Kleine collision op LCY

5Papa

New member
Nog meer mensen vanmorgen die Duitse en Engelse RJ's met de staarten tegen elkaar zien staan hier?? Lichtelijke taxi opkloting als ik het zo bekeek...
 
Nee, maar wel een transavia kist die vanwege een medical emergency een divertion deed richting Paris Orly. Ben benieuwd hoe dat afgelopen is. We landen net voor ze en toen we vertrokken stonden de brandweer en ambulance er nog steeds naast.
 
Ja, moest toch even stoppen pal naast de ongelukkigen. Jeetje, lijkt op rechtdoortaxieën plots 270 graden draaien om toch weg te komen. erg rare stand.
Staarten in elkaar geweven. :1855:

It was a bad baaad day to get out of bed today!

garoeten.
 
Van wat ik het gehoord van onze crew was dat de LH RJ verkeerd geparkeerd (lees te ver een kant op) stond en dat hij bij het wegdraaien de staart van een van onze kisten een licht kusje gaf met zijn staart. Alleen wat paint eraf bleek achteraf. Wel een inspectie door de engineers gedaan. Loop je gelijk weer 2 uur achter de feiten aan. :niet_bli:
 
Allright. Schijnt dus de fout van de marsjaller te zijn geweest aangezien die de kist tijdens de taxi-in 'go-around' moet sturen als ie verkeerd indraait.

Leek idd geen gruwelijke schade ofzo maar kan me voorstellen dat je de 30 minuten turn-around dan niet gaat halen Dutchbird ;).
 
Toen ik er naast stond leek het juist dat de BA kist veel te ver naar rechts stond ipv de LH. Draait die LH dan ook nog eens veel te ver door tijdens uit taxiën en de elevators zitten mooi over elkaar geschoven.
 
Toch altijd scary om te lezen hoeveel Airworkers er altijd in de buurt zijn zonder dat we het weten. Ik stel daarom voor om een speciale Airwork High Viss te dragen voortaan. Anyone? :biertje:

(P.s. Ik heb de info ook maar van horen zeggen, zal vast wel een rapportje komen ergens...)
 
Same here. Maar kom jij dan ooit die kist uit op de LCY-ramp?

Jazekers, zeer regelmatig ook. Kist wissel, dienst start in LCY, nightstops, onze handling daar etc. You name it...

Jij niet dan?

Vloog vandaag trouwens de betrokken kist maar is niets meer aan te zien. Marshallers/Airfiels Ops en LH foutje. Stand 10 en 11 horen geen RJ naast elkaar te hebben en de LH RJ scheen ook niet full circle te draaien. Zijn staart onder de onze, pax konden niet uit LH kist omdat ie anders verder omhoog zou komen en meer schade zou maken, dus bandjes iets de-flaten en vervolgens onze kist iets weg gesleept. Da's wat ik vandaag hoorde.

Welcome to LCY!:biertje:
 
Same here. Maar kom jij dan ooit die kist uit op de LCY-ramp?

Alleen om even snel een rondje om de kist te lopen en heel af en toe om even bij het jetcenter te roken maar zwaai wel enthousiast als we langs taxiën :yeehaa:
 
Back
Top