klc/klm uk

stewardoos

New member
Kan iemand mij vertellen hoe het na het samengaan van klm cityhopper met klm uk gesteld is met de senioriteits lijsten.#
Gaat iemand van voormalig klm uk. nu ook door naar de klm ,net als de cityhoppers na verloop van tijd.
 
Mensen van Cityhopper gaan niet na verloop van tijd door naar de KLM. Zij staan van het begin af aan op de KLM lijst. Zo kan een coco doorstromen naar co F70/100 of een co 737 naar captain bij KLC. In die zin is er geen onderscheid meer. Operationeel is de boel wel gescheiden.

Hoe het precies met de uk vliegers zit weet ik niet.
 
De vliegers van KLM UK kregen de éénmalige optie om per 1 jan 2003 op de senioriteits lijst van de KLM te komen. Dit na een file check door KLM. Ongeveer 25 man hebben hiervan gebruik gemaakt. De rest van de KLM UK vliegers zitten nu in een bedrijf dat KLC UK heet. Zij hebben niet de mogelijheid om door te stromen naar de KLM. Ik geloof dat het de bedoeling is dat KLC UK mettertijd langzaam moet afbouwen maar dat is door de verkoop van BUZZ wat gecompliceerder geworden.

Gr.
 
Flyburg1 said:
De vliegers van KLM UK kregen de éénmalige optie om per 1 jan 2003 op de senioriteits lijst van de KLM te komen. Dit na een file check door KLM. Ongeveer 25 man hebben hiervan gebruik gemaakt. De rest van de KLM UK vliegers zitten nu in een bedrijf dat KLC UK heet. Zij hebben niet de mogelijheid om door te stromen naar de KLM. Ik geloof dat het de bedoeling is dat KLC UK mettertijd langzaam moet afbouwen maar dat is door de verkoop van BUZZ wat gecompliceerder geworden.

Gr.

Klopt, veel (jongere) co-piloten hebben hiervan gebruik gemaakt, de meeste captains zitten nu een beetje tussen wal en schip. Het schijnt wel dat ze kunnen doorstromen op de F100, maar hoe dat precies zit is mij onduidelijk...

Veel Engelse capts. denken dat deze situatie doorgaat tot 2008, wanneer de Fransen in het verhaal komen en dat ze dan lichtelijk kunnen opzouten...

Of dat ook het geval is...
 
Back
Top