j1 of m1 visa?

dassault

New member
Hallo

Heb baan gevonden maar moet binnen een maand naar de us voor een typerating bij flightsafety int. Kan er iemand mij vertellen wat voor een visa ik moet aanvragen en hoelang dit proces duurt?

thx
 
Neem contact met je trainingprovider...

Je zal een M1 visum nodig hebben, een J1 visum is voor twee jaar en mensen die in de states willen werken.
Je zal ook door je TSA screening moeten, als ik het nog allemaal goed voor elkaar heb surf je naar www.flightschoolcandidates.gov en moet je je fingerprints laten nemen.
En een fee hier en daar natuurlijk!

Normaal zou je FTO dit voor jou moeten in gang zetten.
 
Idd ik ga morgen eens bellen.
TSA heb ik al achter de rug, maar met die vakantiedagen wordt het erg krap.
Visa zal ik zelf wel moeten doen vrees ik. 4feb moet ik al beginnen
 
ok net gebeld naar amerikaanse ambasade. Volgens hen moet de training provider het proces opstarten. Zij zouden immigration control in de US op de hoogte brengen die op zijn beurt bepaalt wat voor visa je nodig hebt. Aan de hand van hun beslissing moet dan de training provider de nodige doc opsturen.
Heb in ieder geval al bj de am ambassade een afspraak gemaakt.

dit ter info
 
nee ga naar tucson

Maar ik heb gisteren een heel verassend antwoord gekregen van flightsafety:
Hetgeen wat ik ga doen is een simulatortraining en GEEN flighttraining. Wat blijkt nu? Een simulatoropleiding in opdracht van je bedrijf mag gebeuren met een gewoon pasport en hoef je geen speciaal visum aan te vragen.
 
Gefeliciteerd met je baan.
TSA approval is het enige wat je nodig hebt. Je kan gewoon het land inkomen met je paspoort en je training volgen. Succes! Welke machine ga je vliegen?
Succes!
 
Back
Top