Luchtvaartnieuws

Papa Hotel

New member
luchtvaartnieuws.nl said:
Vliegtuig keert veilig terug naar aanvaring met vogel

LOS ANGELES - Een Boeing 737-800 van Alaska Airlines heeft zaterdag vlak na het opstijgen van de luchthaven van Sacramento een vogel in een van de motoren gezogen. De motor bleef functioneren na de 'birdstrike' en het vliegtuig kon veilig terugkeren naar de luchthaven. Dit schrijven diverse Amerikaanse media.

Aan boord van vlucht 869 bevonden zich 163 passagiers, waaronder zes bemanningsleden. Het toestel was onderweg naar Maui in Hawaï.

Volgens een woordvoerster van de luchthaven komen aanvaringen met vogels vaker voor rond de luchthaven van de stad in de staat Californië.

Dit las ik net op luchtvaartnieuws.nl. Ik heb al enige tijd moeite met sommige berichten die daar geplaatst worden vanwege de taal en de nieuwswaarde. Neem deze nou: Waarom moet een Nederlandse luchtvaartwebsite berichten over een vogel in een van de motoren van een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, in Los Angeles, waarbij er eigenlijk helemaal niets, maar dan ook NIETS aan de hand is. Dan de titel: "Vliegtuig keert veilig terug naar aanvaring met vogel". Wat is naar? En blijkbaar waren er 163 passagiers aan boord, waaronder zes bemanningsleden. WTF? En dan wil men dat ik voor dit soort nieuws ga betalen? :stapelge:
 
Totally agree....
Dit is geen Nieuws, tenzij de kist heeft moeten uitwijken naar de Hudson omdat beide motoren uitvallen.
Maar alle gekheid op een stokje, dit is inderdaad geen nieuws. Hoeveel birdstrikes vinden er per jaar eigenlijk op AMS plaats?
 
Dit las ik net op luchtvaartnieuws.nl. Ik heb al enige tijd moeite met sommige berichten die daar geplaatst worden vanwege de taal en de nieuwswaarde. Neem deze nou: Waarom moet een Nederlandse luchtvaartwebsite berichten over een vogel in een van de motoren van een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, in Los Angeles, waarbij er eigenlijk helemaal niets, maar dan ook NIETS aan de hand is. Dan de titel: "Vliegtuig keert veilig terug naar aanvaring met vogel". Wat is naar? En blijkbaar waren er 163 passagiers aan boord, waaronder zes bemanningsleden. WTF? En dan wil men dat ik voor dit soort nieuws ga betalen? :stapelge:

Heerlijk toch! En dan alleen het interessante nieuws voor members toegangkelijk maken. Helemaal top. Ik geef je idd 100% gelijk. Gelukkig is er dan nog altijd het airliners.net forum. Zelfde artikelen en 10x zoveel inhoudt.
 
Er vinden meer "birdstikes" plaats als hier word voorgesteld.
RAM is daar een goed voorbeeld van en het groeiend aantal overzomerende grauwe ganzen stemt mij niet gelukkig.
 
Nog zoiets wat me net tebinnen schoot. Waarom moet ik weten dat airline x een A380 naar een bestemming gaat sturen. Pure non info IMHO.

Niemand was echt bothered dat wij een volledige fleet change deden en een niet bekende kist dagelijks op een postzegel neer gingen planten. Vond ik veel belangrijker maar ook dat was afgedaan met 1 pers bericht. En voor iedereen niet betrokken met 'mijn airline/airport' ook een non event. En terecht.

Maar die: 'De A380 wordt naar Shanghai gestuurd' berichten komen mij me neus uit.

Zo, dat lucht op. Rant off. Tijd voor de bbq weer . :biertje:
 
Hetzelfde geldt voor de normale nieuwsberichten:

Als er geen nieuws is moet je nieuws maken. Blijkbaar hebben journlisten prestatieloon, waarbij het niet draait om goeie prestatie.

C.
 
waarom lopen jullie hier te zeuren dat er geen relevante informatie staat op luchtvaartnieuws?

dan lees je het toch gewoon niet. je kan vaak op de voorpagina al zien of het nieuws interesant is of niet door het begin te lezen.


p.s. als je op je stage/werk niks te doen hebt dan is al het nieuws goed.:)
 
Die advertenties voor een-of-andere Mercedes die ik de komende 20 jaar toch niet betalen kan die ineens over het "nieuws" heengaat: zwaar irritant!
 
Die advertenties voor een-of-andere Mercedes die ik de komende 20 jaar toch niet betalen kan die ineens over het "nieuws" heengaat: zwaar irritant!

Firefox+AdblockPlus+Noscript+Flashblock doet wonderen tegen die handel.

Gisteren een keer op een PC zonder die wonderen op internet geweest.
Pffff wat een ellende, me nooit gerealiseerd hoe mooi mijn internet leven normaliter is. :mad:
 
Chat vrijdag met de redactie van Luchtvaartnieuws.nl

DRIEBERGEN - Vraag, idee, tip of opmerking te delen met de redactie van Luchtvaartnieuws.nl? Dit kan vrijdag (15 april) weer via de wekelijkse chatsessie. De service is alleen toegankelijk voor members van deze site. Een redacteur zit vrijdagmiddag klaar om direct en online op vragen en opmerkingen te reageren. Het chatten kan tussen 15.00 uur en 17.00 uur.

Inloggen voor de chatsessie kan vrijdagmiddag (vanaf 15.00 uur) via de memberpagina.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...ijdag_met_de_redactie_van_Luchtvaartnieuws_nl


Ik zou zeggen: Leef je uit. : )
 
Back
Top