Lufthansa piloten gaan staken...

Jaja, zeuren om verlies van arbeitsplaatsen maar CLH integrering tegenhouden, snap je het zelf nog wel.

Het moment van CLH om wat te doen aan de situatie was 2 jaar terug. Toen was er een mogelijkheid om te staken en zelfs om in een andere vakbond te gaan als je het niet eens was met het beleid van de VC. Niemand vond dit toen belangrijk en alles werd rustig aan verprutst (lees... in het eigenbelang geregeld.. want zij zijn namelijk allemaal al wel op de KTV lijst geïntegreerd) door P.Pesch en consorten.
Bel anders hem even op als je klachten hebt over hoe het nu loopt bij CLH.
 
Bel anders hem even op als je klachten hebt over hoe het nu loopt bij CLH.

Klachten heb ik niet, als ik over een jaar nog maar mijn baan heb en ergens nog een keer captain kan worden (niet te hard lachen) ben ik tevreden :yeehaa:.

Waar ik alleen niet zo goed tegen kan is dat sommige mensen denken dat je in de huidige markt nog bakken met geld kan blijven verdienen terwijl je door de concurrentie op alle fronten wordt ingehaald. Ik weet ook wel dat de loonkosten niet het grootste deel van het totaal uitmaken en dat er in ons logge bedrijf waarschijnlijk een aantal managementlagen geschrapt kunnen worden en natuurlijk is het ook geen goede zaak dat er een LH Italia is en een Jade die vliegt terwijl LH Cargo op hun gat ligt maar er moet wel iets gebeuren anders zitten we over 10 jaar allemaal bij Air Berlin :grijns:.
 
Ok weet je wat dan gaan we allemaal hetzelfde verdienen en doen we alsof we in het Rusland van 1960 wonen

Wil ik dat dan?? Al staken jullie totdat je het dubbele verdient van nu, good for you. Gebruik er alleen geen valse argumenten voor.

Natuurlijk maakt het heel veel uit dat er nog premium carriers zijn met goede betaling en secundaire voorwaarden.

Voor de mensen die er vliegen wel ja....

Waarom denk je dat het Cityline salaris zo goed is vergeleken met andere CRJ operators?

Nog een keer dan; Cityline is 100% LH, de uniformen zijn hetzelfde de DLR tests zijn hetzelfde, de vliegtuigen hebben allemaal de gier erop geschilderd. Dit alles al sinds 1992. Cityline kan zelf niks bepalen, alles gebeurt in FRA. Dit alles in acht nemende is het niet vreemd dat CLH-piloten meer verdienen dan andere CRJ-operators (ervanuitgaande dat zoals jij zegt piloten van premium carriers terecht meer verdienen).

Indien CLH zelf over de zelf ingevlogen winsten, te volgen koers etc zou kunnen beslissen was het een ander verhaal geweest.


Of was je daar ook liever solidair geweest met 50% minder?

Sorry maar dit snap ik niet.



Ik ben het trouwens wel eens met Barberpole.



Succes met de staking
 
Handelsblatt:

"Für diesen Montag musste die Lufthansa nach eigener Auskunft 40 bis 50 Prozent der Flüge streichen. "Von 1800 Flügen dürften maximal 1000 Flüge stattfinden", sagte ein Konzernsprecher. Es gilt ein Sonderflugplan. Bis einschließllich Donnerstag dürften 3200 Flüge ausfallen. Beim Billigflieger Germanwings sollen rund zwei Drittel der Flüge trotz des Streiks stattfinden. Die Fluggesellschaft schätzt die direkten Kosten des Ausstands auf 100 Millionen Euro."

Hoe is het nou mogelijk dat er toch zoveel vluchten nog worden uitgevoerd als jullie allemaal staken? Ik snap wel dat de regional boys wel vliegen, maar dan nog.
Verder vind ik 100 miljoen ook aan de krappe kant.
Aandeelhoudertjes gerust houden waarschijnlijk.
 
Ik als leek en niets wetende over de situatie vind ik staken toch echt (te) ver gaan. In deze moeilijke tijden zie ik het zelf als het kapot maken van je eigen werkgever die behalve financieel ook flinke imago schade lijdt. Bovendien geloof ik niet eens dat staken echt het probleem oplost, of wel dan?
 
Back
Top