Kans op een baan na KLS

Jobsearch

New member
Hallo PBB'ers,

Wat ik graag wil weten/horen is wat de kans is op een baan als je de KLS hebt afgerond. Als ik het van hen zo begrijp is dat iedereen, die niet voor het einde van de opleiding van school wordt gekickt en dus de opleiding geheel afrondt, binnen twee jaar aan een baan komt. Hetzij bij de KLM (is it just an illusion), BA, Lufthansa, Alitalia enz. en anders bij een iets minder gerenomeerde luchtvaartmaatschappij (who cares, als je maar vliegt). Is dit waar??? Zijn er misschien ex-KLS'ers die hierop willen reageren, of andere personen die hier meer vanaf weten. Ik hoor graag jullie reactie.

Groeten,

Jobsearch
 
Hetzij bij de KLM (is it just an illusion), BA, Lufthansa, Alitalia enz. en anders bij een iets minder gerenomeerde luchtvaartmaatschappij

Er zijn zover ik weet geen KLS ers naar BA gegaan dat waren NLSers. De mensen die naar LH gingen hebben dat te danken aan een groepje KLS wachtlijsters die zelf (NIET de school... :mad: ) hard hadden gewerkt om daar binnen te komen. Bij AZ ging men net zo hard heen als men terug kwam... (alleen verloor Leo een paar honderd milioen terwijl hij dat deed...)

Bij minder gerenomeerde maatschappijen komt de gemiddelde KLS er niet binnen vanwege attitude (de airline weet dat hij /zij al weg wil op het moment dat de KLM weer een persbericht verstuurd over aannames van belgische piloten :grijns: )

Maw de wachtlijst is je enige hoop.... enige positieve daarover is dat AF tot voor kort wat mensen naar de NLS had gestuurd en zou verwachten dat ze die nu bij de KLS onderbrengen...

Dus als je tijd hebt en op een paard wil wedden dan zou ik de KLAFS proberen :D
 
"en anders bij een iets minder gerenomeerde luchtvaartmaatschappij "
--------

Geen (lees: 0,002% kans) omdat je met 180 uur van school af komt.. En 180 uur = 180 uur en zonder type..
 
You betcha buddy,

waar een wil is, is een weg..
 
Last edited:
Een paar jaar geleden is er 1 KLS-er aangenomen
bij BA. Was een native English speaker dus dat
scheelt denk ik een hoop.
 
Hmmm, denk dat de kans erg klein aan het worden is. Afhankelijk hoe het met KLM gaat, en de houding van AF.

AF, is niet echt onder de indruk van de KLS. KLS moet nu dan ook winst gaan maken, zoniet dan is het over en uit. Vandaar hun actie onder de Belgen!! (Kun je nagaan, buitenlanders opleiden voor een nationale luchtvaartmaatschappij.....)

Hopelijk neemt AF enkele praktische keuzes, en steld AF-KLM open voor niet Kls-ers.
 
Hmmm, niet echt positief tot nu toe. Zijn er nog KLS'ers die een andere mening hebben, die uit ervaring kunnen zeggen dat ze wel binnen twee jaar aan een baan zijn gekomen of juist niet of mensen kennen die zoiets meegemaakt hebben. Want wat is precies de meerwaarde van de KLM Flight Academy ten opzichte van andere opleidingen?
 
Fokkeneer said:
Hopelijk neemt AF enkele praktische keuzes, en steld AF-KLM open voor niet Kls-ers.

Even wat side info : NLS is een van de opleidingsinstituten van AF. Zij hebben zelf geen school en sturen hun cadets naar diverse opleidingen in europa. Sinds 4 jaar doen ze dit ook bij de NLS
 
AF moet eens de hele politiek mbt tot aanname bij de KLM gaan veranderen. Gewoon openstellen die handel zodat ook de mensen met ratings en paar 1000 uur ook daar aan de bak kunnen komen!
 
Back
Top