Klas AI 1209

Ik denk dat je blij mag zijn dat je überhaupt nu al in contact bent gekomen met een klasgenoot. De klas begint pas over 10 maanden...
 
Er zitten al minimaal 15 mensen in deze klas, waaronder weinig airworkers blijkbaar :(

Die conclussie zou wel eens juist kunnen zijn.

De meeste airworkers hebben inmiddels al vaak genoeg kunnen lezen dat ze nu beter niet aan een self-sponsored opleiding in NL kunnen beginnen, dus zouden dan ook waarschijnlijk niet in deze klas hebben gezeten...
 
Foxtrot weer jammer van die opmerking. Waarom moeten er weer altijd mensen zijn die het zo afkraken. Hoe heb jij je brevet gehaald dan? Ik begin in 1201 bij de NLS dus ik spreek je over 2 jaar en dan gaan we is kijken of het allemaal zo verschrikkelijk is als jullie beweren..
 
@Mnoel: sommige airworkers hebben er het hun levensdoel van gemaakt aspirant piloten tegen te houden die gewoon hun droom willen volgen net zoals zijzelf ooit hebben gedaan..een beetje jammer maar idd over 2 jaar zien we het wel weer;) Het ziet er vooralsnog niet so rooskleurig uit maar voor sover ik weet kan niemand de toekomst voorspellen..ook de gebrevetteerde airworkers niet:)
 
Ik kan heel wat wegen verzinnen om die droom proberen na te jagen, maar los van de sowieso zeer lage baankansen (met bijna 20 jaar ervaring) zou ik NLS zeker niet bovenaan het lijstje zetten (en dat is met recente ervaringen). De filosofie "we zien het wel over twee jaar en de redenen dat mensen hier waarschuwen is puur omdat ze niet willen dat ik mijn droom najaag" duidt op een flinke dosis cognitieve dissonantie (denial).

Welke scholen en mogelijkheden hebben jullie nog meer geprobeerd en waarom uiteindelijk NLS?
 
Foxtrot weer jammer van die opmerking. Waarom moeten er weer altijd mensen zijn die het zo afkraken. Hoe heb jij je brevet gehaald dan? Ik begin in 1201 bij de NLS dus ik spreek je over 2 jaar en dan gaan we is kijken of het allemaal zo verschrikkelijk is als jullie beweren..

Je mag het jammer vinden.. Helaas is de realiteit niet rooskleurig, dat vinden een hoop mensen ook jammer. Ik ken de aantallen niet, maar zou mij niet verbazen al er inmiddels 1000 werkloze Nederlandse vliegers zijn. Iedere maand doen ze hun best om rond te komen en de rente op te hoesten. Wat zeg jij als dat je straks niet lukt.. Jammer? Als wij elkaar over twee jaar spreken (zoals jij graag wilt) en er zijn nog geen banen, je hebt geen back-up plan en je kunt je lasten niet ophoesten, dan ben ik de laatste die jammer tegen je zou zeggen. Ik ben namelijk niet zo'n flauw persoon als jij misschien denkt..

Om je andere vraag te beantwoorden, ik heb mijn brevet gehaald na 7 jaar te hebben gewerkt (had dus een back-up plan), een salaris te hebben verdiend dat hoger was dan het salaris dat ik nu verdien (en dit is een van de beste salarissen dat er te krijgen is in luchtvaartland aangezien ik bij de ooster buren werk), begonnen ben toen er geen wachtlijsten bestonden, geen bergen werkloze vliegers waren en toen terms & conditions nog redelijk waren. En nog ben ik me toen bewust geweest van de investering. Het opleidingsbedrag had ik al een paar keer verdiend in m'n leven en ik wist dondersgoed om hoeveel geld het ging.

Ik heb keihard moeten knokken voor m'n baan en ben één van de weinige gelukkigen die een baan hebben gevonden met goede voorwaarden en type die door het bedrijf is betaald en een vast contract. Ik gun iedereen zo'n goede afloop, maar helaas is de realiteit anders.

Dus, heb je het geld in je kontzak zitten en ben je bereid het in te zetten om je droom na te jagen, doe dat dan vooral. Ga je het lenen, vraag je dan nog eens even precies af hoeveel 150K is eigenlijk wel niet is, hoe je dat gaat terugbetalen, hoe je de rente alleen al gaat betalen en of een opleiding bij de NLS jou de beste kans gaat bieden op een goede afloop. In een van je andere posts zie ik dat je in augustus nog 18 was, dus denk ik niet dat je aan je back-up hebt gewerkt of je 150K al bij elkaar gespaard hebt....

Voor nu wens in je heel veel plezier en succes met je opleiding en geniet ervan want je gaat een fantastische tijd tegemoet!
 
Goed hier dus een nieuwe en wat optimistischere mening (moet ook gehoord worden)!

Ik ben het eens met het feit dat het er niet zo rooskleurig uitziet op het moment, maar als je goed rondkijkt, maar vooral bereid bent om het land uit te gaan, dan zijn er best wat banen te vinden, voor ab initio´s is dat wat moeilijker, maar zijn er zeker ook te vinden. Dit weet ik omdat ik laatste tijd veel heb rondgekeken voor ander werk (hoewel ik heel blij ben met het werk wat ik heb), want als er beter is moet je beter gaan, toch? Vandaag nog zag ik een advertentie voor low time pilots om in Kazachstan te vliegen. En als ik een 22 jarige ab initio piloot was dan had ik die zeker geprobeerd (heb des tijds iets vergelijkbaars gedaan)!

Toen ik begon met mijn opleiding was ik ook erg jong en leende ook rond de 115000 euro, een enorm bedrag, maar gelukkig voelde dat niet zo, je gaat immers inderdaad je droom achterna, iets wat ik zeker aanraad, want dood gaan met t idee ik heb t niet geprobeerd lijkt mij erger. Het grappig is dat omdat ik de NLS had gedaan juist werk vond in een moeilijk tijd (6 maanden na t halen van mn diploma), het koste wel meer, maar de naam betekende wat en begon bij een bedrijf dat altijd direct van oa de NLS aannam. Het bewijs dat het een moeilijk tijd was kwam 2 maanden later toen het bedrijf failliet ging..... erg kut en had ook nog voor mn type rating betaald. Gewoon hard opzoek naar werk en vond 1 maand na t failliet geklaard zijn van mn bedrijf weer nieuw werk. Daar 1.5 jaar gewerkt en toen werd ik daar laid off. Toen weer werk zoeken en nu vlieg ik de Gulfstream 550 voor goed geld en de hele wereld over.

Waar t dus op neer komt is dat je vooral niet bang moet zijn, keihard werk moet zoeken en dat heb je een goeie kans van slagen. Al mijn klasgenoten van de NLS hebben goed werk bij oa: KLM, Transavia, Easy jet, Ryan air en dus bij bedrijven in Dubai of in t verre Oosten. Heel gespreid en het is iedereen gelukt.....

In ieder geval sukses en wat Foxtrot Lima al zei: Je gaat een fantastische tijd tegemoet. Als jullie in Lissabon zijn zouden jullie me een pm kunnen sturen want daar woon ik, dus als jullie een biertje willen drinken dan hoor ik t wel!!

Gr,

Rigid
 
Ik ben het eens met het feit dat het er niet zo rooskleurig uitziet op het moment, maar als je goed rondkijkt, maar vooral bereid bent om het land uit te gaan, dan zijn er best wat banen te vinden, voor ab initio´s is dat wat moeilijker, maar zijn er zeker ook te vinden. Dit weet ik omdat ik laatste tijd veel heb rondgekeken voor ander werk (hoewel ik heel blij ben met het werk wat ik heb), want als er beter is moet je beter gaan, toch? Vandaag nog zag ik een advertentie voor low time pilots om in Kazachstan te vliegen. En als ik een 22 jarige ab initio piloot was dan had ik die zeker geprobeerd (heb des tijds iets vergelijkbaars gedaan)!

"best wat banen te vinden"

Ik voldoe aan al je voorwaarden, maar heb tot op heden toch écht nog geen baan gevonden. Er zijn duizenden banen voor mensen met ervaring én typerating, maar niet voor ab initio's. Dat is niet "wat moeilijker", dat is gewoonweg borderline onmogelijk (een woord dat ik écht niet vaak gebruik). Als ik fout ben, laat het mij dan alsjeblieft weten. Ik wil hier helemaal geen eikelige arrogante reactie plaatsen, in tegendeel, ik hoop dat ik fout ben. Compleet fout.

Als je ergens een vacature gevonden hebt, verneem ik graag waar, dat mag ook altijd via pm!

Vriendelijke groeten,
Werkzoekende Digits
 
Hi Digits,

Nou ben ik zelfs voor jou het internet af gaan spitten om te kijken waar ik die advertentie gezien had, heb em nog niet kunnen vinden.

Maar voordat ik werk ga vinden voor jou, misschien moet je maar eens vertellen waar en hoe je naar werk gezocht hebt sinds je klaar bent en als ik iets weet wat jij niet weet dan wil ik dat best aanvullen.

Je opmerking is helemaal niet eikelig of arrogant en ik snap dat geen werk hebben frustrerend is, geloof me daar weet ik alles van (1e bedrijf na 5 maanden bakroet, bij de 2e na 1.5 jaar niet meer nodig en daarna moest ik een hoop salaris inleveren en dan een jaar vrij nemen.) Ik heb ook zeker niet gezegd dat het makkelijk is, maar dat het mogelijk is geloof ik 100% en daarmee wil ik niet zeggen dat de mensen die t niet vinden niet zoeken, maar misschien zoeken ze verkeerd.

Hoelang zit je al zonder werk als ik vragen mag en hoeveel uur heb je en hoe oud ben, allemaal relevante vragen voor werkzoekende.

Goed, ik wens je zowiezo al het sukses en misschien hoor ik van je!

Groeten,

Rigid.
 
Back
Top