Lufthansa Cityline vs. Tyrolean Airways

Cow On The Rwy

New member
Hallo allemaal,

N.a.v. een 'discussie' met een collega (geen vliegende baan!) dit draadje. Ik mag binnenkort bij Tyrolean Airways op selectie komen, echter die collega van me raadde me dit af om verschillende redenen. De belangrijkste reden is namelijk de volgende.

Volgens die collega heb je, indien je wordt afgewezen bij Tyrolean (en die kans is vrij groot als k dat overal hoor en lees) bijna 0 kans om ooit bij Lufthansa (Cityline) te komen. In hoeverre is dit waar? En in hoeverre kan Lufthansa Cityline nagaan bij Tyrolean of je daar de selectie hebt doorlopen? Als ik me goed heb laten informeren is Lufthansa Cityline nog steeds druk aan het aannemen.

Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen. Alvast heel erg bedankt.

groetjes,
Cow
 
Volgens mij is er wat dat betreft helemaal geen contact tussen die 2 bedrijven.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat ze bedenkingen hebben als jij op je gesprek aangeeft dat je bij een ander bedrijf er niet door bent gekomen maar zolang zoiets niet ter sprake vanuit jouw kant komt zal het niet bij CLH bekent zijn. Het is ook iets wat ze verder helemaal niets aangaat.
 
Ik neem aan dat je ook een briefje naar CLH gestuurd hebt; mag je daar ook op selectie komen? Zoja, zou ik eerder voor CLH kiezen....

Er worden geen selectie onderdelen "gedeeld" door beide bedrijven, en geloof ook niet dat er contact is tussen beide bedrijven.

Succes
 
Lijkt me onzin. Veel Duitsers van Tyrolean gaan de komende tijd naar CityLine.
 
Hallo allemaal,

N.a.v. een 'discussie' met een collega (geen vliegende baan!) dit draadje. Ik mag binnenkort bij Tyrolean Airways op selectie komen

he cow, ik ga zelf ook op selectie....heb jij misschien al wat meer inside info over de selectie(weet jij toevallig hoe ik eventueel aan de ATPL-database voor de Wissenshafttest zou kunnen komen...?)

Misschien kunnen we info uitwisselen
greetz :radar:
 
Hey Leendert,

Wanneer ga jij naar Tyrolean? Ik heb helaas geen informatie betreffende Tyrolean. Behalve dat de selectie enorm zwaar is en meer dan op dit forum staat heb ik ook niet. Heb jij ook op de NLS gezeten? Check je PM!
 
Heeft iemand tips voor mij hoe ik het best kan oefenen voor die DLR-achtige testjes voor de psych-keuring van TYR. , Tevens ook graag tips mbt hoofdrekenen en geheugen-oefeningen... CD-roms, oefenboekjes..etc . Als iemand titels of namen heeft(eventueel aankoopadres), dan verneem ik die graag van deze persoon!!!

Wederom Dank!!

groeten :D
 
Back
Top