KLM MD11 en MAC 763 op het kerkhof

Misschien deze, als ik het goed heb is dat van Juli 2014:

MPKLend.jpg


Blijft een triest gezicht.
 
Hmmmm.... waar is dat plaatje ? :confused:

Heb je een link of zo?

De link is gekoppeld aan de smiley....Bij mij doet ie het. Het is dezelfde foto als die van Orange maar dan met uitsluitend de staart van de MAC763. De foto van Orange is dus "beter", dus las je die gebruikt dan zie je precies wat ik bedoel.Wist trouwens dat de foto al zo "oud" was....
 
De MAC 763 is in ieder geval de ex PHMCI.

(Het was mij ook niet duidelijk dat ik op de smiley moest klikken)
 
OK, ik heb onder de smiley nog een zichtbare link geplaatst. Dacht dat de smiley duidelijk genoeg was daar dat de enige plaats was waar je op een link kon klikken. Blijkbaar zorgde dat voor verwarring. Dank voor de feedback.
 
Voor de geïnteresseerden nog wat meer info over het wee van door Martinair uitgefaseerde 767's en door KLM én MP uitgefaseerde MD-11's.

De eerste MD-11 (PH-KCH) werd bij KLM naar de sloop gevlogen op 30/07/12; de tweede ((PH-KCI) op 15/10/12, de derde (PH-KCF) op 26/11/12; de vierde (PH-KCG) op 18/04/13; de vijfde (PH-KCK) op 02/12/13; de zesde (PH-KCC) op 07/04/14; de zevende (PH-KCA) op 22/09/14; de achtste (PH-KCE) op 17/11/14; de negende (PH-KCB) op 08/12/14 en de tiende, tevens de laatste (PH-KCD) op 11/01/15.

De eerste vijf machines gingen allemaal naar Victorville, waar ook de Boeing 767 PH-MCI is ontmanteld (zie foto's geplaatst door Flyingviking en Orange). De afgezaagde cockpit is van de PH-KCH. Op bijgaande afbeelding is de kist te zien nog niet zolang voordat de shredder zijn vernietigende werk ging doen:
http://www.airliners.net/photo/Unti...48370/L/&sid=22babe60bb38e40863f377c709b2d3db

De PH-KCC is naar San Bernardino gegaan en is er het beste aan toe van alle ex-KLM-MD-11's: alleen de motoren en tailcone zijn verwijderd. In het boek End of Flightplan zijn hier enkele bladzijden aan gewijd.
In deze uitgave tevens aandacht voor de laatste blauwe MD-11's die door KLM zijn uitgefaseerd. In het eerder verschenen boek Farewell MD-11 komen alle MD-11's die KLM in haar vloot heeft gehad uitgebreid aan bod. Ook is er overigens aandacht voor de hele Douglas-familie van DC-1 t/m DC-10.

Zowel de PH-KCA als de PH-KCB zijn naar Crestview gegaan, zoals eerder de Boeing 767 met reg PH-MCL van Martinair, die kist die destijds rondvloog in die fraaie retro livery. Op bijgaande link beelden van de aankomst van de PH-MCL op deze sloopplek:
https://www.flickr.com/photos/73479583@N02/page12
Als je verder terugbladert naar uiteindelijk pagina 1 kom je ook foto's tegen van de blauwe MD-11's die hierheen zijn gevlogen. Vrolijk word je er allemaal niet van. Ik ten minste niet.

De PH-KCE en PH-KCD zijn naar Mojave gevlogen, evenals inmiddels ook enkele MD-11's van Martinair. Op 07/09/15 ging de PH-MCR naar dit vliegtuigkerkhof, op 19/12/15 volgde de PH-MCY. Binnenkort volgt de PH-MCW. Datum is mij bekend, maar nog niet officieel naar buiten gebracht, derhalve vermeld ik die hier niet.

De PH-MCS zal naar Victorville gaan. De PH-MCT staat in Miami. De PH-MCP en de PH-MCU zullen het langste blijven vliegen, maar in juli is het ook voor deze threeholers afgelopen. Waar deze machines uiteindelijk op de sloop zullen belanden is nog niet bekend.
 
Back
Top