Lobby voor overheids burgerluchtvaartschool.

Ho stop!

Ok ok, dit is een eindeloze discussie. Als we het nou hier eens op gooien (volgensmij heb ik dit al eerder gepost maar goed..); Waarom krijg je aan de NLS wel studiefinanciering + ov!? Het valt in het niet als je het vergelijk met de kosten van de opleiding, maar dit is toch echt gewoon niet eerlijk! Is er iemand die mij ongelijk kan geven?
 
Als een instituut een HBO-opleiding wil aanbieden dan moet dat door een speciaal door de overheid aangewezen instantie getoetst worden op zaken als: niveau, doelmatigheid, etc. Als deze instantie deze punten als positief beoordeelt kan het instituut erkenning bij het ministerie van OC&W aanvragen voor de desbetreffende opleiding als HBO-studie. Dit betekent dat het insitituut ook een vast bedrag p/j per student van de overheid krijgt en de ingeschreven student recht op stufie en een OV-kaart.
Ik vermoed dus dat je bij de NLS wél en bij de andere luchtvaartscholen dus geen stufie krijgt enkel te maken heeft met het feit dat de NLS kennelijk het lef heeft gehad en de moeite heeft gedaan deze registratie als HBO te krijgen.
Overigens krijgen ze dan ook nog een vast bedrag per student en ik vraag me af in hoeverre dat wordt bekort op de door de student te betalen som geld...
 
Okee, mag je mij uitleggen waarom wij zoveel FTO gecertificeerde scholen in nederland hebben die géén hbo status hebben :grijns:

Lijkt mij toch dat de meeste scholen echt wel zo'n hbo status willen....
 
Het is niet alleen 1 kant op, de NLS krijgt niet alleen die status vanwege de kwaliteit van deze opleiding. De overheid verwacht hier ook wat voor terug en kan in zekere zin zich ook bemoeien met het beleid wat gevoerd wordt op de NLS. De reden dat andere vliegscholen deze HBO-status niet hebben is niet omdat ze niet (meestal) dezelfde kwaliteit hebben, maar omdat ze deze invloed van de overheid niet wensen. Immers ik denk niet dat bijv. de KLS of EPST minder kwaliteit heeft dan de NLS en daardoor niet een HBO kunnen worden.

Grtz,

Steven
 
Volgens mij is het niet helemaal goed over gekomen wat ik met die vergelijking van piloot met vrachtwagenchauffeur bedoelde.
Ik bedoelde dus te zeggen dat ook bij andere beroepen een flink deel van de opleidingskosten zelf betaald moet worden. Bij chauffeurs is dat dus het rijbewijs C en het chauffeursdiploma. Maar je komt ook zonder een MCSE papiertje bijna niet aan de slag als systeembeheerder. Om maar eens een voorbeeld te noemen.
Daarom vind ik het ook meer dan logisch dat piloten ook een deel van hun 'opleiding', namelijk hun brevet zelf betalen.
 
Back
Top