Klote financiering

Pilot737

New member
Mensen,

Volgende jaar ga ik de testen doen bij Stella. Maar mijn leeftijd 26 op dit moment. Vorige jaar eind Januari heeft de ABN-AMRO van 29 naar 26 verscherpt. Als ik de financiering volgende jaar ga aanvragen, dan ben ik al inmiddels 27 dus weer net een jaar te laat. Ik krijg letterlijk al dagen geen slaap meer van door stress. Wat ABN heeft gemaakt is erg belachelijk en zo gaat mijn jeugddroom naar de klote. Ik moet wat er ook gebeurd, aan een financiering komen. Via mijn familie gaat het al niet. heeft iemand goede tips? :(:mad:
 
@Pilot737, niet doen. Geen anderhalve ton gaan lenen die je straks in geen 20 jaar afbetaald krijgt. Als je 26 bent, dan heb je vermoedelijk een normale beroepsopleiding gevolgd en bijbehorende baan? Dan kun je veel beter verspreid over een aantal jaren naast je baan een vliegopleiding gaan doen. Gewoon bij een kleine, niet al te dure, vliegschool PPL, enz. enz. Geen grote bedragen ervoor gaan lenen.
 
Ach beter nu niet kunnen slapen dat je geen lening krijgt dan straks niet kunnen slapen omdat je niet weet hoe je hem af kunt lossen zonder baan.
 
@Pilot737,

Waar ga je in godsnaam aan beginnen gast...!? :rolleyes:

Ik zit net ff je andere posts door te struinen, en als ik het goed heb ben je 26 en heb je alleen een MBO-papiertje achter de hand. Als je een beetje zelfreflectie bezit, dan zul je begrijpen dat je op dat vlak toch wel een beetje achter loopt op de rest van de kandidaten die een felbegeerde baan in de luchtvaart willen scoren. Je moet de concurrentie aangaan met VWO/HBO/WO-ers....

Daarnaast ben je nu 26. Tegen de tijd dat je klaar bent en aan het solliciteren bent; ben je eerder zo rond de 29 jaar en moet je weer concurreren met de jonkies die ongetwijfeld nog iets makkelijker te kneden zijn... Wat is daarnaast jouw meerwaarde dat jouw hogere leeftijd rechtvaardigt? Leeftijd hoeft geen probleem te zijn, maar een werkgever vind het wel interessant wat je dan wel hebt gedaan. Iemand die WO-studie heeft gedaan, heeft een interessante reden waarom hij/zij pas op 24/25e levensjaar met een vliegopleiding begint. Wat is jouw verhaal als je komt aankloppen bij je toekomstige werkgever..?

En dan je schoolkeuze.. Waarom Stella...???? Niet de krantenkoppen gelezen met alle drama-verhalen van personen zoals jij (!) die voor de marketing-praatjes gevallen zijn, en achteraf spijt hebben gehad...

Als je dan toch in de huidige arbeidsmarkt de gok wilt aangaan, zorg dan dat je risico's probeert te beperken en kritisch naar jezelf bent! Je concurreert namelijk wel met jongens/meiden die heel wat interessantere vooropleidingen hebben gedaan en/of hun (hogere) leeftijd goed kunnen uitleggen.

Een 26-jarige MBO-er die voor Stella gaat kiezen is niet 1-2-3 een glorieuze toekomst voor weggelegd....
 
Mensen,

Volgende jaar ga ik de testen doen bij Stella. Maar [ik ben] mijn leeftijd 26 op dit moment. Vorige jaar eind Januari heeft de ABN-AMRO [de leeftijdsgrens] van 29 naar 26 verscherpt [verlaagd]. Als ik de financiering volgende jaar ga aanvragen, dan ben ik al inmiddels 27 dus weer net een jaar te laat. Ik krijg letterlijk al dagen geen slaap meer van door [de] stress. Wat ABN heeft gemaakt [gedaan] is erg belachelijk en zo gaat mijn jeugddroom naar de klote. Ik moet wat er ook gebeurd, aan een financiering komen. Via mijn familie gaat het al niet. heeft iemand goede tips? :(:mad:
Heb je dit met Google Translate vertaald of zo? Niemand is perfect en iedereen maakt wel eens een taalfout, maar aan het bovenstaand broddelwerk is nauwelijks een touw vast te knopen.

Tip: wat Tampie, B767-300ER, Flying nerd en Alien zeggen.
 
Wat je ook zou kunnen doen is "gewoon"je PPL -Brevet halen. En je laat het daarbij.
Ik ben een tijd geleden voor de FAA-Medical geweest en in de wachtkamer van de dokter zat een jongeman tegenover me. Hij was wat stil en zijn ogen stonden glazig in het niets te staren.
Ik wist dat hij niet uit zichzelf een babbeltje zou beginnen dus begon ik maar even.
Ik vermoedde dat het niet goed zat....maar de bevestiging kwam pas toen hij vertelde dat ie al 4 jaar zonder werk zat en als ie alles van te voren had geweten dat hij er nooit aan begonnen was.
Studieschuld van anderhalve ton, en doorlopende kosten zoals de medical...waarvoor hij elk half
jaar weer naar Hoofddorp moest.
Dus als je dit wilt voorkomen dat je in de hel belandt...maar je wilt WEL vliegen, lees dan nog even de bovenste zin.

O, vorige week heb ik nog iemand een opleiding fATPL uit zijn hoofd weten te praten.
Het geeft wel een goed gevoel als je iemand zijn leven redt.
 
Wat ik me altijd afvraag:

Zijn de personen die nu wanhopig graag een lening aan willen gaan, dezelfde als die over 5 jaar de ABN aanklagen omdat ze helemaal geen lening hadden mogen krijgen... ?!

Anyway, on topic, ik deel de mening van de hierboven geschreven heren/vrouwen: niet aan beginnen. Ga lekker zweefvliegen! :)
 
Back
Top