Lufthansa vraag

Crew

New member
Hulp van een Lufthansa vlieger gevraagd.

Voor een nieuwe nightstop app voor aircrew zijn we op zoek naar mensen doe ons willen helpen hierbij. Hoe is bv de info op dit moment georganiseerd omtrent nachtstopjes bij Lufthansa ?

Wie kan me helpen ?
 
We hebben Layover Infos van de firma als PDF om te downloaden/printen, en op onze laptops. Werkt wat mij betreft goed genoeg op mijn telefoon etc.
 
Dank Oveur, hebben jullie ook de mogelijkheid elkaar te wijzen op dat ene top restaurant waar je echt moet eten ? Of die safari die je moet doen ?
 
Ja, de bovengenoemde Layover-info's worden wat betreft Sightseeing, Shopping en Eten (eventueel ook safari's) d.m.v tips vanuit de bemanning gevuld.

Verder af en toe via de verschillende (in-)officieele fora.

Wat betreft je project, en ik weet natuurlijk niet hoe het er uit gaat zien, maar het zou in principe wel interessant zijn als men deze gegevens met andere airlines onder elkaar uit kan wisselen. Dan zie je onderweg misschien ook eens andere crews.

Ik zei natuurlijk, 'in principe'. In 1 van je andere Posts met dezelfde strekking kreeg ik het vermoeden dat je, uiteindelijk, wilt proberen er een commercieel product van te maken. Ik ben er sterk van overtuigd dat dát niet gaat lukken. De info die we van LH krijgen is al redelijk goed, en een meerwaarde aan het weten waar BA gaat drinken, zullen de minste zien.

Hier in Duitsland ooit eens een ander multi-airline-project gezien, Roosters uitwisselen, om zo ook (binnen de bedrijven natuurlijk) diensten te kunnen wisselen. Dat liep best aardig tot de producent er 1€ per maand voor wilde hebben (en da's niet veel). Daarna verdween 80% van de gebruikers, en voor de overige 20% was het product daarna natuurlijk onbruikbaar, aangezien het van de input leeft, en die was er niet meer.
 
Variatie said:
Ik zei natuurlijk, 'in principe'. In 1 van je andere Posts met dezelfde strekking kreeg ik het vermoeden dat je, uiteindelijk, wilt proberen er een commercieel product van te maken. Ik ben er sterk van overtuigd dat dát niet gaat lukken. De info die we van LH krijgen is al redelijk goed, en een meerwaarde aan het weten waar BA gaat drinken, zullen de minste zien.

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee! We hebben bij KLM de Slipsite waar iedereen tips op kan zetten over uitgaan, shoppen en restaurants. Daarnaast zijn de Crew Info Sheets met info over bestemming, hotel, telefoonnummers, health en safety etc. Voornamelijk voor het eerste zou het een leuke toevoeging kunnen zijn. Ik merk toch dat mensen vaak naar dezelde kroegen/restaurants gaan terwijl er op sommige bestemmingen bizar veel goede mogelijkheden zijn als je maar even verder kijkt. Gebruik dan zelf ook regelmatig sites als tripadvisor.
Op zich kan een app best commercieel zijn. Er zijn talloze apps die gratis zijn en waarop verdiend wordt. En als de app goed is heb ik er ook weinig moeite mee om er iets voor te betalen. Reken overigens niet op meer dan een of twee euro. Als je ziet wat voor apps je daarvoor kunt krijgen. Het is dan wel belangrijk dat er inderdaad tips komen van gebruikers. En veel. Hoeft overigens niet meer te zijn dan basis info over de naam, locatie, beknopte omschrijving/unique selling point en evt airline korting (jaja).
Ik ben benieuwd. Mocht je overigens een heel ander idee in je hoofd hebben dan moet je deze post uiteraard gewoon negeren. ;-)
 
App-technisch zou het misschien interessant zien om te zien "waar zitten andere crews nu". Alleen is dat technisch weer moeilijk omdat je in het buitenland meest geen mobiel internet op je telefoon hebt, dus mensen zouden dat niet zo makkelijk kunnen melden en op kunnen vragen. Een soort foursquare voor crews. Het ligt natuurlijk ook aan het land waar je zit. In Kazachstan (ongezellig volk) zou ik zo iets meer kunnen gebruiken dan in Singapore.
 
Back
Top