Leerplicht, selectie KLS?

boschr

New member
Hallo iedereen,

Ik ben een leerling uit 3 havo en ik ben erg geïnteresseerd in de opleiding aan de KLS. Ik hoop dat ik de opleiding aan de KLS over 2 jaar (dan pas) kan gaan volgen.

Mijn vraag is: Waneer kan ik nou precies al selectie doen bij de KLS?
(In 4 havo als ik 16 ben, in 5 havo als ik 17 ben of pas als ik 18 ben?)
En als ik dan de selectie goed doorsta en ik word geselecteerd dan ben ik nog 17 (Aan het einde van 5 havo.) en kan ik dus niet beginnen, want je moet minimaal 18 zijn bij de KLS.
Wat moet je in de tussentijd doen want je hebt toch een leerplicht?

Ik hoop dat er antwoorden zijn op mijn vraag, alvast bedankt voor de moeite.
 
Ik kan me aanmelden vanaf het moment dat ik me overgangsrapport naar het eindexamenjaar van de HAVO of het VWO hebt...

Maar weet iemand over dat leerplicht iets..??
 
Kerel, je bent nieuw op het forum, als eerst welkom. Maar dit kan je gewoon ook opzoeken op de site van de vliegscholen. Btw KLS = 18 jaar geworden omdat ze minder vraag hebben.
 
Hallo iedereen,

Ik ben een leerling uit 3 havo en ik ben erg geïnteresseerd in de opleiding aan de KLS. Ik hoop dat ik de opleiding aan de KLS over 2 jaar (dan pas) kan gaan volgen.

Mijn vraag is: Waneer kan ik nou precies al selectie doen bij de KLS?
(In 4 havo als ik 16 ben, in 5 havo als ik 17 ben of pas als ik 18 ben?)
En als ik dan de selectie goed doorsta en ik word geselecteerd dan ben ik nog 17 (Aan het einde van 5 havo.) en kan ik dus niet beginnen, want je moet minimaal 18 zijn bij de KLS.
Wat moet je in de tussentijd doen want je hebt toch een leerplicht?

Ik hoop dat er antwoorden zijn op mijn vraag, alvast bedankt voor de moeite.

Je kunt selectie doen bij de KLS zodra je in het eindexamenjaar zit, in 5H of 6V dus.

Niet om je te ontmoedigen, maar ik denk dat je er niet op hoeft te rekenen dat je na 5H aan de opleiding kunt beginnen. De mensen die nu de selectie halen kunnen op z'n vroegst in 2011 beginnen.

Zelf zit ik nu in 5H en ik ben pas 16 als ik het havo-diploma behaal. Ik ben dan ook van plan om hierna nog vwo te gaan doen. Wellicht dat dit ook een optie voor jou is? Je moet dan wel een tweede vreemde taal kiezen.

Ik zou zeggen: bekijk alle sites van vliegscholen en airwork-threads eens goed en kijk daarna of je nog vragen hebt. Dit om te voorkomen dat je vragen stelt hier die al vele keren eerder beantwoord zijn.
 
Leerplicht na je 16e geldt niet voor mensen van havo of hoger..

EDIT: Wel knap trouwens, met 11 posts al 3 eigen topics hebben.
 
Leerplicht na je 16e geldt niet voor mensen van havo of hoger..

Iedereen is tot zijn 18de leerplichtig, tenzij je al een diploma hebt gehaald (zgn kwalificatieplicht). De topic starter hoeft zich geen zorgen te maken, als die al over een diploma beschikt op zijn 17de.
 
Last edited:
Iedereen is tot zijn 18de leerplichtig, tenzij je al een diploma hebt gehaald (zgn kwalificatieplicht). De topic starter hoeft zich geen zorgen te maken, als die al over een diploma beschikt op zijn 17de.

vertel dat maar tegen al die uitvallers..... Je bent tot je 16 volledig verplicht en tot je 18de gedeeltelijk. Net als je bent tot je 5de. Vanaf je vierde ben je gedeeltelijk leerplichtig, maar vanaf je vijfde is het echt gebeurd.
 
:eek:fftopic: Boschr, misschien kun je de zoekoptie niet vinden;).
Er is op Airwork ook een 'KENNISBANK'. ( helemaal bovenaan )
Daar kun je al een aantal uitdrukkingen of misschien wel selecties bestuderen. Doe het echter rustig op je gemak, anders ga je misschien alles door elkaar halen ( Zo dacht ik na de eerste keer bezoek te hebben gebracht dat de KLS in Hoofddorp stond en de NLS op Eelde.:grijns::haha: ).
Hieronder even een plaatje over de zoekoptie;).

EDIT: Het is een linkje geworden :grijns:

http://img148.imageshack.us/my.php?image=zoekda1.jpg
 
Iedereen is tot zijn 18de leerplichtig, tenzij je al een diploma hebt gehaald (zgn kwalificatieplicht). De topic starter hoeft zich geen zorgen te maken, als die al over een diploma beschikt op zijn 17de.

Je spreekt jezelf tegen, wist je dat? ;)
 
Back
Top