Leuke vliegvelden

Afterburner

New member
Beste Pbb'ers

Ik ga vd zomer het VFR gedeelte van mijn vliegopleiding afronden en moet nog ong 20 uurtjes vliegen. Heeft iemand tips voor leuke veldjes?
Alvast bedankt.

Afterburner
 
Als je van leuke veldjes houdt en ook van het bourgondische leven:

Traben Trahrbach (D) -> Ligt op 1 van de meanderende heuvels van de moezel.
Keiheuvel (B) -> Appelgebak met vanille ijs = S+
Genk / Zwartberg (B) -> Dichtbij en gezellig
Le Touqet (F) -> Goed lunchen op het veld

Vliegze en eet smakelijk!

Winglet
 
Het is leuk om een rondje Frankrijk te doen. Eerste stop Le Touquet of Trouville/Deauville (vis eten aan de haven) en zo naar beneden via o.a. Sarlat/Domme in de Dordogne (mooie omgeving!) en dan richting LaFayence in de Provence. Dit laatste veld is een kiezelig veld maar heel apart, met uitstekend eten in de omgeving, ook weer een leuk dorpje en als je een autootje huurt zit je binnen een uur in St. Tropez.
 
Vliegveld Midden Zeeland ??? Mosselen, uitsmijter en een drankje van mij als ik er ben.

en altijd mooi weer
 
Oorspronkelijk gepost door Diana
Het is leuk om een rondje Frankrijk te doen. Eerste stop Le Touquet of Trouville/Deauville (vis eten aan de haven) en zo naar beneden via o.a. Sarlat/Domme in de Dordogne (mooie omgeving!) en dan richting LaFayence in de Provence. Dit laatste veld is een kiezelig veld maar heel apart, met uitstekend eten in de omgeving, ook weer een leuk dorpje en als je een autootje huurt zit je binnen een uur in St. Tropez.


Hmz, ik heb weleens gehoord dat vliegen in France lastig is, omdat het lastig communiceren is met verkeersleiding!
 
Voor de liefhebber met een beetje tijd: Castellon (LECN), Valencia (LEVC), Ibiza (LEIB) is een heel mooi driehoekje!

Als we dan over het goede leven beginnen dan moet het wel meteen goed natuurlijk!

Voor fijnproevers zou ik San Sebastian willen aanraden.

Uw dumper.
 
Waarom niet een rondje Engeland. Oversteken naar Lydd, dan langs de engelse zuidkust toeren.

Ik heb zelf in 2 uur rechtstreeks gevlogen van Teuge naar Lydd (regel wel de benodigde survival-equipment).
 
Oorspronkelijk gepost door Boss du Manche
(regel wel de benodigde survival-equipment). [/B]

benodigd of gewenst ?

ik neem aan dat je ook langs de kust van belgie bent gegaan ?
 
verplicht ?, daar ben ik het niet mee eens.....

Je bent tijdens de oversteek minder dan 50 mijlen van land verwijderd en dus heb je geen zwemvesten nodig (tenzij je een watervliegtuig bent, maar dan moet je ook een anker, scheepshoorn en scheeps biscuit meenemen).

Dus officieel mag je gaan, maar een paar zwemvesten meenemen is wel aan te raden, maar je zou het zelfs kunnen overwegen als je het IJsselmeer moet oversteken.
 
Oorspronkelijk gepost door Liftdumper
Voor de liefhebber met een beetje tijd: Castellon (LECN), Valencia (LEVC), Ibiza (LEIB) is een heel mooi driehoekje!

Als we dan over het goede leven beginnen dan moet het wel meteen goed natuurlijk!

Voor fijnproevers zou ik San Sebastian willen aanraden.

Uw dumper.

of lekker eilandje hoppen op de Canarische Eilanden.
 
Het was van Teuge in een nagenoeg rechte lijn, dus aan die 50 nm kwam ik wel. Dus zeker een aanrader, zeker als je 20 uur wilt vliegen.
 
Oorspronkelijk gepost door Boss du Manche
Waarom niet een rondje Engeland. Oversteken naar Lydd, dan langs de engelse zuidkust toeren.

Ik heb zelf in 2 uur rechtstreeks gevlogen van Teuge naar Lydd (regel wel de benodigde survival-equipment).

Wat zijn de leuke velden daar dan behalve Lydd? Iets te doen ergens?
 
Oorspronkelijk gepost door Document1
Ja, ik ben niet gek, ben een watervliegtuig...!!! :grijns:

Borkum en Juist zijn ook leuk.

En als ik groot ben wil ik een Catelina worden....

:)
 
Een erg leuk veldje is Koblenz in Dld.
Ook een leuk rondje is: Meaux, clermont ferrand, Toulouse (blagnac) leuk een tour bij de airbus fabriek, dan via de zuidkust naar cannes (mandelieu), lyon, luxemburg en dan terug naar je dep. airport.
Vorig jaar zomer gevlogen en het was ongeveer 16 uur vliegen in drie dagen.

Veel plezier !!!

PH-DON
 
Back
Top