KLS selectie

Silent-D

New member
Er zijn ongetwijfeld al topics hierover en heb het grote deel ook gelezen maar toch wou ik menig van jullie even om advies vragen.
Ik ben een 17 jarige op het moment HBO student Technische bedrijfskunde en wou in eerste instantie aan de bak als militair vlieger. Ik heb in april j.l. de po1 gedaan van de luchtmacht en ben helaas hierop afgevallen. Ik scoorde op alle onderdelen van de eerste test voldoende alleen liet ik het afweten in de 3d test en dit door mijn linkervoet (had een 3 waar ik een 5 had moeten hebben)

Zoals ik dus al zei in eerste instantie wou ik graag aan de bak als militair vlieger naar veel lezen in dit stuk van het forum trekt de burgerluchtvaart mij eigenlijk nog meer. Ik heb mij van te voren ook al ingelezen over de KLS en de selectie en dergelijke maar heb toen toch besloten om eerst de testen van de luchtmacht te gaan doen. NU wil ik waarschijnlijk binnenkort mij gaan inschrijven voor de KLS selectie.

Mijn vraag is nu, is het als 17 jarige wel goed mogelijk om door de selectie van de KLS te komen. Ik heb al wel her en der op het forum gelezen dat het mogelijk is als 17 jarige de selectie door te komen en te beginnen aan de opleiding, maar nog meer lees ik dat op base van leeftijd en levenservaring 17 jarigen ook behoorlijk veel worden afgekeurd. Nu is dit topic min of meer gericht op de mensen die na hun havo gelijk de selectie van de KLS hebben gedaan en hierdoor heen zijn gekomen. Ik weet dat er leven is na de KLS (heb die topic uitgebreid gelezen) Maar de klas trekt mij erg aan.
Ik heb zelf al kunnen lezen dat het groteldeels te maken heeft met hoe volwassen jij bent / overkomt als 17 jarige, maar is het beter om nog 1 a 2 miss wel 3 of 4 jaar te wachten met de selectie voor de KLS?

Hope to hear from you soon,

Silent -D
 
Iets van 20% van de mensen die bij KLS langs gaat komt door de selectie (dus zal je genoeg mensen tegenkomen die de smoes kregen "probeer het later nog eens, wellicht ben je per ongeluk dan wel geschikt"), maar het merendeel van de mensen die er doorheen komen zijn mensen net van school. Dus laat je niet afleiden door dat soort verhalen. Daarnaast (zie ook andere topic over "is er leven na afwijzing KLS") zijn er nog een paar andere zeer goede (wellicht zelfs betere) vliegscholen die met veel meer airlines banden hebben.

Ga gewoon de selectie doen en probeer je door het forum en de kennisbank goed voor te lichten, wellicht kan je zelfs wat training van te voren doen (Schellingen instituut voor psycho testen en gesprek, IST flight training voor grading) als je het helemaal goed wil inkoppen. Succes alvast!
 
Ik geloof dat je dat zelf het best kan inschatten. Als je je er gewoon nog niet klaar voor voelt kun je beter nog ff wachten. Ik ben zelf ook 17 en ben nu bezig met de selectie van de KLS. 18 november heb ik de cova waar een eindbeslissing (mits ik medisch goedgekeurd wordt) gemaakt wordt. Ik zit in mijn eindexamenjaar en weet eigenlijk al heel lang dat ik vlieger wil worden, zodra ik mijn overgangsraport had heb ik me dan ook aangemeld en ik moet zeggen tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze keuze.

Veel geluk bij je aanmelding, Gr Daniel.
 
Er worden mensen aangenomen die net 17 zijn, maar ook mensen die nog 16 zijn. Als jij gewoon bent wie ze willen zien en de juiste capaciteiten hebt, nemen ze je gewoon aan.
 
Back
Top