MAC + CBT (wat werkt?)

Viper1983

New member
hey guys,

ik had ook parralels op m'n mac, maar nu niet meer en ik heb geen winblows kopie.
Dus wat is een andere mannier om toch een CBT op je MAC te kunnen bekijken?
 
Parallels werkt erg lekker, maar is niet strikt noodzakelijk, je kunt ook bootcamp gebruiken, dan hoef je alleen maar Windows te kopen (Let op, koop geen OEM versie, werkt niet).
Ben de eerste om toe te geven dat het erg duur is om Windows los te kopen. Gebruik zelf parallels met Windows, heb me rot geërgerd aan de prijs. Gebruik het alleen voor Jeppview en updaten van de Garmin en de stinger voor in de auto.
Misschien kun je ergens nog goedkoop Windows XP kopen en die installeren.
 
Tiny7, tinyvista, tinyxp. Uitgeklede versies van windhoos die sneller en kleiner zijn. Werkt prima, even zoeken op nieuwsgroepen of torrent... heb ik gehoord, niet dat ik dat zelf zou doen natuurlijk.

Verder is er in plaats van vmware en paralels ook een gratis open source alternatief om windhoos in een virtual machine op je mac te draaien: http://www.virtualbox.org

Daarmee moet het wel lukken, sneller en goedkoper dan voorheen.
 
Windows XP lite werkt ook prima. Draai zelf op die manier jeppview. Werkt prima en snel, zelfs op een 4 jaar oude macbook.
 
Zelf heb ik uiteraard geen idee hoe bijvoorbeeld een piratebay werkt, maar zou er toch eens gaan kijken als ik jou was ;)
 
Crossover is top, je hoeft geen windows te installeren, maar kan wel de programma's draaien. Ken iemand die nu zijn typerating 777 doet via dit programma. Kan normaal gesproken alleen op een windows.
Misschien toch een kijkje wagen in de "app store" van het web.
 
Goh... lekker handig... een OS waar je programma's niet op draaien. Maar ja, 't ziet er natuurlijk wel mooi uit ;)

Voor mij geen Crapple.
 
De Meester said:
Goh... lekker handig... een OS waar je programma's niet op draaien. Maar ja, 't ziet er natuurlijk wel mooi uit ;)

Voor mij geen Crapple.

Ignorance en denial... been there. Dacht ook dat je enkel betaalt voor een mooi kastje, maar daar kom je vast nog wel van terug aangezien 90% van de vliegers die ik ken enkel mac gebruikt. Nou hopen dat dino's zoals Boing en Jepsen daar ook eens achter komen.
 
Goh... lekker handig... een OS waar je programma's niet op draaien. Maar ja, 't ziet er natuurlijk wel mooi uit ;)

Voor mij geen Crapple.

9 van de 10 programma's draaien uitstekend op Apple en met diverse creatieve oplossingen is alle Windhoos zooi ook op een apple te draaien.

Oh, ja, de 9 van de 10 prog's die ook beschikbaar zijn voor Apple, draaien bij gelijkwaardige specificaties, ook minimaal 10% sneller dan op een windhoos bak.

Windhoos? Ja, inderdaad een hoop wind en die heb je altijd tegen.

Overigens doe ik wat Nosig ook doet. VMBox. Gratis manier om VM's op te zetten. Ik heb nu een standaard VMBox voor mezelf opgezet met WinXP, office, een echte browser (firefox, dat buggy, bloated IE dat de standaarden niet ondersteund hoef ik niet meer.)
Als ik dus ergens voor even een windowsPC nodig heb, dan start ik die op. Binnen 30 seconden heb ik dan een WindowsPC aangezwengeld. Ik durf te wedden dat jij langer bezig bent voor jij je windows PC aan hebt staan.
 
Crossover is top, je hoeft geen windows te installeren, maar kan wel de programma's draaien. Ken iemand die nu zijn typerating 777 doet via dit programma. Kan normaal gesproken alleen op een windows.
Misschien toch een kijkje wagen in de "app store" van het web.

Ik kan alleen niet vinden welke tube werkt voor het draaien van een cbt.
Tot nu toe werkt er geen.

Ik ga dan maar proberen de virtual machine te draaien.

Oh ja en diegenen die tegen mac zijn..... je weet niet wat je mist!
Heb mijn mac nu bijna 4 jaar en nog nooit problemen gehad. Zelfs onderhoud is een stuk minder dan bij de winblows machines.
Ga eens met fotobewerking of illustrator + photoshop werken op beide machines en dan praten we wel eens weer over wat beter is ;)

tnx guys!
 
@ Viper

Ik neem aan dat je bij select an installer, choose installer file gekozen hebt? Vervolgens zal ik de windows xp bottle nemen. Zo is het ook gelukt om de 777 software te installeren.
 
Ik had ook de XP bottle genomen maar het werkte niet.
Hij gaf een foutmelding op de .exe van de CBT.

Heb nu VM ware geinstalleerd met tiny7 (wist niet dat dit er was dus bedankt hiervoor!).
Kost een beetje ruimte op de hdd maar werkt super!
Nu kan ik ook m'n blackberry updaten zonder de laptop van m'n vriendin te jatten ;)
 
Back
Top