Leeftijd 30++

Als je in Amerika voor een maatschappij wilt werken, heb je een greencard nodig. Je kunt je bovendien af vragen of je op het ogenblik, zelfs MET greencard in de States aan de slag kunt komen. Op zijn zachtst gezegd zijn de vooruitzichten niet zo best. FD? HELP?

oke dat wist ik niet.
 
<--- 37 jarige lowtimer, nu Fokker 50 met als basis AMS.

Respect voor je doorzettingsvermogene Beer, zo´n bericht geeft de oude lullen op dit board weer wat hoop :grijns:


Je moet alleen wel beseffen dat je geen captain 74 meer zult worden

Nou en? Is dat zo verschrikkelijk dan? Dat is alleen belangrijk als je vlieger bent geworden voor het geld.
 
Last edited:
Je legt de correcte links surferboy...maar wat is daar zo erg aan? BIj de meeste maatschappijen bindt je je, of schiet je voor. Ik betaal zelf en trek het af...

Waar gaat het nu om? Je wordt toch piloot om te vliegen? Je kunt wachten tot de ideale werkgever je uitnodigt, maar dat werkt op deze leeftijd niet meer zo...

Ik heb lol in wat ik doe, die TR betaling heb ik afgeschreven, vooruitkijken en doorgaan!
 
Uit een andere thread

Misschien is het weer wat verandert maar wat ik me meen te herinneren over aanname leeftijd bij NL maatschappijen,

KLM, max 35 (afgezien van de KLS/NLS opleiding)
KLM Cityhopper, max 42 (afgezien van de KLS/NLS opleiding)
Martinair, max 32...tenzij...
Transavia, max 35...tenzij..
VLM, geen max.
Jet Netherlands, weet niet
ArkeFly, weet niet.

Het tenzij (afh. van de maatschappij), je een militaire achtergrond hebt, je al een type rating voor een van de types van de maatschappij hebt met 500+ uren op het type, je een instructeursbevoegdheid hebt.
 
Je legt de correcte links surferboy...maar wat is daar zo erg aan? BIj de meeste maatschappijen bindt je je, of schiet je voor. Ik betaal zelf en trek het af...

Waar gaat het nu om? Je wordt toch piloot om te vliegen? Je kunt wachten tot de ideale werkgever je uitnodigt, maar dat werkt op deze leeftijd niet meer zo...

Ik heb lol in wat ik doe, die TR betaling heb ik afgeschreven, vooruitkijken en doorgaan!


Natuurlijk wordt je piloot om het vliegen, maar ik denk dat de TS wel een eerlijk antwoord en toekomstbeeld verdient...en dat is dat hij hoogstwaarschijnlijk na zijn 100k kostende opleiding nog eens 30k of in sommige gevallen zelfs 40k moet bijleggen, en als je dan gaat kijken naar ROI die sowieso al minder is gezien de leeftijd zou ik me afvragen of het een slimme zet is.

Ik zou als ik de TS was eerder gaan kijken naar de mogelijkheden om het modulair te doen, en daarmee je kosten (en daarmee meteen ook je risico) te verkleinen. Als je in totaal na aftrek maar 40 á 45k heb uitgegeven aan je opleiding dan is 30k ophoesten ineens een stuk minder pijnlijk.
 
Volgende week als 30++ afspraak gepland staan voor de COVA. Erg benieuwd naar het verloop van dit gesprek!

Houd jullie graag op de hoogte van de ontwikkelingen.
 
succes idd! Ben ook heel benieuwd hoe ze tegen 30+ aankijken op de KLS. En als jij wordt aangenomen, betekent dat ook weer hoop voor deze ouwe l*l van 27
 
EPST is max. 33 jaar op moment van aanmelding opleiding.
Dacht dat het inmiddels zo was dat het Europilot-Oxford traject ook toegankelijk was voor de wat ouderen onder ons ;-)
Hoe dan ook, momenteel wordt alles ondergebracht bij Oxford gezien de zoektocht naar een goed onderkomen (lees: FTO) voor het First Officer traject.
 
Full throttle heeft gelijk.

Vanwege de perikelen rondom het Deens traject van EPST waar je tot je 33e kon instromen, heeft EPST de leeftijdslimiet voor hun Oxford traject verhoogd naar 33.

Bij de school van Air Berlin mag je zelfs tot 35 beginnen.

Ikzelf ben 30 en vertrek in januari naar Oxford. Ik ben niet eens de oudste van mijn klas. Er zit bijvoorbeeld iemand in van 34. Van anderen die in Oxford hebben gezeten heb ik begrepen dat toen zij gingen solliciteren er echt niet zozeer naar leeftijd werd gekeken. Iemand van 35 (of 36) werd als AI aangenomen bij BA een dat is nog niet zo lang geleden.

Kennelijk zijn er toch echt maatschappijen die een stukje volwassenheid en levenservaring kunnen waarderen bij een lowtimer en niet naar leeftijd kijken. Zover ik weet worden salarissen niet bepaald aan de hand van leeftijd maar aan de hand van dienstjaren en senioriteit? Dus dat een 30 jarige evenveel verdient als een 21e jarige is niet het probleem van de airline.

Beer is ook een mooi voorbeeld. Lowtimer met 37 jaar en toch een baan vinden (zij het na lang wachten als ik het goed heb begrepen uit zijn posts)
 
Beste Brace,

Ik wil geen roet in het eten gooien en ik hoop voor je dat ik ongelijk heb. Maar als ik u(leeftijdsdiscriminatie;)) was zou ik allereerst wel even een belletje doen met de belastingdienst cq accountant. Ik meen namelijk dat je alleen maar de studieschuld kunt aftrekken die je opgebouwd hebt VOOR je 30ste.. maw, de facturen die dan al betaald zijn komen in aanmerking voor je persoonsgebonden aftrek...

iig heel veel succes met alle afwegingen...
 
Beste Brace,

Ik wil geen roet in het eten gooien en ik hoop voor je dat ik ongelijk heb. Maar als ik u(leeftijdsdiscriminatie;)) was zou ik allereerst wel even een belletje doen met de belastingdienst cq accountant. Ik meen namelijk dat je alleen maar de studieschuld kunt aftrekken die je opgebouwd hebt VOOR je 30ste.. maw, de facturen die dan al betaald zijn komen in aanmerking voor je persoonsgebonden aftrek...

iig heel veel succes met alle afwegingen...

Jip,

Blijkbaar heeft Janneke je niet goed geïnformeerd (;)), je kunt namelijk ook na je 30e studiekosten aftrekken van de belasting. Er bestaan echter bijzondere regels voor de maximale hoogte van het af te trekken bedrag. Dat is default vastgesteld op 15.000 euro, maar daar is in geval van voltijd studie binnen de standaard studieperiode (bij uitzondering) van af te wijken.

Voltijd studie betekend dus dat je geen fulltime baan kunt hebben en de standaard studieperiode is van je 18e tot 30e levensjaar...

Groet,
PH-FLY.
 
Ik heb hier een keer de BD over gebeld en die zeiden het zelfde als PH FLY. Ook kosten die je na je 30e hebt gemaakt kun je aftrekken zolang het maar aan een paar voorwaarden voldoet.

Maximum is wel 15k per jaar.
 
PH-FLY,

Janneke ligt op dit moment nakend op bed met een man van de belastingdienst... die wist te melden dat je idd je studiekosten wel kunt aftrekken na je 30ste, echter moeten die kosten dan voor je 30ste gemaakt zijn. Dit kan alleen als je een " so-called dure opleiding" hebt gevolgd. Een dure opleiding wil zeggen, meer dan 15000 euro. Deze kosten zijn dan 9 jaar na het maken van de kosten aftrekbaar... Vandaar dat ik het vreemd vind wat Thermal schrijft, dat ook de kosten die gemaakt zijn na je 30ste nog aftrekbaar zijn. Het is vreemd (uit ervaring eigenlijk helemaal niet) dat de BD twee zeer tegenstrijdige verhalen verteld. Conclusie, zit je in deze situatie, dan is het zeer belangrijk dit goed uit te zoeken..

Kosten die gemaakt zijn voor je 30ste zijn wel aftrekbaar, en kun je 20.000 per jaar aftrekken dan mag dit volgens mij...

Leuker kunnen we het niet maken, wel (....) (zelf in te vullen)
 
Janneke ligt op dit moment nakend op bed met een man van de belastingdienst...

Als jij vervolgens studiekosten van na je 30e niet af mag trekken, dan doet Janneke toch iets verkeerd! En als die foto van Janneke is, dan mag je nog van geluk spreken dat je überhaupt nog iets af mag trekken van de belasting. :haha:

Uit ervaring: Studiekosten die je maakt na je 30e mogen ook afgetrokken worden. Wel tot een maximum van 15.000 euro. Wat mij niet duidelijk is hoe het zit met de kosten boven die 15.000 euro. Mag je die nu meenemen naar het volgende jaar?

Verder is het volgens mij wel zo dat de belastinginspecteur per individueel geval bekijkt of de aftrekposten gehonoreerd worden. Dus ja, echt objectief is het niet.....
 
Misschien is de NLS ook nog een mogelijkheid voor je.. Heb 2 mensen in mijn klas zitten die 30 zijn, dus 33 moet dan misschien ook nog wel kunnen!!
 
ph-fly

Janneke drukt nu een kussen over het hoofd van de inspecteur... 15000eur is wel een schamel bedrag.. kun je alsnog beter naar het buitenland gaan denk ik.. iig bedankt voor de info
 
Hierbij een update mbt het gesprek met de cova voor de kls.

Het was een positief gesprek met een positieve uitslag; ik ben aangenomen voor de opleiding!! Daar ben ik uiteraard zeer content mee. En dan druk ik mij nogal zacht uit. Als 32 jarige met een gezin incl.3 kids had ik tot voor kort niet het idee dat het nog mogelijk was aan een dergelijke opleiding te beginnen. Maar het tegendeel is waar: waar een wil is is een weg en die weg ga ik bewandelen. Superblij!!!

Met groet!
 
gefeliciteerd! Goed om te horen. Werd er in het gesprek nog veel nadruk op je leeftijd gelegd. Had je wat uit te leggen, of was het geen issue?
 
Last edited:
Back
Top