Is vanaf Weeze vliegen slim voor HV?

Epoch

New member
Ik vlieg vanaf weeze, en sinds een poosje vliegt Transavia wekelijks naar Gran Canaria.
Ik ben benieuwd wat jullie mening over onderstaande gedachte is, let wel... het is maar een stelling:

Nu wil ik graag weten of jullie dit slim vinden... met deze route geeft Transavia mijn inziens alleen maar meer bekendheid aan Weeze airport. Volgens mij is Weeze bij heel veel mensen namelijk nog helemaal niet zo bekend als iedereen denkt.
Aldus Transavia is deze route op verzoek van reisoperators in het leven geroepen. Zou het kunnen zijn dat als reizigers via een georganiseerde reis terecht komen op dit vliegveld pas werkelijk zien wat het aanbod van de 'concurent' is. En wellicht in de toekomst ook voor Ryanair kiezen?

Stelling:

Door vanaf Weeze te gaan vliegen zorgt Transavia ervoor dat steeds meer mensen Weeze airport zullen kiezen voor hun toekomstige vakantie, wat hun eigen markt alleen maar verder onder druk zet?
 
De macht van het internet is vele malen groter dan het fysiek spotten van andere vliegtuigen op een luchthaven. Kan me dus niet voorstellen dat dit ook maar iets uit gaat maken...

Sterker nog, ik denk dat het juist slim is van Trans om vanaf Weeze te vliegen. Ik woon zelf vlak bij de grens en het is EN praktischer om vanaf Weeze te vertrekken dan vanaf Schiphol EN het is ook nog eens goedkoper! Op deze manier behoud Trans nog een deel van de NL toeristen!
 
Precies wat PH-FLY zegt. Ten eerste vliegt Ryan Air niet naar Gran Canaria, ten tweede had HV de klandizie juist niet gehad als ze niet voor vertrek van dit soort goedkope velden vertrekt. Anders zijn ze die juist kwijt aan Air Berlin etc. Zeker met de tickettax is het slim om niet stug vanuit NL te blijven opereren.

En je ziet het, markt genoeg ook richting het oosten. Niet alle Hollanders wonen aan het strand tenslotte. En zelfs de mensen aan de oostkant van de randstad hebben wellicht nog wel interesse in omrijden als het genoeg geld scheelt.
 
De meeste mensen die met Trans naar hun vakantie vliegen hebben dat toch gewoon geregeld via een reisbureau en hebben wat dat betreft toch geen keus met welke airline ze vliegen. Volgens mij is er op de site van transavia niet eens los een ticket te boeken vanaf weeze..

Zie het ook nog wel gebeuren dat Ryanair alle tickets op die ene concurrerende route voor een halve cent verkoopt
 
Back
Top