KLM RTM-LCY

eudokia

New member
Een concurrent erbij:

AMSTELVEEN - KLM kondigde woensdag een wijziging van de routes vanaf Rotterdam aan. Vanaf 1 januari wordt de route naar Parijs Charles de Gaulle gestaakt, terwijl vanaf 1 april een nieuwe lijndienst naar Londen City Airport wordt geopend. Deze nieuwe dienst wordt van maandag tot en met vrijdag uitgevoerd met een Fokker 50.

Hierbij gaat KLM uit van het dagrandprincipe. Dit biedt de
Nederlandse zakenreiziger de mogelijkheid om `s ochtends vroeg vanuit Rotterdam naar Londen City te vliegen en in de avond van dezelfde dag weer op Rotterdam Airport terug te keren. KLM gaat op deze route concurreren met VLM Airlines, dat tot zes keer per dag naar Londen City vliegt.

De vluchten tussen Rotterdam Airport en Parijs Charles de Gaulle
worden volgens KLM gestaakt vanwege de tegenvallende
vervoersontwikkeling. Op de overige routes tussen Nederland en
Frankrijk is de vervoersontwikkeling dankzij de Air France-KLM fusie zeer succesvol, aldus KLM.

grt. eudokia
 
Concurrent? Twee keer per dag? Zeven jaar geleden hadden ze het ook al geprobeerd. We zullen wel zien hoe lang dat duurt.
 
Jongens, zet em op...

Is al weer even geleden, maar zelfs met die 146 lukte dat niet. Je weet toch nog wel hoe dat gaat, he...? :D

mvg, learner... ;)
 
Re: KLM RTM-LCY

eudokia said:
Een concurrent erbij:


De vluchten tussen Rotterdam Airport en Parijs Charles de Gaulle
worden volgens KLM gestaakt vanwege de tegenvallende
vervoersontwikkeling. Op de overige routes tussen Nederland en
Frankrijk is de vervoersontwikkeling dankzij de Air France-KLM fusie zeer succesvol, aldus KLM.

grt. eudokia

Goh, was me nu helemaal niet opgevallen :)
 
Een beetje een minne streek van Cityhopper lijkt mij. Maar dat is persoonlijk. Zaken zijn zaken. Alleen jammer dat er nu door beide operators geen winst meer gehaald gaat worden. De Rotterdam-Londen markt is erg vol. Cityhopper vliegt ook al naar Heathrow en Trans naar Stansted.
Cityhopper heeft m.i. maar 1 doel met deze actie en dat is de VLM aanpakken. Ze weten immers van hun vorige actie (toen vermomd als Air-UK) dat hieruit geen winnaars komen, de VLM geeft toch niet op want London-City is hun specialiteit. De markt is te klein voor 2 spelers, dus degene met de langste adem wint.

En wat te denken van de rol van Rotterdam airport. Alle potentieële concurenten van Transavia worden door slotbeleid geweerd. Denk aan Ryanair en Whizzair. Goede zaak dunkt me. Weten we gelijk hoe ze de VLM inschatten, door Cityhopper wel te steunen.:mad:

Ook vind ik dat de VLM mannen en vrouwen hier wel erg lauwtjes op reageren. Toch geen arogantie hoop ik????
Wordt wakker, de aanval is begonnen!
 
heeft het feit dat men niet meer naar Charles de Gaulle vliegt vanaf rotterdam te maken met het feit dat de equipe AF/KLM slots moest opgeven tussen Nederland en Frankrijk?
 
@777 en nog wat
Slotbeleid, goede zaak??
Lijkt me een achterhaalde gedachte. Een beetje Trans steunen en in de lucht houden. Kom op! Concurrentie is goed. Voor de klant en voor het bedrijf.
 
Liftdumper said:
@777 en nog wat
Slotbeleid, goede zaak??
Lijkt me een achterhaalde gedachte. Een beetje Trans steunen en in de lucht houden. Kom op! Concurrentie is goed. Voor de klant en voor het bedrijf.
Zoals ik al stelde: de markt vanaf Rotterdam op deze bestemming is te klein voor 2 spelers, dat heeft de geschiedenis geleerd. Concurentie hierop heeft tot doel de ander te verdrijven. Tot die tijd zullen er 2 hooguit halfvolle (of zoals je wilt, halflege) F 50's naar London-city vliegen. Inderdaad, een goede zaak.:(
Geen winnaars dus en bezuinigingen alom om de slag vol te houden. Keertje minder schoonmaken, geen krantje, goedkoper broodje, iets minder salaris...om over andere, echt kostbare zaken maar te zwijgen. (Kijk maar even om je heen....)
Daarom is slotbeleid wel goed, zolang het maar geen selectiebeleid wordt.
 
Toch vind ik het principieel geen goede gedachte om bedrijven te weren.
Zolang er ruimte is op een luchthaven, zou geen enkele maatschappij tegengehouden moeten worden.Het is toch niet aan de luchthaven of de luchtvaartautoriteit om te bepalen wie een bepaalde route mag vliegen? Als Trans toevallig de eerste is die naar STN vliegt, hebben RYR en anderen dan pech gehad. Dat vind ik dus een rare gedachte. En dat is dus eigenlijk wél selectiebeleid.
Bovendien, misschien wil de klant wel líever met RYR, omdat ze spotgoedkoop zijn.
 
Liftdumper said:
Zolang er ruimte is op een luchthaven, zou geen enkele maatschappij tegengehouden moeten worden.Het is toch niet aan de luchthaven of de luchtvaartautoriteit om te bepalen wie een bepaalde route mag vliegen?

Wake up man....
 
Het slotbeleid van RTM is er toch om de RTM belangen te behartigen en niet zozeer die van Trans?
Voorzover ik heb begrepen is RTM niet happig op RYR omdat RYR weliswaar zorgt voor veel vliegbewegingen maar ook enorme kortingen bedingt op slotkosten en aanverwante artikelen.
Bovendien verkast RYR zodra het elders voor een dubbeltje goedkoper terecht kan.
 
succes jongens en meisjes!

succes jongens en meisjes!

drie dingen al op voor:
gezond verstand, ervaring en..........
niet zo'n ontzettend dik operations manual!!!!

:D :D :D

jammer dat het geld gaat kosten aan beide kanten.

anyway, ZET HEM OP!!!


(hij staat nog niet op mijn rooster):rolleyes:
 
Slots?

Slots?

Probeerde net te "boeken" maar via klem punt en el kon ik niets boeken (mei 05), iemand enig idee wat hun vertrektijden zijn?

De ochtend zit volgens mij al aardig vol in LCY, benieuwd of ze nog gaatjes over hebben.
 
Back
Top