Line Check-->sectoren

dassault

New member
Hallo

Ik wou es weten hoeveel sectoren jullie hebben moeten vliegen vooraleer je je de line check hebt mogen doen.

Zou graag eens een beeld vormen daaromtrent.

Thx
 
Ligt aan allerlei factoren. Heb je al ervaring etcetc ben je gloednieuw op de kist en zo nog meer. Is het weer goed genoeg allemaal dat soort zaken. Ben je aan het linetrainen en de X wind is bv 25 knopen een week lang. Ja dan kan je ook niet landen omdat de meeste Airliners een limiet hebben van 15 knots voor cadets bv.

Dus een echt antwoord is niet te geven wat dit betreft.

Gr
 
ligt aan de operatie en progressie bv shorthaul/longhaul/cat B+C velden die je moet zien.

bij ons bepaalt de training department hoeveel sectoren je nodig hebt, dit is meestal ruim genomen.

voorbeeld:
toen ik op de A330 als FO begon 24 sectoren+4 linecheck
B747 FO bij hetzelfde bedrijf dus bekend met de boeken en operatie, 10 + 4 linecheck
command training ongeveer 30 sectoren en 20 uur sim dan 6 sectoren Linecheck
van 747 capt.-> 744 capt. 6 sectoren + 4 linecheck

maar dat neemt niet weg dat je elke dag nog steeds bijleert
 
Ryanair:

Operator conversion: min 12, target 30.

Command upgrade: min 34, target 46

Direct entry captains: min 24, target 44

Direct entry FO: min 42, target 60

Cadet: min 68, target 84

Meer is geen probleem, within reason, het is niet ongebruikelijk voor cadets om 100 sectoren te doen.
 
VLM: Tenminste 100 uur (wat zal het zijn, 85 vluchtjes of zo? En dan als je er klaar voor bent volgt je linecheck. Meer uren komt ook voor.

Wij heben in principe geen restricties wat betreft cross-wind (dus 35 kts) echter op LCY moet je door een LTC worden afgetekend voor 10, 15, 20 en 25(=max) XWC.
 
Hoi,

Ik heb na 40 sectoren mn initial linecheck gedaan.

Maarja wat stelt 1 sector voor? Kan een vlucht van 15 min zijn of 3 uur.
Wat VLM doet met 100 uur vind ik dan ook een beter systeem.
 
Line Training

Line Training

Some companies have a rule XX sectors or 100 hours whichever comes first.

For the rest it depends on the OM.

My personal best:- First flight for the company was my line check. That was an EU operator.

Present company is 8 sectors minimum for DEC or CCQ A320 to A330. I believe A330 to A340 is 4 sectors.

Cadet Pilots get 100 sectors.
 
Denim schommelt het erg, minimaal 40 sectoren (Daar zit je zo op met die korte legs), maar afhankelijk van het wisselen tussen instructeurs (De meeste willen je wat langer dan 1 vluchtje zien m.b.t. die korte sectoren) zit je meestal rond de 50-65 sectoren voordat je je check doet. Kan altijd door omstandigheden omhoog natuurlijk.
 
Back
Top