Komt de BOS belasting er nou?

Pornokoning

New member
Gaat die lul die Green TAX nog invoeren in dit voor airlines toch al moeilijke klimaat? Ze hebben onderzoek gedaan en daaruit kwam naar vooren dat veel mensen vanuit dusseldorf en brussel gaan vliegen en daar met jawel de AUTO heen gaan en dus meer CO2 uitstoten dan dat ze vanuit amsterdam zouden vertrekken per vliegtuig. Is dit nou de bedoeling van die hele tax?

De opbrengst gaat naar de AOW maar het kost wel 12000 banen alleen al in nederland.
 
Ik hoop het niet, maarja, onze regering is altijd al belastingsgeil geweest dus het zou zomaar kunnen.
 
Vliegen wordt al duurder door de hoge brandstofprijzen en dan schopt Bos nog eens na met die vliegtax, waarvan hij claimt dat het voor het milieu was. Blijkt dat het naar de AOW gaat :1855: Gekker moet het toch niet worden :confused:
 
Precies...

IATA voorspelt verliezen voor luchtvaart door dure olie (video)

03-06-2008

ISTANBUL - De dure olie drukt de luchtvaartsector steeds verder in het nauw. Rekende de internationale brancheorganisatie IATA wat betreft dit jaar in maart nog op een wereldwijde winst van 4,5 miljard dollar, nu heeft de IATA dat bijgesteld naar een verlies van 2,3 miljard dollar. Volgens IATA is de situatie in de afgelopen weken dramatisch veranderd.

“Elke stijging van de brandstofprijs met één dollar, kost ons 1,6 miljard dollar extra”, aldus IATA-topman Giovanni Bisignani.

Op basis van een olieprijs van 106,50 dollar per vat rekent de IATA op een brandstofrekening van 176 miljard dollar voor de totale luchtvaartsector in 2008. Hierbij gaat het om 34 procent van de operationele kosten. Het is tevens een stijging van veertig miljard dollar ten opzichte van 2006.

Ter vergelijking: in 2002 bedroeg de totale brandstofrekening veertig miljard dollar, ofwel dertien procent van de operationele kosten.

De IATA waarschuwt dat wanneer de olieprijs de rest van dit jaar 135 dollar per vat bedraagt, het verlies zelfs kan oplopen tot 6,1 miljard dollar. De verliesprognose van 2,3 miljard dollar wordt door de organisatie dan ook als ‘optimistisch’ beschouwd.

“De situatie is de afgelopen weken dramatisch veranderd”, zegt Bisignani. Olieprijzen die als een raket omhoogschieten naar 130 dollar per vat brengen ons op onbekend terrein. Voeg daar de verzwakkende wereldwijde economie aan toe en er ontstaat opnieuw een ‘prefect storm’."

De IATA bracht het onheilspellende nieuws naar buiten bij de start van de jaarvergadering van de organisatie, die dit jaar plaatsvindt in Istanbul.

bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=26182
 
Vliegen wordt al duurder door de hoge brandstofprijzen en dan schopt Bos nog eens na met die vliegtax, waarvan hij claimt dat het voor het milieu was. Blijkt dat het naar de AOW gaat :1855: Gekker moet het toch niet worden :confused:

En dat had jij niet zien aankomen?
 
Wat de politiek nodig heeft is een pro-luchtvaartpartij. Ik heb het idee alsof luchtvaart maar een beetje een afterthought is in de Kamer.
 
Geen afterthought, maar melkkoe. De mensen die vliegen (zelf dan wel gevlogen worden) hebben geld zat, dus kunnen ze geplukt worden. Vliegen is luxe, hoe je het ook wend of keert.
 
Ik wilde een ticket boeken naar Bergerac : Kosten E 100 voor een retour. Uiteindelijke kosten : E 227, incl E4 administratiekosten. Ofwel E 123 belastingen en toeslagen, waarmee de belastingen de prijs dus 2x zo duur maken.

Zelfs het woord melkkoe lijkt een understatement ! :biertje:
 
Geen afterthought, maar melkkoe. De mensen die vliegen (zelf dan wel gevlogen worden) hebben geld zat, dus kunnen ze geplukt worden. Vliegen is luxe, hoe je het ook wend of keert.

Voor sommige mensen is vliegen een noodzakelijk iets om weer thuis te komen na werk. en die paar tientjes worden dan al snel honderden euro´s

PS´99
 
Back
Top