JAA-CPL-ME in the USA

JulietWiskey

New member
Prune verwijderd elke aanzet tot (kritiek??) vragen over behalen van CPL bij Ormond Beach of Naples, dus misschien dat hier op dit forum iemand nog wat informatie heeft over dit trajekt? Volgens mij zijn de meeste jaa vliegscholen in de states overbooked met Indian students en tekort aan gekwalificeerde instructors...



Info graag!

JW
 
Ormond Beach is het eigendom van Adrian Thompson.
Nooit persoonlijk gesproken maar schijnt een karaktertje te zijn.
Heeft meerdere malen gedreigd met juridische stappen tegen Pprune vanwege overwegend (te) kritische berichtgeving.

OBA heeft niet zo lang geleden de vloot Liberty XL's geparkeerd om onduidelijke redenen. FAA was er ook mee bezig.
Als je een search doet op http://ntsb.gov/ntsb/query.asp met zoek woord Ormond Beach kom je een hoop ongelukken tegen. Niet allemaal van OBA natuurlijk maar als je ze allemaal leest (te) veel wel.

Dat is nooit goed natuurlijk, volgens statistieken is "Flight training" de veiligste vorm van General Aviation.


Naples Air Center heeft ook een geschiedenis met PPrune.
Ze adverteren er al jaren op, maar de verhouding is wat afgekoeld de laatste tijd. Voornamelijk op berichtgeving over 5(!) Heads Of Training (Chef Vlieg Instructeur) die er zijn weggelopen om verschillende redenen.
De laatste zit nu bij OFT in Kissimee.
Waren geruchten dat de CAA de vergunning in zou trekken. Omdat NAC daar geen openheid van zaken over wilde geven aan Pprune Moderators is de zaak min of meer op slot gezet.
Hier is nog wat:
http://www.pprune.org/professional-...s/324948-naples-air-center-how-good-they.html

Kan echt geen van beide scholen aanraden. NAC misschien alleen voor de ATPL Groundschool, dat schijnt best goed te zijn.
Andre ( Airwork member) heeft daar zijn Examens gedaan
 
Volgens mij zijn de meeste jaa vliegscholen in de states overbooked met Indian students en tekort aan gekwalificeerde instructors...



Info graag!

JW
en Chinezen.

Het is hier zo erg dat een groot gedeelte word terug gestuurd om eerst verstaanbaar Engels te leren. Vooral de Chinezen zijn vreselijk slecht, maar hun excuus is dat ze toch geen Engels hoeven te kennen om te vliegen. Ze hebben een Translater in hun vliegtuig op vluchten waar Engels moet worden gesproken :1855::dozey::haha:
De laatste 17 jongens die hun check-ride hebben moeten doen zijn allemaal om dezelfde reden afgevallen. Zo rond de 15 minuten nadat ze waren begonnen, begint zo langzamerhand een politieke rel te worden. Ik vind die verhalen van sommige instructeurs die voor mij werken machtig mooi.

De jongens kunnen best wel vliegen, alleen heeft niemand enig idee wat ze doen.
 
jaa-cpl-me florida

jaa-cpl-me florida

:eek!:Thanks voor de info!

Idd heel vreemd dat elke poging tot discussie door de pprune moderator "keyring"wordt gesloten... blij dat op airwork niet" politiek on-welvallige discussies" worden gesloten!

Anyway, niet zo positieve ervaringen dus. Andre heeft idd volgens mij alleen ATPL groundschool in Florida gedaan. Ik zie hem vanavond op de borrel by the way.

Maar nogmaals mijn vraag, heeft uberhaupt iemand op het forum bij een van de door Imo Apita aangehaalde scholen een CPL of ME gehaald, JAA dan?

JW!
 
KEYGRIP...niet KeyRing trouwens.
OBA en NAC en AriBen (en nog wel meer trouwens) zijn een beetje de Mc Donalds van Flight training.
Je krijgt je papiertje wel maar de kwaliteit is er niet naar.
We weten allemaal dat een checkride of skilltest een moment opname is die niet bepaald de kwaliteit van de training bepaalt.
OBA en NAC zijn al jaren druk, betekent niet dat ze goed zijn, betekent zoveel dat iedere keer mensen toch weer voor hetzelfde vallen.
Mijn persoonlijke mening:
.....Denk dat je beter af bent bij een goede school je FAA papieren te halen en dan de conversie doen in Engeland of in NL bij " Eentjes en Tweetjes" ;)
 
Thanks voor de Info... Misschien moet Flying Dutchman tm (die zich wat stil houdt op het forum lately) , maar s n mooie JAA vliegschool opzetten in Denver, Co, of San Diego, Ca ofzo. Dit aangezien Anglo American ook de boel verkocht heeft en niet meer opleidt voor JAA brevetten...

JW :)
 
Er is zeker een MEGA markt voor JAA opleidingen in de USA. Echter is het grote probleem dan veel amerikaanse ondernemers voor de "Quick Buck" gaan.

Als je een JAA vliegschool zou opzetten zoals Europe American zijn vliegschool runt zou je pas echt een succes formule in handen hebben.

Het beste zou zijn dat de eigenaar van Europe American, Naples Air Center compleet zou opkopen. Inclusief de JAA fATPL grondschool.

Het fATPL theorie en PPL gedeelte verhuizen naar hun eigen pand en het CPL en hour building vlieg gedeelte in de hangaar van Naples Air Center, na het eerst grondig opgeknapt te hebben.

Dan krijg je pas een mooie school op een mooi veld! En weet ik zeker dat het er STORM gaat lopen, en dat past dan weer mooi bij de achternaam van de eigenaar.

Maar goed, dat zal wel niet gebeuren, helaas voor alle leerlingen.

Groeten

:radar: André :radar:

PS: en vooral veel DA20's voor hourbuilding, want het moet natuurlijk wel goedkoop blijven!
 
Ach.........ik zou de website maar in de gaten houden, zo rond Jan-Feb verwacht ik wat veranderingen.......


Geen JAA maar wat anders leuks.....:biertje:
 
Ik heb mijn IMC (UK IMC rating) training gedaan bij NAC. Ik kan het iedereen sterk afraden. Het management is het meest arrogante personeel wat ik ooit ben tegengekomen in de dienstverlening. Voor vertrek 'afgesproken' vliegschemas zijn bij aankomst 'vergeten'. Ik huurde tijdens mijn vakantie bij een andere school een kistje (NAC had dagen geen beschikbaarheid) en de volgende dag werd mij verteld dat ze mijn visum gingen intrekken. Blijf er ver vandaan.

Als je FAA kunt trainen dan kan ik Europe-American Aviation op hetzelfde veld aanraden. Volgens mij zit de Nederlandse chief instructor ook in deze thread :)
 
Back
Top