load master klm

Barclay

New member
zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat ik me bij deze functie voor moet stellen?
alvast bedankt!!!
 
De loadmaster vliegt mee op de freighter en doet de belading en het LS op de buitenstations waar geen KLM afhandeling of VLC beschikbaar is. KLM heeft er maar 1. Hij werkte vroeger bij OPS (KK) en heeft deze functie zelf bedacht. Ik kan je eventueel met hem in contact brengen mocht je daar behoefte aan hebben. Wil je deze info omdat je zelf loadmaster bij KLM wilt worden, dan kan je dat beter vergeten.
 
he overload,

ik ben benaderd door iemand van adecco met de boodschap dat er vacatures voor load master bij de klm zouden zijn.
ik was ook in de veronderstelling dat de aangeboden job voldeed aan jouw beschrijving maar vond het al te mooi om waar te zijn.
als er maar een persoon is die deze functie daadwerkelijk uitoefend dan zal het in mijn geval waarschijnlijk om een kantoor baan gaan.


greetz
 
Adecco huurt mensen als Loadcontroller. Dat is inderdaad een kantoorbaan. Je maakt op de computer beladingen en Loadsheets. Denk dat ze het een verkeerde naam geven. Heb het nog even nagevraagd en er is en blijft maar 1 loadmaster, ondanks de uitbreidng van de vracht divisie. Succes met solliciteren. Het is een leuke baan en het betaald heeeeel erg goed.
 
he overload,

de desbetreffende medewerker van adecco had zich idd vergist!!
het gaat idd om de functie van loadcontroller....
lijkt me ook een leuke baan en zal deze ook zeker niet afslaan!!
ze zijn op het moment eigenlijk alleen op zoek naar kls-ers maar ik hoop dat ik ook een kans krijg.
iig bedankt voor de navraag en de info!!
 
PM me even met je naam en je achtergrond dan kijk ik even wat ik voor je kan doen. Ik kan natuurlijk niks beloven.
 
Bijna elke vlucht die wij met de DC10 of MD11 uitvoeren heeft een loadmaster aan board. Ze bepalen waar welke pallet gaat en in welke sequence de lading gebeurd. Ze doen ook de weight & balance. De meesten komen van de USAF. Tijdens de vlucht proberen de meesten een paar uur te slapen, uiteraard nadat ze eerst als flight attendant voor de cockpitcrew hebben gefungeerd.
Heel veel potentiele problemen zijn reeds voorkomen door onze loadmasters: illegale drugs, overgewicht, teveel gewicht in de staart tijdens laden/lossen (een groot probleem op de -10 of -11) enz. Het kost wat meer, maar het heeft zich alweer terugbetaald
 
Illegale drugs? overgewicht?

Illegale drugs? overgewicht?

Waarom bemoeit een loadmaster zich met jouw drugsgebruik en overgewicht?
 
Loadmaster

Loadmaster

metrodriver said:
.
Heel veel potentiele problemen zijn reeds voorkomen door onze loadmasters: illegale drugs, overgewicht, teveel gewicht in de staart tijdens laden/lossen (een groot probleem op de -10 of -11) enz. Het kost wat meer, maar het heeft zich alweer terugbetaald

Hele wijze woorden Metrodriver, ben zelf geen LM (meer) maar heb bij mijn werkgever regelmatig in moeten grijpen omdat de belading niet goed ging. Van mijn kist is het flightdeck een keer ca 30 cm hoger komen te liggen door een verkeerde loading sequence. WBC readout gaf aan dat we nog maar 550 lbs op de NLG axle snsrs hadden staan. Potential tipover condition.
Dan is het snel zaak om zoveel mogelijk pallets voor de vleugel te krijgen. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen als de pallet pushers van schrik allemaal niet weten hoe snel ze de kist uit moeten...

Ondanks tripreports toch zaken blijven doen met lokale LM'ers, you never can win.
 
Ron, ik heb geen probleem met mijn persoonlijk overgewicht. Ik denk dat ik een beetje compenseer voor sommige van onze captains. Overgewicht kan een behoorlijk probleem worden als je uit Quito of Bogota vertrekt. Bogota en Medellin staan er om bekend dat er af en toe wat extra poeder tussen de bloemen wordt verstopt.
De 10 en 11 hebben een behoorlijke rapsheet als het gaat om kisten die op hun gat zijn gaan zitten. Fedex heeft ankerpunten in de ramp waar ze het neuswiel aan vast knopen. Een van onze loadmasters vertelde me dat als de kist op de staart gaat zitten de romp behoorlijk wat schade krijgt door structurele vervorming.
Dat hoop ik dus niet mee te maken. De cockpit is al hoog genoeg als de kist met alle 12 wielen aan de grond staat
 
metrodriver said:
Bogota en Medellin staan er om bekend dat er af en toe wat extra poeder tussen de bloemen wordt verstopt.
------
Ik denk dat ik een beetje compenseer voor sommige van onze captains.


1) Als ik mijn collega's mag geloven staan wij daar ook bekend om Metro!:grijns:

2) Haha hier nog een! (tenzij ik niet snel stop met 3x chinees per week...)

Groet vanuit een grijs en regenachtig LAX..:1855:
 
Zie, had je ook maar naar Seattle moeten komen. 2 nachten regen in de laatste 3 weken, temperaturen die tussen de 15 en 20 graden lagen. Helaas moest ik weer naar de Big D woensdag, moet weer aan het werk voor een 2.5 week vanuit MIA
 
Back
Top