LH of CLH

PH-ETS

New member
Op het moment ben ik bezig met mijn vliegopleiding en mezelf aan het oriënteren op de arbeidsmarkt. Nu heb ik een vraagje over LH en CLH. De eerste vraag is of je al aan de selectie deel kan nemen als je nog bezig bent met je opleiding. De tweede vraag is of je direct bij LH kan solliciteren. Ik weet dat je hier minimaal VWO voor nodig hebt. Zelf heb ik een HTS diploma op zak en ik neem aan dat dit voldoende is.

Groetjes
 
Daarvoor kun je het beste even bellen met de Lufthansa schule in Bremen. Die hebben alle antwoorden voor je.
 
Direct entry bij LH kan je enkel als reeds voldoende vlieguren hebt (ik dacht 800u op turboprop of jet). Bij CLH kan je zonder uren solliciteren, een ATPL volstaat. Ik denk echter dat je, zolang je nog geen papiertje op zak hebt, nog niet hoeft te solliciteren. Groetjes !
 
...

...

Destijds kon je zonder papiertje bij CLH solliciteren en alleen met papiertje bij DLH.

Succes
 
Volgens mij kan je tegenwoordig met een afgeronde vliegopleiding wel bij LH solliciteren. Echter gaat het dan alleen om posities bij Condor (is beetje verleden tijd verhaal aan het worden) en Germanwings (320). Voor Passage (737, 320, 300) moet je i.d.d. uren hebben, net als Cargo.

Weet het niet 100% zeker dus check het even met Bremen.

Overigens heeft solliciteren pas zin als je in het eindstadium van je opleiding bent i.v.m. grading etc.

Succes!
 
Back
Top