Leeftijd

F

Flying Blue

Guest
Hey,,!!
over een paar maanden begin ik (eindelijk) aan de NLS:grijns:. ik heb hier heel veel zin in,, het enige wat ik me afvroeg is of ik nog niet iets te jong ben?!?.. ik ben namelijk net 18, wat zou betekenen dat ik op me 20'ste piloot zou kunnen zijn. Ik zelf heb hier helemaal geen problemen mee, maar ik vroeg me af of dit een probleem kan zijn tijdens het soliciteren??:confused:
ik heb namelijk geen idee hoe oud de jongste piloten zijn?!
 
Hey FB,
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd ;) Ten tweede; ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Hier bij mij op school lopen genoeg jongens rond die 20 zijn als ze klaar zijn en die worden ook gewoon aangenomen. Je gaat de school af met een (f)-ATPL zoals je misschien wel weet. Je mag je ATPL pas halen als je 21 bent en, als ik het goed heb, 1500 uur hebt gevlogen. Daar kom je echt niet aan in één jaar, dus je zal op je 22ste/23ste bij de maatschappij je ATPL halen. Niks om je zorgen om te maken dus! De NLS hanteert niet voor niks eisen (die ze ook op 22+ hadden kunnen zetten) en heeft een selectie waar je gewoon door heen bent gekomen. Andere hebben er vertrouwen in, nu jij nog ;)
 
Als je door de keuring bij een school komt mag je wel aannemen dat je niet te jong bent. Ze kijken daarnaast natuurlijk ook naar hoe je je gedraagd. Een persoon van 18 kan volwassen zijn terwijl een persoon van 24 het absoluut nog niet is.
Daarnaast lijkt mij een afgestudeerde met (f) atpl van een jaar of 20 aantrekkelijk voor een maatschappij omdat ze dan nog vele jaren van je kunnen genieten!

Succes met je opleiding!
 
Daarnaast lijkt mij een afgestudeerde met (f) atpl van een jaar of 20 aantrekkelijk voor een maatschappij omdat ze dan nog vele jaren van je kunnen genieten!

Genieten? :wegkwijt:

Beste 787 Dreamliner, neem van mij aan, een airline geniet NIET van haar vliegers. Integendeel, wij zijn een noodzakelijk kwaad. Kost een hoop geld, zo'n vliegerkorps. Je moet gewoon je werk doen, de kist heel terugbrengen en niet teveel zeuren. Een sollicitant is pas aantrekkelijk als hij aan de voorwaarden van de airline voldoet. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. :biertje:

Groet, PH
 
Genieten? :wegkwijt:

Beste 787 Dreamliner, neem van mij aan, een airline geniet NIET van haar vliegers. Integendeel, wij zijn een noodzakelijk kwaad. Kost een hoop geld, zo'n vliegerkorps. Je moet gewoon je werk doen, de kist heel terugbrengen en niet teveel zeuren. Een sollicitant is pas aantrekkelijk als hij aan de voorwaarden van de airline voldoet. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. :biertje:

Groet, PH

Ja maar zeg nou zelf, in welke sector pakken ze nou niet de jonkies omdat die nog goedkoop zijn. Das in de luchtvaartwereld ook zo. Als je aan de voorwaarden voldoet en ze hoeven je 20k minder te betalen dan een andere sollicitant dan denk ik toch dat ze voor jou kiezen.
Het is gewoon het belangrijkste dat je zelf presteert en dan vind je wel een baan. Misschien niet bij de maatschappij die je van te voren had gehoopt maar het gaat toch om het vliegen!
 
ze hoeven je 20k minder te betalen

:confused:

Volgens mij is bij een airline je salaris niet afhankelijk van je leeftijd maar van je functie en het aantal dienstjaren. Lijkt me sterk dat een ab initio van 30 meer gaat verdienen dan eentje van 20 met evenveel uren.

Dat is niet het probleem van de maatschppij maar van de vlieger.

Daarnaast betaal jij in het begin vaak meer aan de airline dan zij aan jou :grijns:
 
thermal ging er in mijn bericht vanuit dat die van 30 al wel uren had zeg maar en daar dus het verschil in salaris in zat. Had ik misschien iets beter moeten posten idd!
 
Wel opmerkelijk dat deze discussie wordt gevoerd door mensen die niet eens bij een maatschappij werken, laat staan hun brevetten hebben. Laat deze vragen toch door de profs beantwoord worden jongens, daar wordt nota bene ook naar gevraagd.
 
Wel opmerkelijk dat deze discussie wordt gevoerd door mensen die niet eens bij een maatschappij werken, laat staan hun brevetten hebben.

Geweldig om te lezen... uitlatingen, niet gehinderd door enige vorm van kennis of ervaring.
InStyle slaat de spijker op z'n kop. 787 Dreamliner, niet rot bedoeld kerel, maar voordat je met dit soort uitspraken komt, zou ik eerst eens zorgen dat je weet waar je over praat.

p.s. de meeste vliegers die ik ken, zijn gedragen zich nog steeds als 18. :D
 
Vooral als ze gezopen hebben of in gezelschap zijn met het vrouwelijke geslacht.:grijns:
 
@Thermal

Zo wordt een vlieger van 30 jaar dus WEL meer betaald dan een vlieger van 20 jaar (op dezelfde kist, zelfde ervaring etc... )
 
Thumbs.... alleen in NL... Is sinds 2006 leeftijdsdiscriminatie.. Ik geloof dat de KLM een uitstel of zoiets heeft.

In de UK moeten wettelijk gezien beide hetzelfde verdienen. (zeker bij BA)
 
@Thermal

Zo wordt een vlieger van 30 jaar dus WEL meer betaald dan een vlieger van 20 jaar (op dezelfde kist, zelfde ervaring etc... )

Dit is dus belachelijk! Zeker als die gene van 20 jaar meer ervaring heeft!

Maar ehh.... leeftijd is geen probleem. Ik was net 19 toen ik mn brevetjes op zak had.
Op mn scooter naar school en het vliegveld om dan solo rond te boren :grijns: blijft leuk.
 
Mooi... hoef ik me ook geen zorgen te maken als ik begin met m'n magere 18 jaar aan levenservaring.

Maar dan de volgende vraag (kansvraag...):
Je bent hoofd van een vliegtuigmaatschappij en hebt twee 'vergelijkbare' kandidaten. De één is 25 jaar oud en de ander is 20 jaar oud. Het enige wat verschilt is de mate van levenservaring. Welke maakt meer kans? Of laat ik het zo stellen: is het duidelijk dat de één boven de ander verkozen wordt? Of is het gewoon blind één kiezen...?
 
Maar dan de volgende vraag (kansvraag...):
Je bent hoofd van een vliegtuigmaatschappij en hebt twee 'vergelijkbare' kandidaten. De één is 25 jaar oud en de ander is 20 jaar oud. Het enige wat verschilt is de mate van levenservaring. Welke maakt meer kans? Of laat ik het zo stellen: is het duidelijk dat de één boven de ander verkozen wordt? Of is het gewoon blind één kiezen...?

En welke van deze 2 heeft de meeste levenservaring? Er zijn genoeg mensen van 20 met meer levenservaring dan mensen van 25...
Maar goed, in mijn ervaring zal de jongste van de 2 gekozen worden, met als argumenten dat hij goedkoper en nog 'kneedbaar' is.
 
Ok... dat goedkopere kneedbare hoor ik wel vaker inderdaad. Er wordt volgensmij ook afgeraden om als (relatief) 'ouder persoon' de opleiding te doen in verband met het vinden van een baan.
Maargoed, het blijft 'geluk hebben' als het gaat om het solliciteren volgensmij. Iedereen voldoet aan de eisen (brevet) en er zijn weinig dingen waar je direct invloed op hebt, uitgezonderd de cijfers van je opleiding etc.
 
Het is in ieder geval goed om te horen dat de 'jonkies' ook genoeg kansen op een baan kunnen krijgen
 
In ieder geval wordt een jonkie automatisch ouder dus snap het gezeur niet...heb tot nu toe een ouder iemand niet jonger zien worden

en levenservaring heeft idd geen biet met leeftijd te maken...sommige oudere jongeren hebben alleen maar jaren opgedaan met het rondhangen in kroegen en sozen...

@Thumbs/Thermal: Dat is alleen maar in het belachelijk anaal gesocialiseerde NL idd...leeftijdsgerelateerde salarisschalen...tja...goed voor mij hoor als oudere jongere in zn derde jeugd, begrijp me niet verkeerd
 
Last edited:
Back
Top