Kwaliteit scholen

Status
Not open for further replies.

cstheman

New member
Ik heb veel opendagen bezocht van verschillende vliegscholen.
Bijna allemaal zijn ze het zelfde.
Ik vind het moeilijk om te kiezen.
Welke vliegschool heeft het beste kwaliteit?
Dus bij het begeleiden tijdens je studie, helpen je met werk zoeken, gezelligheid enz.
wie heeft er ervaring mee, of weet er meer van?

tanx alfast.
 
naar welke scholen ben je dan geweest? ik ben naar de kls, epst en nls geweest. En ik heb toch wel wat duidelijke verschillen opgemerkt. verschillen in locatie, gerantiefonds, kosten, etc...
 
Ten nulde: Zoek eens op het forum, er is hier al een hele hoop over te vinden.

Ten eerste 'krijg' je overal je f-ATPL. Ik ga zelf naar de KLS dus daar weet ik iets meer over dan over de NLS/EPST/Stella. Met de KLS heb je de mogelijkheid om te solliciteren bij de KLM en heb je een garantiefonds. Met de bar tussen school en huis in en het CAVV zal het daar met de gezelligheid wel goedkomen. Helpen met werk zoeken doen volgens mij weinig scholen en een baangarantie krijg je al helemaal nergens meer. Stella viel voor mij af doordat de voorlichter mij probeerde over te halen om daar te komen vliegen 'omdat ze zulke gezellige bbq's hadden' en dat ze daar het wereldse systeem hadden bedacht dat terwijl de ene zijn vlieguur met de instructeur aan het nabespreken was de volgende alweer met de kist en een andere instructeur wegkon, zodat de kisten efficiënter gebruikt kunnen worden. EPST en NLS waren 2e keuze als ik niet bij de KLS aangenomen zou worden.

Qua baankansen heb ik het idee dat je met de KLS/EPST/NLS(in willekeurige volgorde) het beste zit. Ga voor jezelf overal naar de open dag, welke sfeer vind jij het beste bij jou passen, wil je mogelijkheid hebben om naar de KLM te kunnen of maak je dat niet uit, wil je een garantiefonds of niet. Het lijkt me ook fijn om een school te kiezen met redelijk goede baankansen, je investeert immers niets voor niets zo'n bedrag. Ga lekker naar alle open dagen toe en zet de verschillen mooi op een rijtje en ga wegstrepen. Je heb ook nog de mogelijkheid om zelf in Amerika je verschillende brevetten te gaan halen, scheelt je een hoop geld. Er zijn hier mensen op het forum die hier veel meer over kunnen vertellen

Dit is hoe IK er over denk. Het hoeft dus niet zo te zijn en het is ook niet de bedoeling om op tenen te trappen. *geen-zin-in-luchtvaartscholenruzietopic*
 
*geen-zin-in-luchtvaartscholenruzietopic*

Beer pakt alvast de bier en sjips en wacht rustig af wat komen gaat...
jbo-munching_out.gif
 
offtopic..
Kijk als iedereen alleen maar bier en chips pakt, komt er dus nooit een felle discussie ;)
 
Beer denkt dat dit nog wel eens de moeder van alle discussies kan worden. Of in ieder geval de moeder van alle katers. :grijns:
 
Correct me if I'm wrong.....

De NLS valt onder het CAE 'consortium' hetgeen behoorlijk groot is in Europa waardoor het certificaat van de opleiding in heel Europa bekend is bij de vliegmaatschappijen.

De KLS is behoorlijk gefocust op de KLM waardoor het een iets anders ingerichte opleiding heeft (o.a. aanvulling in de vorm van MCC/Bridgecourse). Echter wordt de simulatortraining gedeeltelijk op een 'verouderd' model gedaan (A310). Verder wel zeer geschikt als je voor een Nederlandse maatschappij wilt vliegen.

Van de andere opleiding weet ik niet zoveel.

Uiteindelijk is het appels met peren vergelijken. De opledingen zijn iets anders ingericht met een andere focus op de praktische onderdelden. Voor elke vliegschool is echter een goede reden te bedenken waarom deze 'het beste' is. Verschillen kun je vinden in prijs / bekendheid / connecties als 'Preferred Supplier' enz. enz. enz...........

Zoek inderdaad goed dit forum af. Daarbij zul je ongetwijfeld veel reacties tegenkomen die de ene opleiding ophemelen en de ander 'afzeiken'. Maar besef goed dat elke vliegopleiding een goede keuze kan zijn, mits het voor jou geschikt is om je ambitie na te streven. Kijk zelf goed rond voordat je je mening baseert op andermans gebrul...
 
Zeg hoe laat kwam 737 ook alweer vertellen dat de KLS alleen voor de TOPGUNS was, en dat de mensen van de NLS "keigoed" waren?
 
Ik denk dat je bij NLS/KLS/EPST op dit moment overal wel goed zit als het om banen gaat.. Bij de NLS is sinds kort de MCC gelijk een grading voor Ryanair. Moet goed gevolg kan je dus gelijk bij RYR als co aan de slag
 
FK pakt de blue label whiskey en sigaren erbij en laat zich wat luxe hapjes serveren, (dat krijg je he als je van de topgun school komt! :grijns: ) Wel voelt ie zich niet te goed om naast de anderen aan te schuiven op de bank :biertje: :D en dat is al heel wat voor een arrogante kls-er!
 
Ik denk dat je bij NLS/KLS/EPST op dit moment overal wel goed zit als het om banen gaat.. Bij de NLS is sinds kort de MCC gelijk een grading voor Ryanair. Moet goed gevolg kan je dus gelijk bij RYR als co aan de slag

RYR is op zich al een reden voor een bier en chips topic!
 
Zeg hoe laat kwam 737 ook alweer vertellen dat de KLS alleen voor de TOPGUNS was, en dat de mensen van de NLS "keigoed" waren?

Kwart over zeven, maar ik verwacht dat ie vandaag een beetje laat is. Dus... stel ons niet teleur 737! :biertje:
 
Hopen dat er iemand een slechte dronk heeft.. kan je miss nog gaan matten:p:)

Ach, dan kunnen we voor eens en altijd bepalen wat de beste school is in Nederland!

Q-Nimbus (die heerlijk gaat genieten van het 'ploppen' van een Grolsch beugel)
 
Ach, dan kunnen we voor eens en altijd bepalen wat de beste school is in Nederland!

Q-Nimbus (die heerlijk gaat genieten van het 'ploppen' van een Grolsch beugel)

Dat lijkt me wel een goed plan ja! Alleen is dat toch alwel bekend:kerst: :yeehaa:

..En schenkt iedereen een welkoms rondje Tequila in..:dozey:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top