4
45#$
Guest
fff
Last edited:
PO-1 was een groot succes, flinke score gehaald. Vervolgens GVSS. Deze had ik woensdag en donderdag! FAM-vlucht, A en B vlucht gingen super goed! vlucht A ging zelfs zo goed dat ze hem hadden uitgeprint en in het kantoortje hadden opgehangen! Legendarische start dus! We startte met zijn 4én en vervolgens zijn er 2 naar huis gestuurd, ik was nogsteeds in de race! C en D vlucht gehaald. Nu was het de laatste kans om te laten zien wat ik in mij had! Vlucht F begon maar ik was achterlijk zenuwachtig, gaf dit ook direct aan en ik kreeg het antwoord; He Dude, ik weet precies wat je bedoeld, ik zat 4 jaar geleden ook in die stoel! De vlucht duurde ong 25 minuten, bij minuut 6 stortte ik inelkaar en ik vergat powersettings, bank levels en ga zo maar door waarop ik besloot de vlucht niet af te maken. De instructeur dwong me lichtelijk door te vliegen waarop hij mij nog attendeerde dat als ik stopte het definitief klaar was. Ik was er niet van onder de indruk en ben de sim uitgestapt. gelukkig heb ik er geen spijt van! Ik heb immers laten zien dat ik wel de skills heb om het te doen, heb het alleen niet correct uitgevoerd. Einde Luchtmacht voor mij en dus ook het hele vliegen. Ik heb in ieder geval een SUPER ervaring rijker, het hotel was trouwens ook geen straf
PO-1 was een groot succes, flinke score gehaald.
[...]
vlucht A ging zelfs zo goed dat ze hem hadden uitgeprint en in het kantoortje hadden opgehangen! Legendarische start dus!
Mvegt said:bij minuut 6 stortte ik inelkaar en ik vergat powersettings, bank levels en ga zo maar door waarop ik besloot de vlucht niet af te maken.
Mvegt said:De instructeur dwong me lichtelijk door te vliegen waarop hij mij nog attendeerde dat als ik stopte het definitief klaar was. Ik was er niet van onder de indruk en ben de sim uitgestapt.
Mvegt said:Ik heb immers laten zien dat ik wel de skills heb om het te doen, heb het alleen niet correct uitgevoerd.
Mvegt said:het hotel was trouwens ook geen straf
Gefeliciteerd! Je hebt als een van de zeer weinigen de maximale score op ALLE onderdelen gehaald:
The Notorious Five
These attitudes were formulated by Embry Riddle Aeronautical University in response to a commission by FAA Federal Aviation Authority to develop and validate training programs to address the problem of poor pilot decision making.
All pilots must be fully aware of these attitudes and be able to avoid them as they have strong negative impact on decision making and judgment at the flight deck.
Hazardous Attitude 1: Resignation
'Whats the use? Forget it I give up!'
When operations at the flight deck don't go as planned or when confusion arises, it is human nature to blame it on fate. However, in aviation 'leaving it to fate' might and most probably compromise the safety of the flight. It is essential for all pilots to remain proactive and also reactive. The countless SOP's, rules, regulations that have been placed for flight operations were formulated to assist flight crew to tackle and troubleshoot every possible
Hazardous Attitude 2: Anti-Authority
'Why should I listen to you?'
This attitude usually surfaces upon people who have non conformist tendencies. Pilot that express such an attitude are usually resentful towards comments and/or advice from others, be it superiors or subordinates. The also tend to disregard operating procedures, rules and regulations. However, there is a fine line that lies between 'anti-authority' and the natural prerogative to question to authority especially when there is an error suspected. Many mistake anti-authority as a solution to balance out the 'power gradient' in the cockpit. Hence it is only wise for pilots to bring up issues that they feel go against protocol after checking and rechecking.
Hazardous Attitude 3: Impulsivity
'Do it QUICKLY!'
This occurs to pilots who feel the need to do anything, immediately. Such people who display such attitude work on the concept that 'doing something is better than doing nothing'. Such an example of impulsivity occurs particularly in the ab-initio stages of flight training. For example when facing unusual attitudes such as a descending turn, most pilots would pull back on the control column on impulse. Doing so would cause indicated airspeed to increase dangerously, hence proper procedure would be to throttle back before applying back pressure. Acting on impulse is dangerous as it usually involve uncalculated and irrational actions.
Hazardous Attitude 4: Invulnerability
'Nah I dont think it'll happen to me!'
Despite the fact that mishaps in aviation do have a rather low percentage probability, many still rest assured on this fact and oft take it for granted. Such attitudes would compromise vigilance and cause pilots to overlook certain issues that they feel are of less importance (going thru checklist twice, good lookout). Remember accidents can happen to ANYONE!
Hazardous Attitude 5: Macho
'Come on! I can do this!'
Pilots have a tendency to show how good they are. Many associate this attitude with males (especially those who display alpha male characteristics) but such an attitude can also happen in females. It occurs when pilots are trying to prove themselves in the wrong way, which often results in taking unnecessary risks.
Beste Mvegt,
[...]
Groeten vanaf het GVSS kantoor, Jouw D-vlucht instructeur,
Special301
@Mile high club,
Ik corrigeer heel professioneel zijn fouten in het verhaal, ik oordeel verder niet. Mensen moeten een correct, eerlijk en objectief beeld houden van onze selectie en alle verhalen en/of tips die hier over verteld worden.
M.v.g.