LLS lelystad

757RR

New member
Hey iedereen,

Zie op dit forum van alles staan over KLS, NLS, EPST maar niks over de LLS. Zijn er misschien oud leerlingen van de LLS die mij wat meer over de school kunnen vertellen? Misschien mensen die in Zuid Afrika zijn geweest voor hun ATPL? Ben zelf van plan om hiermee te beginnen, heb al gesprekken gehad en het zag er allemaal goed uit. Heb alleen nog geen oud leerlingen gesproken.

gr.
 
Weet niets over LLS. Kan alleen het advies geven: praat met en bezoek ALLE scholen. Ze hebben allemaal een goed verhaal, dus blijf niet bij een hangen voor je alles gezien hebt. Kost je hoog uit een week, ga vooral niet alleen naar voorlichting dagen maar loop toevallig eens binnen...

Succes ;)
 
En weeg je keuzes goed af, want de laatste school waar je geweest bent is meestal degene waarvan je zegt já. Vliegscholen zijn specialisten in mooie verhalen wat dat betreft. Vraag ook eens naar hoe de nazorg is geregeld, vinden ex-studenten een baan, waar, hoe snel, enz. Heel veel succes met je keuze!

cheers :D
 
Vraag niet alleen OF studenten een baan hebben kunnen vinden, maar ook wie waar nu vliegt. En hoeveel er juist nog geen baan hebben.
Een beetje school moet dat bijhouden.
 
Heb al een aantal vliegscholen bezocht en dit leek mij de leukste en de beste. vrij klein en bijna alle theorie bij CAE, praktijk in Z afrika. Ze vertelde me ook dat zo goed als alle leerlingen aan het vliegen zijn.
 
Hadden ze ook lijsten met namen van ex-leerlingen en waar ze vliegen? en hoelang de leerlingen er over deden om een BAAN te krijgen?
want vliegen kan je op veel manieren uitleggen. Ook het bijhouden van je papieren is vliegen.
 
"zo goed als he ???" ahum lekker vaag. Is nou net zo'n ontwijkend antwoord waar je niets mee kunt.

Hoeveel leerlingen hebben ze recent afgeleverd, hoeveel vliegen er ? en hoe lang heeft het geduurd voor z'n een baan vonden in de grote luchtvaart.
Ik denk dat je het met me eens bent dat de kleine luchtvaart niet echt meeteld daar kun je normaal gesproken geen droog brood in verdienen.
 
Daar ben ik het idd mee eens, maar denk ook niet dat ze dat bedoeld hebben. Zal het nog eens navragen hoe het nou exact zit. thnx
 
Hoop reacties van mensen die geen (oud) leerling zijn.........?!?


Groeten, Leij
 
Dat komt, omdat ze zoveel mensen hebben afgeleverd de laatste jaren ;)

Ik denk niet veel. Kan me niet herinneren recent iemand te hebben gesproken die de opleiding heeft afgerond bij LLS

gjk
 
Zo zo, ik hoop dat er nog wat oud-leerlingen jou van wat advies hebben kunnen voorzien.
Doe je voordeel met de de bovenstaande adviezen van de andere posters.
 
he 757RR

ik zal hm ff omhoog skuppe!

ff kijken of er nog..... OUD leerlingen....... rond hange hier!:D

laters
 
Niet om het een of ander hoor... maar volgensmij ben je bij de KLS toch het beste af. Zij zijn de enige school in nederland waarvan de meeste studenten vliegen bij grote maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa.

Bij de andere scholen kom je vaak toch bij de kleine maatschappijtjes en ik denk niet dat je daar op zit te wachten. ( je hebt toch een behoorlijke schuld af te lossen)

ciao
 
Tja.....wat is de beste vliegschool, blijft altijd de grote vraag. Waar moet de beste vliegschool aan voldoen?
Kwaliteit, goede finaciering, snel een baan?......weet niet of je dan KLS zo snel de beste in NL kan noemen. Belangrijkste is nog alijd dat je je goed voelt bij je eigen keus denk ik...

Groeten,
Steven
 
waarvan de meeste studenten vliegen bij grote maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa.
ehhh BA dat is NLS... en de mensen die naar de LH gingen was omdat de KLM ze niet aannam en LH een tijdelijk tekort had.. KLS = KLM en that's it......

Every cloud has a silver lining... maar maak hem niet goud als het koper is :eek:
 
Hoi Ibat,

Wat versta jij onder een kleine maatschappij? KLS is vast een goede school, ik heb er niet op gezeten, maar het is niet de enige school die mensen bij grote maatschappijen plaatst. Kijk maar rond op dit board. Tegenwoordig zijn er een hoop piloten werkeloos en liggen de banen niet voor het oprapen. Ik denk dat je ook voor "kleine" maatschappijen zult moeten openstaan ook wanneer je op een KLS zit. Wat je moet uitzoeken is hoe snel je een baan krijgt nadat je een opleiding hebt afgerond.

groetjes,

PS'99
 
Als je je opleiding bij de LLS hebt gedaan kun je kun je een baan bij de KLM of LUfthansa wel op je buik schrijfen. En je hebt helemaal gelijk, zeker in de tijd, dat je blij moet zijn met alles wat je kunt krijgen.

Mijn broer heeft de opleidng bij de KLS gedaan en had na een klein half jaar een baan bij de KLM. En natuurlijk geldt dat niet voor iedereen maar je hebt er wel de grootste kansen

ciao
 
ey observer,

Blijkbaar ben jij niet helemaal op de hoogte. Ik ben namelijk bevriend met een paar ex-kls-ers en die gaan binnenkort naar Londen voor de selecties bij BA.

ciao
 
ibat,

Iedereen maakt zijn eigen keus, de KLS hoeft niet per se de beste keus te zijn voor iedereen.
Lufthansa kan je voorlopig vergeten, die hebben hun eigen school, en die hebben nog een behoorlijke wachtlijst. En er zijn in het verleden ook net zo goed NLS'ers naar LH gegaan.
Er zijn ook genoeg andere scholen waar BA zijn piloten vandaan haalt. Volgens mij komen de meesten toch nog van Oxford. En jawel, dat is de school waar EPST de opleiding doet.
Blijft dus over de KLM, observer heeft dus wel gelijk.

En als je dan al aangenomen wordt bij de KLM zit je dus eerst een aantal jaar als coco wolkjes te tellen. Met de daarbij horende onmogelijke werktijden. Of je moet de mazzel hebben om rechts te komen op de Fokker bij KLC.
Dan ga ik toch liever voor een Easyjet door europa vliegen op een 73 om maar eens iets anders te noemen.

Tot slot moet je ook nog binnen de KLS passen. Dat begint natuurlijk met de selecties die niet iedereen haalt. Daarbij heerst er op de KLS ook een bepaalde sfeer waar niet iedereen zich lekker bij voelt. Dat is ook behoorlijk belangrijk als je die meter boeken ziet die je voor je ATPL moet doorwerken.
 
Back
Top