Japan Airlines naar SkyTeam?

Neem aan dat je dan Alitalia poging 1 bedoelt, want poging 2 lijkt tot nog toe een behoorlijk goede deal en komt eigenlijk op het zelfde neer als nu met JAL. Eerst de regering en schuldeisers de lasten over laten nemen. En dan een aandeel nemen in een sterk afgeslankt en wel vruchtbaar deel van het bedrijf.

Voor herhaling vastbaar zeg ik.
 
@ Burton, inderdaad poging 1.

Nu het faillissement is aangevraagd is dit waarschijnlijk ook alweer van de baan.
Toch zou ik het na dit faillissement een goed idee vinden om op deze manier de
positie van het Skyteam te verbeteren in Azie
 
Van de baan? Ik denk het juist niet. Faillissement is een voorwaarde. Het is de enige manier om van de schulden af te komen en het betaalbaar te maken om 1/3 van het personeel weg te sturen. Op faillissement wordt juist aangestuurd door de partijen die azen op een aandeel. Hierdoor laat je de oude eigenaren (banken) opdraaien voor de miljardenschuld.
 
777-300..... In jouw artikelen staat alleen dat KLM met AF een princiepe afspraak heeft over de financiering voor JAL... niet KLM-AF een princiepe afspraak heeft met JAL..

Groot verschil.

P.s. het lijkt erop dat ze bij Oneworld blijven:
reuters
 
Back
Top