KLS - Hanzehogeschool ?

F

flyter

Guest
Dit vond ik op internet: (bron hanzehogeschool)

Opleiding tot verkeersvlieger met bachelorgraad

De KLM Flight Academy te Eelde en de Hanzehogeschool Groningen hebben een samenwerkings- overeenkomst getekend voor een unieke gecombineerde opleiding Technische Bedrijfskunde/Verkeersvlieger. Concreet houdt dit in dat studenten een vierjarig programma doorlopen dat gezamenlijk opgezet is door de KLM Flight Academy en de Hanzehogeschool Groningen. Dit traject past binnen de opleiding Technische Bedrijfskunde van de Hanzehogeschool Groningen. De gecombineerde 4-jarige opleiding resulteert in zowel het JAR FCL Europese brevet voor verkeersvlieger als Bachelor of Engineering, Airline Pilot & Management.

De KLM Flight Academy leidt sinds 1946 met succes verkeersvliegers op voor de grote luchtvaartmaatschappijen. Tijdens deze tweejarige beroepsopleiding ligt de focus voornamelijk op de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het behalen van het brevet. Door de ontwikkelingen in de luchtvaart zal er bij de grote luchtvaartmaatschappijen behoefte ontstaan aan een verkeersvlieger met meer competenties dan alleen de vliegtechnische. De verkeersvlieger van de toekomst zal meer en meer een rol vervullen als de "manager of flight", zijnde de verbindende schakel tussen mens/passagier, techniek en de (luchtvaart)organisatie. De gecombineerde opleiding sluit aan bij deze ontwikkeling door het opleiden van verkeersvliegers volgens de hoge standaarden van de KLM Flight Academy in combinatie met zorgvuldig geselecteerde onderdelen van de opleiding Technische Bedrijfskunde van de School of Engineering van de Hanzehogeschool Groningen. De Hanzehogeschool gaat samenwerken met één van de grotere vliegopleidingen van Europa die uitstekende contacten met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen heeft. Zo is de KLM Flight Academy preferred supplier van KLM en één van de vijf geselecteerde vliegopleidingen in Europa, waarvan de studenten direct na afstuderen mogen solliciteren bij British Airways.

De luchtvaarttechniek is binnen de Hanzehogeschool Groningen nog onontgonnen gebied. De samenwerking met de KLM Flight Academy biedt de Hanzehogeschool Groningen de mogelijkheid dit gebied te ontsluiten. Dit betekent niet alleen een verrijking voor de reguliere opleiding Technische Bedrijfskunde, maar ook voor het kennisinstituut Hanzehogeschool Groningen in zijn geheel.
Door deze samenwerking wordt tevens bijgedragen aan het streven van het kabinet om in 2007 15% meer instroom te realiseren in hogere Bèta/Techniek opleidingen.

De gecombineerde 4 jarige opleiding Technische Bedrijfskunde/Verkeersvlieger zal aanvangen met ingang van het studiejaar 2006/2007. Studenten voor deze opleiding kunnen het selectieproces voor de opleiding tot verkeersvlieger voorafgaand aan of tijdens het eerste studiejaar Technische Bedrijfskunde doorlopen. De tweejarige beroepsopleiding tot verkeersvlieger op de KLM Flight Academy blijft naast deze 4 jarige opleiding bestaan.


Dit lijkt mij toch best wel interessant, weet iemand hier al iets meer over?
 
Op zich lijkt mij dit best een goed alternatief voor mensen die een vliegopleiding willen volgen. Je reduceert je risico m.i. aanzienlijk doordat je naast je brevet tevens een HBO-diploma bedrijfskunde hebt. Altijd handig als de markt tegenzit en je je rentekosten niet meer fiscaal mag verrekenen.

Maar goed, iedereen moet die afweging voor zichzelf maken.

Flyingviking
 
Hey, over die gecombineerde opleiding gesproken: bij de HVA kun je Aviation studeren en tegelijkertijd ook verkeersvlieger worden. Die richting heet Aviation Flight. Weet iemand hier meer van, want op de HVA-site staat niet echt veel specifieke info over de Aviation Flight-richting. Zijn er mensen die mij er meer over kunnen vertellen??

Ik hoor het wel, gr Edwin
 
Hier staat enige informatie

Ik doe nu zelf Aviation en ik heb in de wandelgangen gehoord dat je theorie op school doet, dus met studiefinanciering. Vervolgens zou je zelf nog 40000 moeten lappen voor de praktijk.
 
Back
Top