk toch wat te zwaar/log voor is.
Heb al die tijd de ingebouwde superdrive eigenlijk alleen gebruikt om af en toe wat software te installeren.
Kan me voorstellen dat dit voor een beroepsvlieger die ook regelmatig op zijn hotelkamer een DVD'tje wil kijken anders ligt.
Doormidden breken zal hij niet zomaar, daarvoor zit apple design over het algemeen te doordacht voor in elkaar. Ik heb wel de applecare er bij genomen, zou ik altijd doen met een Rev A product, je weet nooit of er nog problemen opduiken.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik NOOIT van Mac's heb gehouden. Nu ik deze zo zie is de verleiding wel erg groot om over te stappen.
 
Kan me voorstellen dat dit voor een beroepsvlieger die ook regelmatig op zijn hotelkamer een DVD'tje wil kijken anders ligt.

Die zet er tegenwoordig over WIFI wat Divx/xvid's op, die gebruiken geen DVD's meer...

Maar $3000 (voor de snelste), damn... :passed:
 
Die zet er tegenwoordig over WIFI wat Divx/xvid's op, die gebruiken geen DVD's meer...

Maar $3000 (voor de snelste), damn... :passed:

Toch ben ik daar wel voor gegaan. Ik denk niet dat je het verschil in de processor snelheid merkt. Het gaat mij om de SSD disk. In de andere versie zit de 80 GB 4200 rpm HD die we uit de Ipod kennen. Ben bang dat als het besturingssysteem op die schijf draait de computer minder "snappy" aan zal voelen.
En een computer die niet lekker snel "aanvoelt" gaat irriteren, al is ie nog zo dun en licht en mooi.
Wel een rib uit m'n lijf die SSD disk, vooral als je bedenkt hoe snel die geheugen prijzen waarschijnlijk omlaag zullen gaan. Maar het lichte gewicht en het dunne design zijn heel wat waard als je het ding de hele dag in een briefcase meesleept, samen met papieren, statussen, enz. Overigens is dit, volgens mij, alleen een handige laptop als je een andere primaire machine hebt. De MacBook Air kan nooit je bureau computer vervangen, zoals b.v. een macbook(pro) dat kan.
 
ziet er heel erg strak uit.....

maar voor dat geld en die specs kan je beter wat anders kopen. Handig voor mensen die 24/7 aan het reizen zijn maar verder.

Valt wel mee, als je kijkt hoeveel software je standaard bij MAC krijgt. Dan is dit veel meer in vergelijking met het krakkemikkige windows. Oja en het werkt

Ik moet eerlijk zeggen dat ik NOOIT van Mac's heb gehouden. Nu ik deze zo zie is de verleiding wel erg groot om over te stappen.

Dat zeggen de meeste mensen die er nog niet veel mee gewerkt hebben. Het grote voordeel is dat het wél altijd feilloos werkt, in tegenstelling tot windows:passed:.

Je zou eens moeten weten hoe vaak ik per dag op windows aan het kankeren ben:grijns:

Winds,

WvdB
 
...Je zou eens moeten weten hoe vaak ik per dag op windows aan het kankeren ben:grijns:

Ik gemiddeld 1 keer per week, maar de laatste tijd doet mn laptop wel vreemd, vind opeens mn geluidskaart niet meer (hoewel die er gewoon nog in zit), af en toe wordt mijn scherm volledig wit en krijg ik hem pas normaal na ettelijke keren hem opnieuw op te starten door de powerknop 10sec ingedrukt te houden.

Het lijkt als een geschenk uit de hemel, ik ga deze nieuwe Mac zeker kopen, maar wacht nog eerst totdat ik zoveel zal kankeren als WvdB per dag!

BTW, als ik hem in mn flightcase stop is die net zo groot en 'zwaar' als mijn idioot NLS logboek.:haha:
 
Als je hem via deze link had besteld:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlEducation?type=edunlPTR&qprm=124399

Was ie ineens 10% goedkoper!!

Educational discount, kom ik niet voor in aanmerking en vind het een beetje flauw om te gaan liegen om 10% korting als je net een laptop van 3187 euri hebt gekocht. Bovendien gebruik ik al sinds 1992 macintosh en heb ik, in het verleden, ook wel eens iets voor Apple Nederland gedaan. Toen waren ze ook altijd heel gul (in natura). Ga ze daarom nu niet belazeren. What comes around goes around.
Groet,

Leon.
 
Áls je een nieuwe laptop koopt, en je wil frustraties besparen. Koop dan in hemelsnaam géén vista, dat is dweilen met de kraan open:grijns:. Oftewel een nachtmerrie voor iedere IT'er.

Winds,

WvdB
 
Das wel heel eerlijk van je. Genoeg mensen denk ik die zo korting hebben "geregeld". Ik ben zelf student, dus ik doe het legaal ;-)
 
Das wel heel eerlijk van je. Genoeg mensen denk ik die zo korting hebben "geregeld". Ik ben zelf student, dus ik doe het legaal ;-)

Die laptop kost mij toch niet zo veel. Ik ben zelfstandige, trek hem daarom van de belasting af en krijg investeringsaftrek. Kost mij dus netto maar zo'n 25%.;)

Mijn vlieguurtjes betaal ik helaas wel helemaal zelf.:dozey:
 
Back
Top