KLM/SLM

G

Guest

Guest
Beste airworkers,

Ik heb een vraagje naar aanleiding van deze website:http://klmhistorie.forum2go.nl/alm-bemanningen-op-klm-dc10-en-md-11-t150.html

Zoals blijkt uit deze website hadden de ALM/EN- KLM een samenwerkingsovereenkomst op de routes naar CUR, AUA, BON en kennellijk ook visa verca.

Maar wat ik mij nou afvroeg is hoe dat zat bij de SLM, want ik kan mij goed herinneren dat ik een filmpje heb gezien, met soort gelijke situatie als bij de voormalige ALM, maar dan op de route AMS-PBM PBM-AMS.

Vragen: -1) Vlogen de SLM piloten/cabin alleen de route tussen AMS en PBM of ook visa verca ?

-2) Was er sprake van een mixed crew zowel cabin/als-cockpit of alleen SLM bemmanning in een KLM vliegtuig ?



!misschien vinden jullie mijn vragen nogal onduidelijk, maar dan zou ik wel dat filmpje kunnen posten met de vlucht van AMS-PBM/PBM-AMS in een KLM 747 geopereed door een SLM bemanning.

Met vriendelijke groet,

OMOKO
 
Aangezien er nog niemand antwoordt, waag ik een poging, al weet ik er zelf niet veel van. Ben wel benieuwd naar je video.

Het lijkt me logisch dat de Surinamers heen én terug vlogen op de KLM-vlucht naar Suriname. Waarom denk je dat ze alleen maar AMS-PMB deden en niet andersom? Althans, ik neem aan dat je dat bedoelt met vice versa. De ALM piloten vlogen heen en terug. En verder, niet alleen naar de Antillen.

Bij de ALM/KLM was het altijd een mix in de cabine. Hoe dat in de cockpit was weet ik niet. De coco was altijd KLM, en voor zover ik weet waren de co en captain ALM. Maar dat kan ik niet hard maken. Lijkt me dat er ook zoiets van kracht was bij de SLM.
 
Hartelijk bedankt, voor u antwoord!

Hier is ie dan de prachtige film EHAM-SMJP/SMJP-EHAM:http://vimeo.com/9079214

Laat me graag weten wat je ervan vond(t).

Met vriendelijke groet,

OMOKO
 
Dat is mijn filmpje :) was een leuke ervaring :biertje:

Het was een full SLM crew, alleen een KLM vliegtuig en vluchtnummer. Naar mijn weten ging het er altijd zo aan toe, tot ze hun eigen kist kregen.
 
Back
Top