Ik las vandaag met verbazing de volgende email van het VNV.
Hierin ziet men maar weer dat het VNV met 2 maten meet en totaal niet afweet wat er zich in de markt afspeelt op dit moment. (En trouwens een helboel "vliegers" ook niet.)
Hieruit blijkt ook maar weer dat het VNV een KLM clubje is die niks te maken wil hebben met mensen die niet volgens de KLM (en alle ander maatschappijen onder hun hoede, dus de rest) niet geschikt zijn om bij hun te werken.
Al jaren worden Nederlanders die niet in Nederland hun vliegopleiding hebben gedaan geweerd door de KLM en het VNV doet er niks aan.
Dat zal ook de reden zijn dat je geen volwaardig lid kunt zijn omdat je dan waarschijnlijk geen volwaardig vlieger bent.
Nu zijn er een paar jongens die zijn opgeleidt in Nederland en lekker op hun reet voor in de cockpit van een KLM, of een aan de KLM gelieerde maatschappij vliegtuig zitten die schreeuwen dat de jongens de markt verzieken door zelf voor hun typerating te behalen en het VNV staat op zijn achterste benen.
JA het is niet leuk en JA het kost een hoop geld en ik vindt het ook niet leuk dat het zo moet maar VNV hou hier mee OP.
Help iedereen of help niemand maar laat je niet leiden door een hoop schreeuwers die een opleiding en een baan in hun schoot geworpen hebben gekregen door Pa en/of Ma.
P.s.: Dit is mijn persoonlijke mening en moest er even uit.
Transavia.com
Immoreel
Transavia-instructeurs worden op dit moment ingezet om opleidingen te
verzorgen in Indonesië. De door hen opgeleide vliegers gaan daarna vliegen
bij Lion Air. De VNV heeft Transavia in een vroegtijdig stadium laten weten
hiertegen grote bezwaren te hebben. Helaas heeft het bedrijf ons morele appel
naast zich neergelegd. De VNV is van mening dat er stevig stelling genomen
moet worden tegen het financieel uitkleden van een groep vliegers die het
zeer moeilijk heeft op de arbeidsmarkt. Het tegen forse betaling volgen van
een typerating-opleiding verhoogt de toch al zeer hoge opleidingsschuld van
deze groep vliegers aanzienlijk, zonder dat daar enige zekerheid voor het
verdere verloop van hun carrière tegenover staat. Tevens brengt het werken
voor een bedrijf dat op de Europese zwarte lijst staat, in een land waarin
een langer verblijf mogelijk problemen geeft voor de toekomstige Verklaring
van Geen Bezwaar (VGB), additionele problemen met zich mee.
Er lijkt zo langzamerhand een beeld te ontstaan dat het normaal is om na een
dure vliegopleiding weer fors in de buidel te moeten tasten om zogenaamd
?klaar te zijn? om voor de grotere luchtvaartmaatschappijen te
?mogen? vliegen. Aan deze constructies wordt door vele betrokkenen fors
verdiend ten nadele van de jonge verkeersvliegers. Het is droevig om te
constateren dat Transavia daar nu actief aan lijkt mee te werken. De VNV
roept haar leden dringend op om géén medewerking aan dit programma te
verlenen.
Hierin ziet men maar weer dat het VNV met 2 maten meet en totaal niet afweet wat er zich in de markt afspeelt op dit moment. (En trouwens een helboel "vliegers" ook niet.)
Hieruit blijkt ook maar weer dat het VNV een KLM clubje is die niks te maken wil hebben met mensen die niet volgens de KLM (en alle ander maatschappijen onder hun hoede, dus de rest) niet geschikt zijn om bij hun te werken.
Al jaren worden Nederlanders die niet in Nederland hun vliegopleiding hebben gedaan geweerd door de KLM en het VNV doet er niks aan.
Dat zal ook de reden zijn dat je geen volwaardig lid kunt zijn omdat je dan waarschijnlijk geen volwaardig vlieger bent.
Nu zijn er een paar jongens die zijn opgeleidt in Nederland en lekker op hun reet voor in de cockpit van een KLM, of een aan de KLM gelieerde maatschappij vliegtuig zitten die schreeuwen dat de jongens de markt verzieken door zelf voor hun typerating te behalen en het VNV staat op zijn achterste benen.
JA het is niet leuk en JA het kost een hoop geld en ik vindt het ook niet leuk dat het zo moet maar VNV hou hier mee OP.
Help iedereen of help niemand maar laat je niet leiden door een hoop schreeuwers die een opleiding en een baan in hun schoot geworpen hebben gekregen door Pa en/of Ma.
P.s.: Dit is mijn persoonlijke mening en moest er even uit.