London City met de 737-800

Iz

New member
Short-field 737 goes into flight test

Boeing expects to begin flight tests in January of a short-field performance enhancement package for the 737 Next Generation family, which is expected to markedly reduce take-off and landing runs or significantly increase payload performance.

Launched initially to enable the Brazilian carrier GOL to operate larger 737-800s into the restricted 1,465m (4,800ft)-long runway of Rio de Janeiro’s Santos Dumont airport, various elements of the package are expected to offer benefits across the entire range of Next Generation models, says 737 chief project engineer Mike Delaney.

The improvements could apply to operators flying into “places like Florence, London City, the Faroe Islands and several areas in Japan”, says Delaney.

The enhancement package consists of elements that can be applied to the longer-body -800/900ER models as well as a wider set of improvements that can be offered for other family members. Specific to the -800/900ER are sealed slats for all take-off flap positions, and a two-position tailskid. On current aircraft, the slats are sealed for take-off flap positions 1° and 5°, and are gapped for 10°, 15°, 25° and over. The change will see the sealed positions extend through 25° flap.

Next Generation generic configuration changes include Krueger flap seal actuation to allow the device to be “left sealed for take-off and up out of the way [open] for approach and landing,” says Delaney.

Flight spoiler deflection on the ground will also be increased from 30°, to match the maximum 60° of the ground spoilers. The operation of the flight spoilers in normal flight will be unchanged, he says. “But when it lands all the spoilers will come up to a nominal 60° throw for greater braking performance.”

Another subtle change across all models will be a reduction in the camber, or “splay” of the main landing gear. “We’ve brought it in by just over 1°, which increases the uniformity of braking across all four brakes and will help tyre [wear] issues we’ve seen across the fleet. It’s a maintenance benefit.”

Also changing will be the engine idle-thrust delay time, which is being reduced from 5s to 2s. The change, effected through the CFM International CFM56-7B’s full authority digital engine control, will “bring forward idle thrust off the aircraft faster”, thereby helping shorten the landing roll.

The Krueger flap change is applicable to all models and will boost landing performance, as will the idle thrust delay change. The increased flight spoiler deflection, also applicable across all models, will improve both take-off and landing. The -800/900ER specific changes will boost take-off performance in the case of the leading-edge slat seal change, and landing performance in the case of the two-position tailskid.

Boeing expects the package to reduce the typical landing run of a winglet-equipped -800 by up to 100m, or increase the landing weight by as much as 4,730kg (10,400lb); while the take-off length could be reduced by more than 70m or the take-off weight performance boosted by more than 1,710kg.

The three-month flight-test effort is expected to run from late January through to late April, with the delivery of the first fully equipped aircraft due around mid-June 2006.

GUY NORRIS/LOS ANGELES
 
Het idee is natuurlijk heel mooi. Maar ik denk niet dat ze er op LCY op zitten te wachten? Je zit daar met het platform probleem, ze delen aardige boetes uit als je te lang blijft staan.

Uiteraard kun je dan zeggen dat een bedrijf als VLM minder vaak op en neer hoeft, maar volgens mij is dat juist waar het om gaat...
 
Ik wou net zeggen, ik denk dat de wingspan een groter probleem vormt...

En 6 graden glijpad met een volle 737-800 met Engine Anti Ice aan?

Airbus werkt ook aan een A318 die op LCY zou kunnen landen.
 
Gear speedbrakes spoiler flaps down in icing conditions en dan in de go around.........
Het regent ijsballen!!!!!!!!

VCC
 
Wat dacht je zelf Erik?
Maar ik denk dat de inbrenger/schrijver van dit stukje niet op de hoogte is van het 6 graden glijpad en london-city wordt afgedaan als een veld met een kort baantje.
Icing conditions heeft er inderdaad niet zo veel mee van doen.

VCC
 
Oorspronkelijk gepost door Basic T
Is de baan op LCY uberhaupt wel sterk genoeg om aircraft > 50 ton te ontvangen?

:D

Het moet niet gekker worden, 1 april is dit jaar inderdaad erg vroeg begonnen! :D
 
Het moet niet gekker worden, 1 april is dit jaar inderdaad erg vroeg begonnen!

Vond hem zelf zo gek nog niet... het grootste wat daar tot nu toe binnenkomt is een Bae-146 met een MTOW van 42 ton.
Rwy's zijn verdeeld in categorien waar sommige wel en niet bijvoorbeeld een structural weight limit hebben.

:D
 
Short-field 737 goes into flight test

Ok, maar uuhhh, vliegt Alaska Airlines niet al een paar jaar naar PADU (Dutch Harbor) met een 3900ft baan(tje)?

http://www.airnav.com/airport/PADU
http://worldaerodata.com/wad.cgi?id=US95921&sch=padu

http://www.uscg.mil/pacarea/healy/deployments/AWS02/updates/06/update.htm (halverwege de pagina heb je een filmpie)

"Steep approach gecertificeerd"??
Ok, ik heb al een paar "mount Gay" rum & diet cokes op, maaruuhhh, door dit soort uitspraken ga ik nog meer kantelen.
 
Touch and go,

Certified om steep approaches te doen is inderdaad een vereiste...

Volgens mij heeft 't echter niet veel om 't lijf. 't Grootste 'probleem' is aanpassing van de GPWS app.
 
"Steep approach gecertificeerd"??
Ok, ik heb al een paar "mount Gay" rum & diet cokes op, maaruuhhh, door dit soort uitspraken ga ik nog meer kantelen.


Kort baantje en steep approach zijn niet hetzelfde ook niet na een paar borrels.

Ik weet niet hoe anderen daar over denken, maar ik kom wel eens op City en Sion en is en blijft toch iedere keer fun.

Ik zou wel eens echt willen weten of een 737 op city binnen kan
komen.
Wij moet nml ook Vref met 10 kts verhogen (landen nml speedbrakes uit)

de 737 jongens weten daar vast wel een antwoord op

VCC
 
EMERGENCY RETURN, TAKE ACTION!

FLAPS 40
Vref top yellow band
Brakes MAX
RADALT 10' Thrust Reversers Emergency Stop
Manual Braking ASAP
.
.
.
.
700 mtr? De eerste exit haal ik makkelijk! :grijns:
 
Oorspronkelijk gepost door VCC
de 737 jongens weten daar vast wel een antwoord op

Kijk, of het "echt" kan, of volgens de "de boeken" zijn 2 verschillende dingen ;)

landen : ja ! Take off : kun je echt op je buik schrijven !!

1 ding is zeker : een 737-800 op city....:grijns: :grijns: uitgesloten !!! Dat is niet eens een discussie waard. Een BBJ..... zou kunnen... ?
 
Met een 737-800 de approach doen right hand circuit voor rwy 10 laag over Londen en dan op het 5 graden ILS-je naar beneden. Dat wordt mooi.
28 zou kunnen voor landing en weg op 10 kan ook wel, maar je revenue op die vluchten wordt niet zo goed lijkt me. Aangezien je maar met maar 10 pax ofzo weer weg kan. :)

Of wachten tot er 60kts wind staat uit de juiste richting en dan pas vertrekken. ;)

Vandaag 737-800 op LCY, morgen A380 op EHLE.:D

AWOL
 
Back
Top