Local Night definitie

Kagutsuchi

New member
Hello,

Ik heb een vraag over de definitie van Local Night, wellicht heeft iemand die al wat langer in het vak zit hier een duidelijk antwoord op, ik zit er lekker mee te stoeien.

Uit EU-OPS subpart Q-
OPS 1.1095 Definitions
1.9. Local night:
A period of eight hours falling between 22.00 and 08.00 local time.

Betekend dit dat tussen 22 en 8 er geen duty toegestaan is? Of dat je slechts de 8 uur van de 'local night' nodig hebt, en dus de tijden van de definitie verkort kunnen worden naar: van 22:00 tot 06:00 OF van 00:00 tot 08:00?

MVG.
 
Het gaat om een periode van 8 uur, die tussen de 22:00 en 08:00 LT ligt. Kan dus op elk moment ingaan en eindigen, zolang het maar 8 uur is en volledig binnen de tijdspanne valt. (Dus niet per se 22:00 OF 00:00, maar om 23:47 kan je local night ook beginnen)
 
Heeft dat niet te maken dat je igv 1 dag vrij je 2 local nights moet hebben? Oftewel je laatste duty moet voor 22 uur beginnen en niet voor 8e starten. Of haal ik nu 2 dingen dood elkaar?
 
Serieus, is dit het niveau van een beroepsvlieger?
Ik weet dat de examendatabase van de ATPL theorie op straat ligt en dat je met een lagere school diploma tegenwoordig ook al met een vliegopleiding kan beginnen, maar het is dus nog erger dan ik dacht...

1) EU-OPS is niet meer van toepassing, welcome to EASA
2) Lees even verder dan de introductie pagina
3) LOI cursus begrijpend lezen
 
WB,

Geloof dat je even wat ongefundeerd geblaf moet terugnemen.

EU-OPS is op dit moment heel erg van toepassing (JAR-OPS niet meer, al is het grootste gedeelte daarvan slechts hernoemd naar EU-OPS), inclusief Subpart Q. Wat in de volksmond EASA-FTLs wordt genoemd treedt pas in Februari volgend jaar in werking. Vanaf dan heet het overigens hetzelfde: EU-OPS Subpart Q.

Succes met je eigen LOI-cursus.
 
Serieus, is dit het niveau van een beroepsvlieger?
Ik weet dat de examendatabase van de ATPL theorie op straat ligt en dat je met een lagere school diploma tegenwoordig ook al met een vliegopleiding kan beginnen, maar het is dus nog erger dan ik dacht...

1) EU-OPS is niet meer van toepassing, welcome to EASA
2) Lees even verder dan de introductie pagina
3) LOI cursus begrijpend lezen

Ben het eerlijk gezegd wel met Wide Body eens. Acht uur, ergens tussen 22:00LT en 08:00LT. Hoe f*cking moeilijk kan het zijn?!

Ik geef toe dat sommige gedeeltes van de WRR soms wel ingewikkeld kunnen zijn, maar voor de definitie van een "local night" hoef je nou niet bepaald een legal degree van Harvard te hebben. :rolleyes:
 
Het spijt me maar ik ben het ook met wide body eens de tekst is straight forward.

Wat ik nu niet begrijp of dit nu ook de standaard is voor de omgang in de cockpit in dat geval ben ik namelijk veel te beleefd
 
Kijk: dat je de definitie van een local night niet opgezocht krijgt, daar heb ik ook m'n bedenkingen bij. Maar in het rijtje van drie punten dat WB heeft geproduceerd zit een feitelijke onjuistheid (want EU-OPS subpart Q is de nu geldende regelgeving), een beschuldiging van iets wat hij zelf ook doet (niet verder lezen dan de introductiepagina) en een laatdunkend advies. Dit alles op een arrogante toon waar ik ernstig jeuk van kreeg, waarvan akte.
 
Cockpit en een internet forum zijn verschillende plekken; mijn CRM op dit draadje is inderdaad lekker "fout". Kan ik mijn frustraties ook eens kwijt:blabla: Moet kunnen vind ik (en anders wordt ik vast wel gecorrigeerd door de kleuren heren en dames).

Natuurlijk wordt hier dan zeer verontwaardigd op gereageerd (had niet anders verwacht), maar dan moet je niet vragen stellen van bedenkelijk niveau op het beroepspiloten forum.

Inderdaad voor FTL is part Q nog 5 maanden geldig, maar als je toch in de wet zit te kijken pak dan de nieuwe COMMISSION REGULATION (EU) No 83/2014. Dan kun je zien of je werkgever juist je nieuwe hoofdstuk 7 inricht. Overigens geld voor de ruststoelen nog eens een extensie van nog 1 jaar uit de "oude" regeling (leuk draadje:rolleyes:)

Maar ik ben ook niet de beroerdste: excuus als ik na vol door de WOCL te hebben gevlogen en diverse tijdzones had gepasseerd in de P30 bus op mijn iPhone even "te hard gas heb gegeven" op dit internet forum.
 
Back
Top