Kenya Airways Cargo

J.R.

New member
Confused...

Sinds gisteren heeft Kenya Airways een 744 cargo kist (PH-MPS) aan de vloot toegevoegd. http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7312614&nseq=0

Daarop zie je uiteraard het Kenya logo, maar ook die van AF/KL cargo en slechts Operated by Martinair. Die kist vliegt onder MP vluchtnummer (tijdelijk?) én op steden die MP normaliter vloog/vliegt.

De MPS is te begrijpen door het samenwerkingsverband met Kenya en KL, maar is deze constructie uitgevonden om de Franse bonden te omzeilen en daardoor extra capaciteit? Iets anders kan ik niet bedenken. :confused:
 
De PH-MPS is niet aan de vloot toegevoegd van kenya Airways maar behoort gewoon tot de MP Vloot.
Het betreft de Safari Connexion welke onder MP en KQ vluchtnummer opereert om gebruik te maken van de groeiende vraag voor vluchten tussen Azie en Afrika. Dat (CAN-NBO) is geen route van MP Cargo enw ordt door niemand gevlogen, terwijl er wel groeiende vraag naar capaciteit is op doe route.. De routing van de kist is AMS-SHJ-CAN-SHJ-NBO-AMS en wordt later nog aangepast en verlengd naar ik dacht Lagos. Wordt 2x per week gevlogen.

Franse bonden kan je niet omzeilen omdat dit een besluit betreft van AF/KLM tezamen.
Vandaar ook de grote titels erop. En klein opb Martinair.
BTW, AF heeft alle CAO's opgezegd dus de Franse bonden hoeven binnenkort niet me romzeild te worden. Daarbij is de regeling al wat versoepeld en na het vertrek van de MCY kan MP gewoon vrijuit opereren met de kisten die ze hebben.
 
Back
Top