KLM zet punt achter vluchten tussen Schiphol en Maastricht

Koppie peest:

At the start of this Winter Season 2008/09 on 26 October KLM cityhopper will cease to operate flights to Maastricht Aachen Airport. The fleet and crew capacity which will become available as a result, will be utilized for other routes in the network.

Despite various commercial initiatives employed by KLM over the years, operating to this airport has not proven to be profitable. Given the high fuel costs and the deterioration of the economic climate, short routes of this kind no longer fit in KLM operations.

To ensure a good transport link between the south of Limburg and Schiphol, train transport is an important alternative. The Dutch railways have indicated they will investigate optimization of the train route Maastricht-Schiphol. For passengers who have already booked a flight, KLM will seek a fitting solution.

General Affairs, SPL/ZA

18 August 2008
 
KLC moet maar op Luik gaan vliegen; Geen ecotax en groter afzetgebied....
 
Dat hebben ze met Antwerpen ook gedaan. Is uiteindelijk ook weer verdwenen. Waren trouwens een hoop diamanthandelaren het niet mee eens....
 
Dat hebben ze met Antwerpen ook gedaan. Is uiteindelijk ook weer verdwenen. Waren trouwens een hoop diamanthandelaren het niet mee eens....

De diamanten zijn nog steeds daarna per lucht vervoerd, alleen dan met een Chieftain van Tulip Air. Volgens mij zijn de Tulip vluchten gestopt ongeveer tegelijkertijd met de diamantenroof op het B platform...
 
Het lijkt dat KLC de route zelf naar de Kl*** heeft geholpen, erg veel uitval. Zodra er een F50 AOG staat word de MST als eerste CXD en gaan de Pax lekker met de bus. Vroeger in e XL tij was de bezetting aanmerkelijk beter.
Jammer dat het voorbij is! Het gevolg is dat de republiek Limbabwe hierdoor nog meer de aansluiting met NL gaat missen. De trein bied vooralsnog geen alternatief, de eerste trein uit MST komt te laat aan in SPL om de ochtend outbound te pakken, de auto door de file is ook geen alternatief.
Ik hoop dat er iemand zo veel lef heeft om deze route voort te zetten!

Dodo

LOL!

Dan toch op zijn minst een Kolonie, met een Gouverneur :p:

Ik kan me ook nog een 'vlucht' herinneren van MST naar SPL. Wat een lange taxi was dat! Heel veel ramen had 'ie wel, maar van vleugels zag ik niet veel. Zal wel door de mist zijn gekomen...
 
De diamanten zijn nog steeds daarna per lucht vervoerd, alleen dan met een Chieftain van Tulip Air. Volgens mij zijn de Tulip vluchten gestopt ongeveer tegelijkertijd met de diamantenroof op het B platform...

Nee die zijn nog wel even door gegaan daar na volgens mij. Nu gaan ze volgens mij weer gewoon met de waarde transport wagen.
 
Er blijft zo weinig over aan bestemmingen op de Fokker 50! Wat doen ze met de capaciteit die ze nu over hebben? Komen er nieuwe bestemmingen? Wordt het aantal vluchten op sommige bestemmingen vergroot? :rolleyes:
 
Valt best wel mee met overcapaciteit. Er is al één F50 weg en de tweede gaat ook binnenkort...

P.S. Die diamanten gaan nog steeds door de lucht. Over de grond zou de route te voorspelbaar zijn, zeker met de frequentie waarmee die dingen vervoerd worden...
 
Werd sowieso maar een produktie gedraaid voor 9 kisten, dit terwijl er 14 waren...
Dus of die 2 zoveel uitmaken, heb geen idee. Waarschijnlijk alleen voor de reservediensten, geen NUE en BLL meer.
 
Eergisteren 10 passagiers mee naar Maastricht Aachen International Airport. Helaas (?) meer regel dan uitzondering. Wie zegt dat de politiek hier ook maar iets mee te maken heeft? Als je zelfs een F50 niet halfvol kan krijgen lijkt het me niet verstandig om verlies te blijven draaien. Is nauwelijks iemand die er in dit geval last van heeft...

AirExel vloog de route ooit met goed gevulde ATR42's maar dan wel vijf keer per dag. In dat model had je tenminste een goede doorverbinding op Schiphol én kon je ook nog eens op vergadering in Amsterdam zonder al te veel tijd te verspillen.
KLM's lindienst van 3x per dag was gedoemd te mislukken. Met een dergelijke dienstregeling kom je of véél te vroeg of véél te laat.

Ik hoop dat er iemand komt die de lijn met weer kan opbouwen met een twintig of dertigzitter en vijf keer per dag op en neer kachelt. Daar zat leven in, voordat Wouter de accijnzen op binnenlandse vluchten afschafte én met het waanidee kwam op ecotax in te voeren..... Laat het een stemadvies zijn voor de volgende verkiezingen :stapelge::stapelge:
 
AXL vliegers verdienden ook een kwart tov klc vliegers. Sterker nog, de co sponsorde de halve operatie. Dan ben je al snel rendabel.

Neemt niet weg dat we meestal <half vol zijn.
 
Het is maar hoe je er naar klijkt. De pessimisten onder ons zouden claimen dat de kist half leeg was ;)

Als iets niet rendabel is lijkt het me uiteindelijk niet verstandig als je er mee doorgaat.
 
Back
Top