Lonen F16-Piloot

Gz-f16

New member
Beste,

Ik zou later f-16 piloot willen worden,en heb me al geïnformeerd over de opleiding enzo. Maar er is nog heel wat onduidelijkheid over het loon.

Ik heb hierover al wat gelezen op dit forum,maar dit dateerde van 3jaar geleden..
Dus er zal al heel wat veranderd zijn.

Iemand die hier iets van kent?

Alvast Bedankt!

Mvg
Gz-f16
 
Beste Gz-F16

Goed dat je je voorbereidt. Ik denk echter niet dat het salaris van een luchtmachtvlieger de drijfveer moet zijn om militair vlieger te worden.
Overigens is het salaris prima, maar niet vergelijkbaar met de (oude) burgerluchtvaart salarissen.

Succes.

Oud luchtmachter (f5,f104,f16)
 
beste,

Bedankt voor het antwoord!
Dat is natuurlijk niet de drijfveer voor militair piloot te worden,want ik ben nu zelf bezig met mijn vergunning voor PPL(A) [privaatpiloot].

Mijn vader wou namelijk ook militair piloot,heb zeker de microben overgekregen.:)

Daarom wou ik ook wat info over wat het verdient..:)

Mvg
Gz-f16
 
Vroeger (jaren '90) was het volgens mij zo dat je hetzelfde salaris kreeg als elke andere Luchtmacht officier van dezelfde rang met een vlieg toeslag.
Na een snelle Google search:
http://www.vacature.com/blog/hoeveel-verdient-een-f16-piloot
Jonge F16-piloot verdient 2.500 euro netto
De opleiding mag dan wel langdurig zijn, de militairen krijgen vanaf hun eerste dag bij het leger een vergoeding. Een kandidaat-officier verdient al 1.757,84 euro bruto. Eens de studies zijn afgerond en de piloot operationeel inzetbaar is, stijgt dat tot 1.900 euro netto. Wie effectief vliegt, krijgt nog een premie van 600 euro. Een startende F16-piloot verdient dus rond de 2.500 euro netto.

Dit is in Belgie.
In NL voor een officiersfunctie
Source: http://www.nationaleberoepengids.nl/Officier_Luchtverdediging_Luchtmacht
 
Bedankt,
Ik heb die vacature ook al gezien,maar denkt niet dat het betrouwbare informatie is.
Zou het graag willen horen via een ex f16-piloot..
 
Ik vlieg geen F16, maar het salaris voor vliegers is nagenoeg gelijk per type.

Het loon is uit verschillende componenten opgebouwd, de belangrijkste componenten zijn:

- Basisloon aan de hand van je rang en schaal
- Vliegtoelage op basis van het aantal jaren dat je operationeel vliegt (dit is niet gelijk aan het halen van je wing) plus eventueel behaalde kwalificaties (denk hierbij aan het worden van gezagvoerder, instructeur etc.).

Op basis van deze twee componenten begin je op het squadron met globaal 2400 euro (netto), aan het einde van je carriere gaan de meesten richting de 3500 euro (netto). Hier zitten dus geen zaken bij als oefentoelage, uitzendingen, reiskosten etc.

Geld moet geen drijfveer zijn, maar slecht verdienen doen wij zeker niet. ;)
 
Back
Top