V1Rotate
Well-known member
Zojuist zag ik op www.luchtvaartnieuws.nl het volgende bericht:
Lufthansa haalt Italiaanse dochtermaatschappij van de markt
24-5-2011
FRANKFURT - Lufthansa Italia houdt eind oktober op te bestaan. De in 2008 opgerichte maatschappij heeft teveel last van concurrentie, aldus moederbedrijf Lufthansa. De vloot van acht Airbus A319's wordt op andere plekken in het netwerk van Lufthansa ingezet. Lufthansa wil haar aanwezigheid in Italië stroomlijnen via de eigen vluchten en de vluchten van de Italiaanse dochter Air Dolomiti.
Lufthansa hoopte door de oprichting van een Italiaanse divisie te profiteren van het wegvallen van veel vluchten van Alitalia in Milaan. De maatschappij stationeerde Airbus A319's in Milaan om vanuit daar naar Europese steden te vliegen. Begin 2009 ging de nieuwe dochteronderneming van start. Al snel volgden ook vluchten binnen Italië.
“De daling van de vliegtarieven en de concurrentie maakten het extreem moeilijk om een winstgevend Europees netwerk op te zetten onder een eigen merknaam”, zo lichtte Lufthansa-topman Christoph Franz het besluit toe.
Lufthansa en Air Dolomiti willen nu de focus leggen op de overstapmogelijkheden die de Lufthansa-hub in München biedt. Het tweetal vliegt samen naar negentien Italiaanse bestemmingen.
Puur uit interesse.
Wat gaat er gebeuren met de piloten die bij Lufthansa Italia vliegen en of net hun selectie door gekomen zijn?
De vliegtuigen zijn duidelijk. Die worden ergens anders in het concern ondergebracht.
Mvg,
V1
Lufthansa haalt Italiaanse dochtermaatschappij van de markt
24-5-2011
FRANKFURT - Lufthansa Italia houdt eind oktober op te bestaan. De in 2008 opgerichte maatschappij heeft teveel last van concurrentie, aldus moederbedrijf Lufthansa. De vloot van acht Airbus A319's wordt op andere plekken in het netwerk van Lufthansa ingezet. Lufthansa wil haar aanwezigheid in Italië stroomlijnen via de eigen vluchten en de vluchten van de Italiaanse dochter Air Dolomiti.
Lufthansa hoopte door de oprichting van een Italiaanse divisie te profiteren van het wegvallen van veel vluchten van Alitalia in Milaan. De maatschappij stationeerde Airbus A319's in Milaan om vanuit daar naar Europese steden te vliegen. Begin 2009 ging de nieuwe dochteronderneming van start. Al snel volgden ook vluchten binnen Italië.
“De daling van de vliegtarieven en de concurrentie maakten het extreem moeilijk om een winstgevend Europees netwerk op te zetten onder een eigen merknaam”, zo lichtte Lufthansa-topman Christoph Franz het besluit toe.
Lufthansa en Air Dolomiti willen nu de focus leggen op de overstapmogelijkheden die de Lufthansa-hub in München biedt. Het tweetal vliegt samen naar negentien Italiaanse bestemmingen.
Puur uit interesse.
Wat gaat er gebeuren met de piloten die bij Lufthansa Italia vliegen en of net hun selectie door gekomen zijn?
De vliegtuigen zijn duidelijk. Die worden ergens anders in het concern ondergebracht.
Mvg,
V1