Geachte airworkers,
Ik ben al aardig wat tijd actief op Airwork en ben dankzij dit forum niet inzee gegaan met een integrated opleiding in NL en heb mn kans gewaagd bij Lufthansa.
Dilemma time is aangebroken. Ik ben helaas afgewezen voor de luchtvaartschool van lufthansa(alle oefenbare cbt's gingen prima maar natuurkunde in het duits was erg lastig dit heeft waarschijnlijk mijn kop gekost) en ik heb nu zoveel opties waar bij elke opties haken en ogen aan zitten dus graag zou ik willen horen wat jullie ervan denken. Ik ben 20 en heb een VWO diploma.
- Ik ben aangenomen bij een integrated opleider in Nederland maar dit ga ik niet doen gezien de zero baangarantie en de torenhoge schuld en ik heb op dit moment geen vooropleiding om riant te verdienden in de tijd dat ik geen baan heb na de vliegopleiding tot aan de baan in de cockpit. Dan heb je natuurlijk nog de KLS maar de verhalen die ik daar over hoor zijn ook niet zonnig, schuld en het feit dat je niks mag verwachten van de KLM na je opleiding maakt het voor mij just on of the many others vrijmarktopleiders.
- Ik kan nog de AB selectie doen en hopen dat ik die haal en dan bij AB uren maken maar de kans bestaat ook dat ik die selectie niet haal en weer een half jaar vergooit.
- Luchtverkeersleider lijkt mij ook hartstikke leuk(zware selectie) maar nou vroeg ik mij af of je tijdens je baan als luchtverkeersleider genoeg tijd zou hebben om je CPL modulaire te halen en wat heb ik op dit moment aan een modulaire CPL ?
En je moet natuurlijk een bepaalde tijd bij lvnl blijven dus ik ben dan bang dat ik denk, had ik daar maar gezeten.
- Ik kan een 3 jarige opleiding doen(HBO) totaal niet luchtvaartgerelateerd wat mij ook wel leuk lijkt(medisch) en dan over 3 jaar kijken hoe het ervoor staat en dan misschien alsnog een integrated opleiding doen of modulair tijdens het werken maar dan ben ik toch weer bang dat ik een na een half jaar in de opleiding denkt, I want to fly.
- Een integrated opleiding doen in Duitsland wat mij een hoop geld scheelt en dan hopen als R/E(geen natuurkunde testjes) bij Lufthansa binnen te komen. Gezien dan je duitse taalkennis heel erg groot wordt en dat dan zowiezo geen obstakel meer is. Maarja wat als ik de DLR niet haal, wat dan En hoe ga ik aan een lening komen voor een duitse opleiding ?
Verder zie ik op dit moment geen reeele andere opties, tenzij iemand nog iets wilt toevoegen.
Ik hoop dat ik mij hierbij genoeg heb uitgelegd en jullie mij met deze moeilijke optie kunnen helpen alvast bedankt!
Q10
Ik ben al aardig wat tijd actief op Airwork en ben dankzij dit forum niet inzee gegaan met een integrated opleiding in NL en heb mn kans gewaagd bij Lufthansa.
Dilemma time is aangebroken. Ik ben helaas afgewezen voor de luchtvaartschool van lufthansa(alle oefenbare cbt's gingen prima maar natuurkunde in het duits was erg lastig dit heeft waarschijnlijk mijn kop gekost) en ik heb nu zoveel opties waar bij elke opties haken en ogen aan zitten dus graag zou ik willen horen wat jullie ervan denken. Ik ben 20 en heb een VWO diploma.
- Ik ben aangenomen bij een integrated opleider in Nederland maar dit ga ik niet doen gezien de zero baangarantie en de torenhoge schuld en ik heb op dit moment geen vooropleiding om riant te verdienden in de tijd dat ik geen baan heb na de vliegopleiding tot aan de baan in de cockpit. Dan heb je natuurlijk nog de KLS maar de verhalen die ik daar over hoor zijn ook niet zonnig, schuld en het feit dat je niks mag verwachten van de KLM na je opleiding maakt het voor mij just on of the many others vrijmarktopleiders.
- Ik kan nog de AB selectie doen en hopen dat ik die haal en dan bij AB uren maken maar de kans bestaat ook dat ik die selectie niet haal en weer een half jaar vergooit.
- Luchtverkeersleider lijkt mij ook hartstikke leuk(zware selectie) maar nou vroeg ik mij af of je tijdens je baan als luchtverkeersleider genoeg tijd zou hebben om je CPL modulaire te halen en wat heb ik op dit moment aan een modulaire CPL ?
En je moet natuurlijk een bepaalde tijd bij lvnl blijven dus ik ben dan bang dat ik denk, had ik daar maar gezeten.
- Ik kan een 3 jarige opleiding doen(HBO) totaal niet luchtvaartgerelateerd wat mij ook wel leuk lijkt(medisch) en dan over 3 jaar kijken hoe het ervoor staat en dan misschien alsnog een integrated opleiding doen of modulair tijdens het werken maar dan ben ik toch weer bang dat ik een na een half jaar in de opleiding denkt, I want to fly.
- Een integrated opleiding doen in Duitsland wat mij een hoop geld scheelt en dan hopen als R/E(geen natuurkunde testjes) bij Lufthansa binnen te komen. Gezien dan je duitse taalkennis heel erg groot wordt en dat dan zowiezo geen obstakel meer is. Maarja wat als ik de DLR niet haal, wat dan En hoe ga ik aan een lening komen voor een duitse opleiding ?
Verder zie ik op dit moment geen reeele andere opties, tenzij iemand nog iets wilt toevoegen.
Ik hoop dat ik mij hierbij genoeg heb uitgelegd en jullie mij met deze moeilijke optie kunnen helpen alvast bedankt!
Q10