Ja nog maar een KLS vraagje.

Kazeven

New member
Weet iemand ook of de KLS haar capaciteit verkleint als het zwaar weer is in luchtvaartland (bijvoorbeeld na 9/11), als ze verwacht dat er minder vraag zal zijn van de KLM?
 
Goeie vraag, aangezien het nu HEEEEL slecht gaat met de luchtvaart als ik de diverse media mag geloven...
 
Voorheen 5 klassen per jaar (30 per klas) maar dit jaar (2008) zelfs 6 klassen ingepland (180) man. Schijnt dat ze volgend jaar ook zes klassen willen inplannen, maar dat ze dan de hoeveelheid terugschroeven mocht daar aanleiding voor zijn. Bij 'zwaar weer' kan de capaciteit worden teruggeschroefd naar 25 per klas, en gaat het dus omlaag richting de 150 studenten.

KLS kan wel een stootje opvangen. Voorheen duurde het ongeveer 6 mnd voordat je ging vliegen bij de KLM. Grading, Cova dus binnen die 6 mnd. Tegenwoordig is de tijdsduur teruggelopen naar 2.5 mnd, dus een klein overschot van Ab Initio's zal geen probleem zijn als de wachtlijst weer richting de 6 mnd gaat....
 
Voorheen 5 klassen per jaar (30 per klas) maar dit jaar (2008) zelfs 6 klassen ingepland (180) man. Schijnt dat ze volgend jaar ook zes klassen willen inplannen, maar dat ze dan de hoeveelheid terugschroeven mocht daar aanleiding voor zijn. Bij 'zwaar weer' kan de capaciteit worden teruggeschroefd naar 25 per klas, en gaat het dus omlaag richting de 150 studenten.

KLS kan wel een stootje opvangen. Voorheen duurde het ongeveer 6 mnd voordat je ging vliegen bij de KLM. Grading, Cova dus binnen die 6 mnd. Tegenwoordig is de tijdsduur teruggelopen naar 2.5 mnd, dus een klein overschot van Ab Initio's zal geen probleem zijn als de wachtlijst weer richting de 6 mnd gaat....
Dankjewel voor je antwoord!
 
Voorheen 5 klassen per jaar (30 per klas) maar dit jaar (2008) zelfs 6 klassen ingepland (180) man. Schijnt dat ze volgend jaar ook zes klassen willen inplannen, maar dat ze dan de hoeveelheid terugschroeven mocht daar aanleiding voor zijn. Bij 'zwaar weer' kan de capaciteit worden teruggeschroefd naar 25 per klas, en gaat het dus omlaag richting de 150 studenten.

KLS kan wel een stootje opvangen. Voorheen duurde het ongeveer 6 mnd voordat je ging vliegen bij de KLM. Grading, Cova dus binnen die 6 mnd. Tegenwoordig is de tijdsduur teruggelopen naar 2.5 mnd, dus een klein overschot van Ab Initio's zal geen probleem zijn als de wachtlijst weer richting de 6 mnd gaat....

Dat dacht jij, paar jaar was geen uitzondering, zeker na 9/11 en SARS... Zelf zo'n 10 maanden gewacht.
 
Heb eens gehoord dat veel jongens in A'dam passagiers gingen vervoeren over de weg.

Tja, je moet iets in bittere tijden...
 
Voorheen 5 klassen per jaar (30 per klas) maar dit jaar (2008) zelfs 6 klassen ingepland (180) man. Schijnt dat ze volgend jaar ook zes klassen willen inplannen, maar dat ze dan de hoeveelheid terugschroeven mocht daar aanleiding voor zijn. Bij 'zwaar weer' kan de capaciteit worden teruggeschroefd naar 25 per klas, en gaat het dus omlaag richting de 150 studenten.

KLS kan wel een stootje opvangen. Voorheen duurde het ongeveer 6 mnd voordat je ging vliegen bij de KLM. Grading, Cova dus binnen die 6 mnd. Tegenwoordig is de tijdsduur teruggelopen naar 2.5 mnd, dus een klein overschot van Ab Initio's zal geen probleem zijn als de wachtlijst weer richting de 6 mnd gaat....

Volgens mij schroeven ze de cappaciteit voor volgend jaar terug naar 140 en blijven er wel 6 klassen indd.
 
Heb eens gehoord dat veel jongens in A'dam passagiers gingen vervoeren over de weg.

Tja, je moet iets in bittere tijden...
Ok hier komt een stomme vraag, maar er staat niets over is de kennisbank..

Moet je iets doen (min aantal uren maken per jaar) om je brevet up to date te houden?
Hoeveel kost dat?
Kan je dat betalen als je bv taxi rijdt?
Komt de KLS je daar nog tegemoet in?
 
Voor de goede orde. De KLS had 6 klassen gepland staan voor 2008, maar de laatste klas is verschoven naar volgend jaar. Blijven dus gewoon 5 klassen.

@Kazeven

Nee, de KLS komt er niet in tegemoet om je brevet up-to-date te houden. Ja, het is te betalen als je taxi rijdt, maar dan moet je wel erg van bietjes en bruine bonen houden.
 
Voor de goede orde. De KLS had 6 klassen gepland staan voor 2008, maar de laatste klas is verschoven naar volgend jaar. Blijven dus gewoon 5 klassen.

@Kazeven

Nee, de KLS komt er niet in tegemoet om je brevet up-to-date te houden. Ja, het is te betalen als je taxi rijdt, maar dan moet je wel erg van bietjes en bruine bonen houden.
En je wederhelft zit er maar mooi mee, met die bruine bonen:p:
 
Je moet het een beetje slim aanpakken in slechte tijden. Je kunt natuurlijk d.m.v. fotovluchten, para's droppen, reclame sleep etc. aan je verplichte vlieguren komen en tegelijk een beetje feeling houden met het vliegen. Uiteraard zijn dit wel baantjes waar je conculega's ook op azen.
 
Back
Top