KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Het word vaak onder het kopje levenservaring beschreven, maar naar mijn mening heeft het het meeste te maken met de leeftijd die je geestelijk bent. Als je je speelse kwijt bent, en met beide benen op de grond staat en de wereld realistisch bekijkt, heb je op 17 jarige leeftijd de levenservaring die vereist is.

PrimAir
 
Goed nieuws (iig voor mij :p) ik ben er door :biertje:

Had 33 punten gehaald, best netjes al zeg ik het zelf :cool:

21 Maart op voor de 2e fase,

Iedereen veel suc6 met de komende testen !!
 
Goed nieuws (iig voor mij :p) ik ben er door :biertje:

Had 33 punten gehaald, best netjes al zeg ik het zelf :cool:

21 Maart op voor de 2e fase,

Iedereen veel suc6 met de komende testen !!

ik lees op dit forum regelmatig dat mensen een bepaald aantal punten hebben gehaald bij PO1. hoe zit dit precies? Wat is het maximaal haalbare en bij welk aantal ben je niet door? Wat is het gemiddelde aantal punten?
 
laat ik je er even op attenderen dat er ook een EDIT knop is :p:

Overigens ben ik van mening dat RUFFNECK niet is afgewezen vanwege te weinig levenservaring, ook al is dat zo gezegd. Misschien heeft hij niet weten aan te tonen dat hij volwassen in het leven staat, en een zelfstandig en gedisciplineerd iemand is.
 
ik lees op dit forum regelmatig dat mensen een bepaald aantal punten hebben gehaald bij PO1. hoe zit dit precies? Wat is het maximaal haalbare en bij welk aantal ben je niet door? Wat is het gemiddelde aantal punten?

Er is een maximaal aantal punten van 45 en je moet minimaal 23 punten scoren (maakt niet uit welk onderdeel veel of weinig) als je maar zorgt dat je totaal boven de 23 punten zit, dus als je het ene onderdeel sprslecht doet moet het andere onderdeel weer beter gaan om die punten weer wat op te halen.
De opdrachten zijn verder totaal niet moeilijk (behalve de rekenopgaven die zijn best pittig) het is vooral de tijdsdruk die je hebt, ik was overal zo'n 5 min. van tevore mee klaar dus als je goed leest en nadenkt is het te doen. Per onderdeel zijn er 9 punten te halen (5 x 9 = 45 punten).
0 - 22 punten Onvoldoende (niet door)
23 - 45 punten Voldoende (door naar fase 2)

In mijn groepje vandaag waren er 12 deelnemers, 5 ervan hadden niet het aantal punten dat gehaald moesten worden en zijn helaas voor hun niet doorgegaan naar fase 2. (als je te weinig tijd hebt en je hebt nog opgaven open staan, vul gewoon wat in mss da tje nog wat goeie antwoorden hebt, het aantal goede telt niet de fouten :p)

Onderdelen duren allemaal 25 min. behalve die met die alagieën ofzo das 20 min.
Bij elk van de 5 onderdelen heb je 50 á 60 vragen, en bij de rekenopgaven heb je er 40!

Gr. Appel :p:
 
haha analogiën bedoel je? :D heb daar eens wat oefenopgaven van gezien, die waren vrij pittig! moeilijk om het verband te zien soms.. hoe vond jij ze?
 
ik lees op dit forum regelmatig dat mensen een bepaald aantal punten hebben gehaald bij PO1. hoe zit dit precies? Wat is het maximaal haalbare en bij welk aantal ben je niet door? Wat is het gemiddelde aantal punten?

De test is geijkt op 25 punten. Dit is --- als ik het goed begrepen heb --- een indicatie voor HBO-niveau (iemand hier meer info over?).
 
doorzettingsvermogen is iets dat erg belangrijk is. Hoe kun je duidelijk maken dat je dit ook hebt? ik wilde bijvoorbeeld na de havo/vwo brugklas naar het vwo. dit is mij niet gelukt door een aantal docenten die er niet positief tegenover stonden. Na 2 havo wilde ik opnieuw naar het vwo, maar ook deze keer was dat tevergeefs. Na in 3 havo nog een jaar mijn best te hebben gedaan, mocht ik wel door naar 4 vwo. Zullen ze hier bij de KLS enige vorm van doorzettingsvermogen in zien? Mede doordat ik ondanks 2 tegenslagen toch door ging?
 
777-200: Ik vind het een beetje voor de hand liggende vraag, maar het lijkt me vrij duidelijk dat ze hier doorzettingsvermogen in zien. Als je dan ook nog de reden geeft dat je dit deed om er beter voor te staan bij een eventuele selectie voor een school, laat je ook nog eens duidelijke motivatie zien.
''Ieder nadeel heb s'n voordeel'' Johan Cruijff was soooo right... ;)
 
haha analogiën bedoel je? :D heb daar eens wat oefenopgaven van gezien, die waren vrij pittig! moeilijk om het verband te zien soms.. hoe vond jij ze?

Als je ze niet helemaal snapt helpt het vaak om ze een stuk of 3x goed door te lezen. De meeste waren goed te doen en niet al te moeilijk ik had bij dat onderdeel er zo'n 60% goed. Voordat je fase 1 doet kijk ff op het forum hier rond en doe zoveel mogelijk tests als je kunt vinden, het kost je dan wel een paar uur maar je hebt de perfecte voorbereiding. Je weet precies wat je te wachten staat en zeker bij de rekenopdrachten de verbanden tussen getallen is handig om van tevoren eventjes te doen!

http://www.xs4all.nl/~remcoen/selectie.htm

Daar staat nuttige info over de selectiefase bij de KLS !

Gr. Appel
 
Er is een maximaal aantal punten van 45 en je moet minimaal 23 punten scoren (maakt niet uit welk onderdeel veel of weinig) als je maar zorgt dat je totaal boven de 23 punten zit, dus als je het ene onderdeel sprslecht doet moet het andere onderdeel weer beter gaan om die punten weer wat op te halen.
De opdrachten zijn verder totaal niet moeilijk (behalve de rekenopgaven die zijn best pittig) het is vooral de tijdsdruk die je hebt, ik was overal zo'n 5 min. van tevore mee klaar dus als je goed leest en nadenkt is het te doen. Per onderdeel zijn er 9 punten te halen (5 x 9 = 45 punten).
0 - 22 punten Onvoldoende (niet door)
23 - 45 punten Voldoende (door naar fase 2)

In mijn groepje vandaag waren er 12 deelnemers, 5 ervan hadden niet het aantal punten dat gehaald moesten worden en zijn helaas voor hun niet doorgegaan naar fase 2. (als je te weinig tijd hebt en je hebt nog opgaven open staan, vul gewoon wat in mss da tje nog wat goeie antwoorden hebt, het aantal goede telt niet de fouten :p)

Onderdelen duren allemaal 25 min. behalve die met die alagieën ofzo das 20 min.
Bij elk van de 5 onderdelen heb je 50 á 60 vragen, en bij de rekenopgaven heb je er 40!

Gr. Appel :p:


Als je minimaal 23 punten moet halen van de 45, klopt het dan dat je bijna de helft fout mag hebben, of is het aantal punten hier niet opgebaseerd?
 
Als je minimaal 23 punten moet halen van de 45, klopt het dan dat je bijna de helft fout mag hebben, of is het aantal punten hier niet opgebaseerd?

Nope, als je 1 fout hebt heb je al 8 punten, 5 fout levert je een 6 op volgens mij (kan het aantal fouten niet meer exact herinneren). Het verschilt dus waarschijnlijk per test hoeveel fouten je mag maken voor een bepaald cijfer, gezien het aantal vragen per test ook verschilt.
 
Het verschilt per onderdeel hoeveel punten je kunt halen...

Ook de puntentelling per onderdeel is anders, maar als b'tje logisch kunt nadenken en de basis der basiskennis hebt van de opdrachten is het wel te doen vind ik :eek:
 
Bij PO1 moet je volgens mij een minimum score van 24 punten halen en je onvoldoendes kunnen compenseren. Dus als je bijvoorbeeld een 4 voor rekenen had, dan moet je minstens een 6 ter compensatie hebben. Dit geld volgens mij alleen in een bepaalde mate. Als je vier 6en hebt en een 2, dan ben je volgens mij ook al afgeschreven.
Ik weet niet of mijn redenering en waardes helemaal kloppen, maar volgens mij is het iets in deze trant.

DBX
 
ff een vraagje. Voor de KLS selectie is er al 159 euro afgeschreven ik heb alleen na een week nog niks gehoord, is dit normaal?
 
@ Squid

Dit kan inderdaad een aantal weken duren. Ik kreeg nadat het geld was afgeschreven pas na 3-4 weken een brief van de KLS. Vervolgens nam het IAP enkele dagen later telefonisch contact met me op. Dus maak je nog geen zorgen:p:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top