Laughing Knife naar Easy

wright

New member
Transavia directeur Cor Vrieswijk maakt de overstap naar Easy-Jet, heren hou hem in de gaten die nick-name heeft ie niet voor niets!!!

grt
 
Kan je iets duidelijker zijn?
Ik ken wel een Yellow Knife, maar dat is in Canada.
Als je bedoeld dat deze heer bepaalde persoonlijke eigenschappen heeft die minder aimable zijn dan ben ik benieuwd.
Onder het bewind van de nieuwe CEO Andy Harrison is namelijk een vrij personeelsvriendelijke wind gaan waaien.

Cheers.
 
Operations Director

Cor Vrieswijk will join us from Transvia which is a Dutch based airline operating 33 Boeing 737s. Cor has been Chief Operations Officer for the last 9 years together with 25 years experience in the airline industry. His responsibilities at Transavia included flight operations, engineering and ground handling, together with relevant experience in marketing, human resources and IT. Cor's first degree was in engineering followed up by a Masters Degree in organisational sciences.

Cor has a track record of building and developing teams to deliver against a clear vision which will help us in our drive for both operational excellence and disciplined, well planned growth.

I would like to thank Ken Smith for his support over the last few months. Ken joined us on a fixed term contract and will be around for a few months to assist Cor with the handover process.
 
Aha, de vervanging voor Mike Sucz!

Nou, de AMS-base roddels kunnen na 2 jaar weer n's uit de kast getrokken worden! :D

Mzzl
 
Laat maar zitten die AMS roddels. Bij de webcast van de jaarcijfers was te horen dat de grootste kosten bij EZY nog steeds zitten in de handling fees. EZY probeert betere deals te krijgen (MAD?) maar ondervindt "price pressure" in b.v. STN en AMS. Blijft een duur veld blijkbaar, ondanks de H-pier en de inmiddels 12 a 13 vluchten per dag tussen London en AMS.

Kómt er een basis AMS dan zal er wel een klein burgeroorlogje uitbreken in STN, LGW en DTM...

En een nieuwe Ops-Director dus. Nou, is 'ie lekker ingewerkt als het zomer 2007 circus begint. Er zijn geen Subs gepland dus dat kan wel eens leuk gaan worden.

Planning is 15% groei Year over Year over Year en de helft van de F/O's en 33% van de Capt.'s voor FY2007 moet nog aangenomen/getraind worden.
 
Toch vreemd dat Ken Smith nu al weer weg gaat.
Ik heb hem gesproken toen hij er net een paar dagen was en hij vertelde dat ondanks dat het een fixed term contract was hij er toch wel voor de wat langere termijn in zat. En ik heb niet het idee dat hij het slecht heeft gedaan of zo.

Maar de vraag is nog steeds niet beantwoord... Hoe komt Vrieswijk aan zijn bijnaam?
 
Hoe hij aan zijn bijnaam komt? Hij snijdt lachend al je vingers en tenen eraf en steekt als afsluiter, als het effe kan het mes in je rug. Al denk ik wel dat er bij Easy heel wat minder te snijden valt!

grt
 
Geloof dat vorige Ops Director bij easy er ook zo een was. Heeft 10 miljoen pond gekost dit jaar aan gesubte vluchten en 400 vliegers die vertrokken. Toen kon de Ops Director vertrekken...
 
Hmmm zou er dan toch wat van waar zijn?
Transavia wordt Fransavia, de AMS operatie van Trans wordt overgenomen door EZ, met een base in AMS dus!!!! Martinair cargo naar Air France, en passage in de verkoop (ArkeFly?)

Dodo van der Tonnekreek
 
Quite frankly, hij staat er bekend om dat hij vliegers haat (en dat nog wel bij zo'n gemoedelijke club als HV, met het familiegevoel), maar de goede kant is, hij verbergt het niet :)
 
Ik liep hem gisteren tegen het lijf en vond het een zeer geschikte man. Hoe komen jullie erbij dat hij piloten zou haten?! Of dat hij je in je rug zou steken nadat je eerst al van je extremiteiten ontdaan bent? Hij stelde zich net als de rest van de easyJet staff heel open en toegankelijk op, had tijd voor een gezellig praatje en een kopje koffie. just my two cents...
 
Ja, laten we nou niet naief lopen doen. Alleen omdat iemand een keer aardig is als je hem tegen het lijf loopt betekent nog niet dat hij niet bepaalde streken heeft. Heel veel managers hebben een bepaalde charme en charisma, maar als het moet (in hun ogen) dan kunnen ze vaak ook behoorlijk het mes er in zetten (en daar komen we weer terug op z'n naam).
 
Back
Top