Lufthansa haalt Lufthansa Italia uit de lucht.

V1Rotate

Well-known member
Zojuist zag ik op www.luchtvaartnieuws.nl het volgende bericht:

Lufthansa haalt Italiaanse dochtermaatschappij van de markt



24-5-2011





FRANKFURT - Lufthansa Italia houdt eind oktober op te bestaan. De in 2008 opgerichte maatschappij heeft teveel last van concurrentie, aldus moederbedrijf Lufthansa. De vloot van acht Airbus A319's wordt op andere plekken in het netwerk van Lufthansa ingezet. Lufthansa wil haar aanwezigheid in Italië stroomlijnen via de eigen vluchten en de vluchten van de Italiaanse dochter Air Dolomiti.

Lufthansa hoopte door de oprichting van een Italiaanse divisie te profiteren van het wegvallen van veel vluchten van Alitalia in Milaan. De maatschappij stationeerde Airbus A319's in Milaan om vanuit daar naar Europese steden te vliegen. Begin 2009 ging de nieuwe dochteronderneming van start. Al snel volgden ook vluchten binnen Italië.

“De daling van de vliegtarieven en de concurrentie maakten het extreem moeilijk om een winstgevend Europees netwerk op te zetten onder een eigen merknaam”, zo lichtte Lufthansa-topman Christoph Franz het besluit toe.

Lufthansa en Air Dolomiti willen nu de focus leggen op de overstapmogelijkheden die de Lufthansa-hub in München biedt. Het tweetal vliegt samen naar negentien Italiaanse bestemmingen.

Puur uit interesse.
Wat gaat er gebeuren met de piloten die bij Lufthansa Italia vliegen en of net hun selectie door gekomen zijn?

De vliegtuigen zijn duidelijk. Die worden ergens anders in het concern ondergebracht.

Mvg,

V1
 
Over de vliegers zal worden onderhandeld tussen de vakbond en het management. Het doel voor beide partijen is ze niet werkloos op straat te zetten.

Helaas voldoen niet alle vliegers aan de criteria voor Lufthansa zelf, maar waarschijnlijk is er wel iets mogelijk die jongens ergens anders binnen de Lufthansa-Group onder te brengen, bijvoorbeeld bij Air Dolomiti of Eurowings.
 
Zijn er mogelijkheden om over te stappen naar GWI of CLH indien men zich de duitse taal eigen maakt?
 
Zijn er mogelijkheden om over te stappen naar GWI of CLH indien men zich de duitse taal eigen maakt?

Interessante vraag. Immers je heb wel je DLR gehaald op Lufthansa niveau.
Ik snap als je alleen Fach Hochshule heb > HAVO of MBO4 dat je alleen bij CLH terecht kan. Als je VWO heb of HBO en alles daarboven misschien de mogelijkheid om bij GWI gedropt te kunnen worden.

Met alle respect voor Air Dolomiti of Eurowings, maar das geen A319 rating die je anders wel had bij LH Italia. + misschien ooit in de toekomst de mogelijkheid om naar Main te gaan via een iets kortere weg dan wanneer je na een paar jaar na Air Dolomiti of Eurowings nogmaals moet gaan solliciteren als RE of wederom eerst naar GWI moet. Bij Eurowings wel kans op 319/320 rating, maar niet bovengenoemde mogelijkheid om alsnog bij Main te komen.

Ik weet dat je inderdaad net als CLH niet op de DLH senioriteitslijst zou komen bij LHI.

Nog niet van toepassing voor mij natuurlijk, maar ben wel benieuwd.

Mvg,

V1
 
Vlogen er al piloten voor Lufthansa Italia? Voor zover ik wist vlogen er alleen maar Duitsers uit Lufthansa proper die uitgeleend werden aan de dochteronderneming.
 
Vlogen er al piloten voor Lufthansa Italia? Voor zover ik wist vlogen er alleen maar Duitsers uit Lufthansa proper die uitgeleend werden aan de dochteronderneming.

Er zijn een hoop gasten aangenomen.
Zo weet ik dat er een groep van EPST praktisch door de selectie gekomen was.
 
Bij Eurowings wel kans op 319/320 rating, maar niet bovengenoemde mogelijkheid om alsnog bij Main te komen.

Ik weet dat je inderdaad net als CLH niet op de DLH senioriteitslijst zou komen bij LHI.

Mag ik vragen hoezo je bij Eurowings kans zou maken op een Airbus rating?:confused:
 
Interessante vraag. Immers je heb wel je DLR gehaald op Lufthansa niveau.

Dat zou mooi zijn, ware het niet dat er hieromtrent gesjoemeld is door het management van LHI.

Maar zit je bij LHI en je wil info over hoe het nu verder gaat, stuur me dan een PM.

Groeten,
B'king
 
Wat ik had begrepen (correct me if I'm wrong) is dat er 24 FO's waren aangenomen en dat alle Captains vanuit Lufthansa/KTV waren 'uitgeleend' om deze Italiaanse tak op te zetten. Dus hetgeen "op straat" komt te staan zijn alleen FO's.

Weet dat er reeds 2 KLS-ers op de lijn vliegen (nog wel in Linetraining) en dat een 3e KLS-er met zijn TR bezig is. Geen idee of die TR nog afgemaakt gaat worden.

Ik zie nog wel een kans dat ze bij GWI gedetacheerd gaan worden. Er komen bij GWI te weinig mensen door de selectie waardoor ze recentelijk nog TR's hebben moeten cancellen en je momenteel binnen 3 wkn kunt beginnen als je de selectie hebt gehaald. Ik begreep dat er bij GWI in het verleden gebruik is gemaakt van inhuur FO's (van buiten Lufthansa/KTV) om toch de productie te kunnen waarmaken. Aangezien deze LH Italia FO's dezelfde training hebben gehad als de GWI FO's (allen bij Lufthansa Flight Training) zal het vrij makkelijk zijn om deze mannen in een GWI vliegtuig te laten vliegen als tijdelijk kracht. En wellicht als Lufthansiaat als ze aan de eisen voldoen en nog een gedeelte van de selectie overdoen.
 
Toen ik een paar mensen van EPST sprak hadden ze DLR gehaald en moesten alleen nog grading.

Vandaar.

DLR is alleen de eerste fase waar er veel doorheen komen mits ze gemotiveerd en voorbereiden.

Daarna nog:
- Simulatorscreening
- Groepsopdrachten
- Interview

Zelfde globale opzet als andere selecties binnen Lufthansa concern (GWI/CLH/DLH)

Behoorlijk aantal kandidaten opgenomen in selectie waarvan er een heleboel de grading en groepsopdrachten niet halen, dus dat ze bijna door de selectie waren na hun DLR is niet helemaal correct. Weet wel dat er redelijk wat Nederlanders tot en met de groepsopdrachten zijn gekomen waar o.a. een EPST-er tussen zat. Geen idee wat er precies aan NL-ers is aangenomen maar in ieder geval 2 KLS-ers in Linetraining, 1 KLSer in TR traject, en 1 KLSer die vorige maand de selectie heeft gehaald.
 
DLR is alleen de eerste fase waar er veel doorheen komen mits ze gemotiveerd en voorbereiden.

Daarna nog:
- Simulatorscreening
- Groepsopdrachten
- Interview

Zelfde globale opzet als andere selecties binnen Lufthansa concern (GWI/CLH/DLH)

Behoorlijk aantal kandidaten opgenomen in selectie waarvan er een heleboel de grading en groepsopdrachten niet halen, dus dat ze bijna door de selectie waren na hun DLR is niet helemaal correct. Weet wel dat er redelijk wat Nederlanders tot en met de groepsopdrachten zijn gekomen waar o.a. een EPST-er tussen zat. Geen idee wat er precies aan NL-ers is aangenomen maar in ieder geval 2 KLS-ers in Linetraining, 1 KLSer in TR traject, en 1 KLSer die vorige maand de selectie heeft gehaald.

Dank voor de uitleg.

Off topic:
Wanneer mocht je ook alweer beginnen met je TR bij GWI Tampie?
 
Off topic:
Wanneer mocht je ook alweer beginnen met je TR bij GWI Tampie?

Ben al bezig. Afgelopen maand CBT en wat cursussen gehad die ik de afgelopen dagen heb afgesloten in Frankfurt. Nu paar dagen vrij en vanaf 1 juni simmen in Berlijn.
 
Ben al bezig. Afgelopen maand CBT en wat cursussen gehad die ik de afgelopen dagen heb afgesloten in Frankfurt. Nu paar dagen vrij en vanaf 1 juni simmen in Berlijn.

Het leukste gedeelte begint dus woensdag. Hetgeen in de praktijk brengen wat je in je CBT en boeken heb geleerd.
 
Back
Top