Hallo,
In eerste instantie lijkt dit topic misschien op een van de honderden topics over of het slim is om aan een vliegopleiding. Gelukkig is deze net iets anders.
Vorig jaar heb ik selectie gedaan bij de luchtmacht. Alles ging prima en ik rolde door alle testen heen, ik zag mijzelf al in de cockpit zitten. Helaas ben ik aan het einde van de rit naar huis gestuurd om 'wat te rijpen' en levenservaring op te doen. Ze zagen wel potentie in mij maar helaas nog niet op dit moment. Volgens mij had het er ook mee te maken dat er door bezuinigingen minder opleidings plekken waren maar dat terzijde.
Ik mag dus terugkomen en gelukkig hoef ik dan haast geen testen over te doen. Maar door deze slechte tijden ben ik een beetje gaan twijfelen over wat te doen. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil al mijn hele leven vlieger worden maar uiteindelijk moet er later toch brood op de plank komen.
Voordat ik begon met de selecties heb ik havo gedaan. Nu ben ik bezig met mijn vwo. Ik denk dat het slim zou zijn om eerst te gaan studeren voordat ik aan een miltaire vliegopleiding begin. Maar de studies die ik graag zou willen duren 6 jaar. Dus laten we zeggen 8 jaar met uitloop erbij. Dan zou ik dus te oud zijn om te beginnen met een vliegopleiding.
Ik ben bang dat de slechte markt voor piloten door blijft zetten. In Amerika krijgen vliegers volgens mij heel slecht betaald, ik ben bang dat dit later ook in Europa gaat gebeuren.
Verder vraag ik mij af hoe de toekomst van de burgerluchtvaart eruit gaat zien. Wordt vliegen door automatisering steeds makkelijker? Worden piloten steeds meer buschauffeurs en krijgen ze daardoor ook lager loon?
Ik vraag mij af hoe het leven na de luchtmacht eruit ziet. Je krijgt immers maar een contract van 10 jaar. Hoe denken jullie dat de toekomst van een militair vlieger die naar de burgerluchtvaart overstapt eruit gaat zien?
Zijn mijn toekomst ideeën reëel of heb ik een veel te donkere bril op?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
In eerste instantie lijkt dit topic misschien op een van de honderden topics over of het slim is om aan een vliegopleiding. Gelukkig is deze net iets anders.
Vorig jaar heb ik selectie gedaan bij de luchtmacht. Alles ging prima en ik rolde door alle testen heen, ik zag mijzelf al in de cockpit zitten. Helaas ben ik aan het einde van de rit naar huis gestuurd om 'wat te rijpen' en levenservaring op te doen. Ze zagen wel potentie in mij maar helaas nog niet op dit moment. Volgens mij had het er ook mee te maken dat er door bezuinigingen minder opleidings plekken waren maar dat terzijde.
Ik mag dus terugkomen en gelukkig hoef ik dan haast geen testen over te doen. Maar door deze slechte tijden ben ik een beetje gaan twijfelen over wat te doen. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil al mijn hele leven vlieger worden maar uiteindelijk moet er later toch brood op de plank komen.
Voordat ik begon met de selecties heb ik havo gedaan. Nu ben ik bezig met mijn vwo. Ik denk dat het slim zou zijn om eerst te gaan studeren voordat ik aan een miltaire vliegopleiding begin. Maar de studies die ik graag zou willen duren 6 jaar. Dus laten we zeggen 8 jaar met uitloop erbij. Dan zou ik dus te oud zijn om te beginnen met een vliegopleiding.
Ik ben bang dat de slechte markt voor piloten door blijft zetten. In Amerika krijgen vliegers volgens mij heel slecht betaald, ik ben bang dat dit later ook in Europa gaat gebeuren.
Verder vraag ik mij af hoe de toekomst van de burgerluchtvaart eruit gaat zien. Wordt vliegen door automatisering steeds makkelijker? Worden piloten steeds meer buschauffeurs en krijgen ze daardoor ook lager loon?
Ik vraag mij af hoe het leven na de luchtmacht eruit ziet. Je krijgt immers maar een contract van 10 jaar. Hoe denken jullie dat de toekomst van een militair vlieger die naar de burgerluchtvaart overstapt eruit gaat zien?
Zijn mijn toekomst ideeën reëel of heb ik een veel te donkere bril op?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.