Leuke vliegvelden

Oorspronkelijk gepost door Boss du Manche
Het was van Teuge in een nagenoeg rechte lijn, dus aan die 50 nm kwam ik wel. Dus zeker een aanrader, zeker als je 20 uur wilt vliegen.

20 uur ??? non stop ??? :rolleyes:
Je vliegt zeker voor Singapore Airlines ! :grijns:
 
Kistje huren op een Belgisch veld en 20 uur T&G's maken !
Weet je in ieder geval zeker dat je de landingen onder controle hebt !
 
Wat zijn de leuke velden daar dan behalve Lydd? Iets te doen ergens?

Gatwick, Luton, Heathrow en niet te vergeten Stansted. Gewoon effe tegen ATC een requestje maken over de frequentie. Ik heb wel eens gehoord dat verkeersleidertje pesten het vliegplezier met een factor oneindig vergroot. Of heb ik het mis? :D

Nu effe serieus, een zone transit op Luton of Stansted kan als het rustig vaak wel. Er liggen leuke veldjes in de omgeving van Stansted. Oa. Earls Colne, Duxford en North Wield. In de buurt van Heathrow ligt Denham.
Mijn advies, probeer een VFR kaart van het zuiden van UK te krijgen, er liggen hier namelijk tientallen velden. Vergeet niet dat GA is hier veel groter dan in NL.
Gr :rt:
 
echt super bedankt voor de reacties....ben een stuk wijzer geworden en ga het een en ander uitzoeken over de velden.

Bedankt.

Grtz, Afterburner
 
Is iemand toevallig bekend met het vliegveld LFMC (Le Luc-Le Cannet Army)? Dit is een militair/civiel vliegveld 35km ten Noord Oosten van St. Tropez. Zo ja PM me ff....heb een aantal vragen.

Bedankt, Afterburner
 
Hoi Afterburner,

Als je graag naar St. Tropez wilt is La Mole Airport dichterbij het stadje dan het veld wat je nu noemt. Ben er regelmatig geweest laatste jaren en kom er tijdens deze seizoenen nog wel...
Het ligt op ongeveer 10minuten rijden van het centrum van St. Tropez zelf :D
Een leuk veldje om aan te doen tussen de heuvels in. Op enkele procedures na, en met aankondiging vooraf, goed te doen. Check wel even de plates indien je IFR gaat.

Mocht je vragen hebben stuur me dan een PM.

Groet,

FF

zie ook deze sites...

La Mole Airport

La Mole nummertje twee
 
Ik moet zeggen Ameland vind ik ook nog altijd een toppertje hoor. Even lekker het dorp Ballum inlopen en dan bij hotel Nobel even lekker lunchen (de uiensoep is geweldig!!). En dan bij het weggaan nog even bij de daarnaast gelegen Nobel Slijterij een fles van hun eigen drank Nobel meenemen, een eigengestookt kruidenbittertje naar een recept van 100 jaar oud (nouja, dat zeggen ze). Maar errug aan te raden dus...
 
Back
Top