KLM zet punt achter vluchten tussen Schiphol en Maastricht

642

New member
KLM zet punt achter vluchten tussen Schiphol en Maastricht

14-08-2008

AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM is van plan te vertrekken vanaf de luchthaven Maastricht-Aachen Airport. Dat heeft het bedrijf bevestigd tegenover BNR Nieuwsradio. Wat de precieze aanleiding voor KLM is om de vluchten van en naar de Limburgse luchthaven te staken, is niet bekend. KLM vliegt drie keer per dag tussen Maastricht en Schiphol.

Op de route worden propellervliegtuigen van het type Fokker 50 ingezet. KLM prijst Maastricht Aachen aan als opstappunt voor internationale vluchten. Op Schiphol bieden de vluchten uit Maastricht aansluiting op andere lijndiensten.

Als KLM daadwerkelijk uit Maastricht vertrekt, verdwijnt de laatste binnenlandse route in Nederland. VLM Airlines staakte recentelijk de lijndienst tussen Groningen en Schiphol, waarna de KLM-route naar Limburg als enige binnenlandse luchtverbinding overbleef.
 
Welja joh. Blijft er in het zuiden al helemaal niets meer over... balen.
 
Hoezo de Nederlandse burgerluchtvaart gaat naar de klote? Niemand in de politiek die daar van wakker ligt.
 
Eigenlijk moet de hele nederlandse luchtvaart eens voor 1 dag dicht. Niets dat meer de lucht in kan. Kijken wat dat voor een gevolgens heeft en kijken wat de politiek daar van te zeggen heeft. Wat zou ik genieten zeg als Wouter Bos dan op SPL staat en niet op reis kan omdat er niets vliegt.

Helaas niet te realiseren.
 
Eergisteren 10 passagiers mee naar Maastricht Aachen International Airport. Helaas (?) meer regel dan uitzondering. Wie zegt dat de politiek hier ook maar iets mee te maken heeft? Als je zelfs een F50 niet halfvol kan krijgen lijkt het me niet verstandig om verlies te blijven draaien. Is nauwelijks iemand die er in dit geval last van heeft...
 
Dat klopt. Net zoiets als een van MST naar MXP vliegen in een 76 met welgeteld 7 personen aan boord. zo ongeveer iedereen trekt de stekker eruit in Maastricht. Zelfs Amsterdam Airlines haha.

Dat neemt niet weg dat ik de chaos graag een keer zou zien als geheel vliegend Nederland een extra dagje vrij neemt.
 
Is al de derde bestemming dit jaar die voor de F50 komt te vervallen...
Ik heb er nog niets bij zien komen, vraag me af waar dit naartoe gaat??
 
Lol, met een binding van ruim 2 jaar gaat dat het waarschijnlijk niet worden.... hmmzzz
Voor de E190 is de term binding niet zo bindend, heb ik het idee, al zijn er maar 6 opleidingen voor dit jaar geplanned (voor elke stoel), dus daar heb je weinig aan. Voor de 70/100 + 737 moet je denk ik wel die 2 jaar TBS uitzitten...
 
Er zijn 737 F/O's die nog gebonden zijn die opgeleid gaan worden voor baas e-190, zo heb ik vernomen...
 
Maar met maar 6 geplande opleidingen E190 (volgens myklm.org) kunnen dat er niet veel zijn...

En waar die 22 captains en 22 co's F70/100 vandaan komen is me ook een raadsel (waren er respectievelijk 1 en 12). Zeker met 10 minder kisten moet het wel een gigantische uitstroom richting 73 en ica zijn....
 
En waar die 22 captains en 22 co's F70/100 vandaan komen is me ook een raadsel (waren er respectievelijk 1 en 12). Zeker met 10 minder kisten moet het wel een gigantische uitstroom richting 73 en ica zijn....
Vanwege alle DDL's op de 100's hebben ze besloten met een heavy crew te gaan vliegen, om zo toch nog alle items binnen de gestelde tijd opgezocht te hebben in het AOM....

Misschien komt de E190 toch nog niet zo snel als we denken en gaat de 100 er dus toch niet zo snel uit... (en doorstroom op de 737 heb je altijd...)
 
Vanwege alle DDL's op de 100's hebben ze besloten met een heavy crew te gaan vliegen, om zo toch nog alle items binnen de gestelde tijd opgezocht te hebben in het AOM....

Hahahaha prachtig verwoord, maar wel de keiharde waarheid (dat van die DDL's dan). Erg leuk dat ze nu willen dat we op tijd vertrekken, maar als je eerst 20 minuten bezig bent om te kijken wat er kapot is en dan nog een half uur bezig bent om de teveel aan kapotte dingen weer te maken lukt dat natuurlijk nooit :yeehaa:

Ik heb verschillende mensen gevraagd hoe het uitfaseren in zijn werk ging, maar het enige wat ze wisten te vertellen is dat de oude KLM kisten (PH-KL.) er als eerste uit gaan. Maar als je ziet wat er nu allemaal kapot is zullen die bakken ook nog even blijven. Zeker als je bedenkt dat de introductie van de E190 ook niet zonder kinderziektes gepaard zal gaan...
 
Het lijkt dat KLC de route zelf naar de Kl*** heeft geholpen, erg veel uitval. Zodra er een F50 AOG staat word de MST als eerste CXD en gaan de Pax lekker met de bus. Vroeger in e XL tij was de bezetting aanmerkelijk beter.
Jammer dat het voorbij is! Het gevolg is dat de republiek Limbabwe hierdoor nog meer de aansluiting met NL gaat missen. De trein bied vooralsnog geen alternatief, de eerste trein uit MST komt te laat aan in SPL om de ochtend outbound te pakken, de auto door de file is ook geen alternatief.
Ik hoop dat er iemand zo veel lef heeft om deze route voort te zetten!

Dodo
 
Back
Top